המועצה לשידורי כבלים ולווין החליטה להטיל עיצומים כספיים בגובה של מאות אלפי שקלים על חברת הוט בשל אי עמידה בהוראות הדין בנושא החבילה הצרה.
עיקר האפליה נבעה מסיבות אלו:
- הוט לא איפשרה לצרכנים שהתענינו בהצטרפות לחבילה הצרה לעשות זאת באמצעות המוקד הטלפוני, אלא באמצעות אתר האינטרנט בלבד.
- החברה לא הציגה ללקוחות את החבילה הצרה כחבילת השידורים הזולה ביותר.
- החברה דרשה מהלקוחות לשלם עבור החבילה הצרה רק באמצעות כרטיס אשראי בעוד שלמסלולים אחרים היא מאפשר תשלום גם בהוראת קבע.
כזכור, בספטמבר 2012 אישרה מועצת הכבלים והלוויין ניסיון לתקופה של חצי שנה, במהלכו נדרשו חברות הכבלים והלווין לספק חבילת ערוצים מצומצמת- "החבילה הצרה" - הכוללת 16 ערוצים. החברות חויבו להתחיל בניסוי לא יאוחר מה-2.12.12 ונדרשו לקבל את אישור המועצה לחבילות שיציעו במסגרת החבילה הצרה.
החברות החלו לשווק את החבילה הצרה ללקוחותיהן החל מיום 2.12.12. כיום מציעות החברות את החבילה הצרה במחיר של 149 שקלים כולל ממיר דיגיטלי למשך 12 חודשים.
אגף הפיקוח ערך בדיקה ומצא כי נציגי שרות הלקוחות של חברת הוט לא הציעו למנויים ולמצטרפים חדשים את החבילה הצרה כחבילה הזולה ביותר וכי החברה הפלתה בין לקוחותיה ואפשרה להצטרף לחבילה הצרה רק באמצעות אתר האינטרנט ורק ללקוחות המשלמים בכרטיס אשראי.
מפניות ציבור שהתקבלו במועצה עולה כי חלק ממנויי החברה שרצו לעבור לחבילה הצרה נדרשו לשלם 300 שקלים בגין דמי התקנה, על-אף שבדירתם מותקן הציוד. בשל כל אלה פתחה המועצה בהליך בירור. עם קבלת מכתב הבירור , החברה חידדה את המסרים לנציגי השירות. כאמור, המועצה החליטה להטיל על הוט עיצומים כספיים בגין אפליית המנויים. החברה נדרשה לחדול מגביית דמי התקנה ממנויים שעברו לחבילה הצרה מבלי שהחליפו ממיר.