דומה שאיש לא יחלוק על כך, שכאשר המדינה מבטיחה משהו - עליה לקיים. קל וחומר, כאשר היא מבטיחה זאת לבית המשפט. קל וחומר בן-בנו של קל וחומר, כאשר מדובר באחד מגופי אכיפת החוק. והנה מתברר, שזה לא תמיד כך.
מעשה במוחמד בדארנה, אשר נדון בשנת 2002 ל-14 שנות מאסר בשל עבירות מין בקטינה. ביולי 2011 נדחתה בקשתו לשחרור מוקדם, משום שהוא מכחיש את ביצוע העבירות בהן הורשע ולפיכך סירב לקבל טיפול שיפחית את מסוכנותו, ולא הייתה אז מסגרת טיפול לאסירים מכחישים.
באפריל 2012 הודיעה המדינה לבית המשפט המחוזי בנצרת, בו ערער בדארנה על הסירוב לשחררו, כי גורמי הטיפול בשב"ס מצאו שהוא מתאים לשילוב בקבוצה פסיכו-חינוכית. השב"ס הבטיח שהוא ישולב בקבוצה שתיפתח בכלא צלמון לכל המאוחר באוקטובר 2012. בית המשפט בירך על הודעת השב"ס, בה ראה פריצת דרך חשובה לטיפול בעברייני מין מכחישים, והביע את התקווה שתימצא דרך קבועה לטפל באסירים דוגמת בדארנה.
אלא שהשמחה הייתה מוקדמת מדי. גורמי הטיפול בשב"ס גררו את רגליהם ולא שילבו את בדארנה בקבוצה טיפולית, ומדי פעם גם דרשו שיעבור אבחון כתנאי לשילובו - למרות שכבר עבר אבחון לפני שהשב"ס עצמו הודיע לבית המשפט את אשר הודיע. השיא היה כאשר באפריל השנה הודיעו גורמי הטיפול, כי אבחון שנערך באוקטובר אשתקד העלה שבדארנה אינו מתאים לשילוב בקבוצה - ממצא הפוך לחלוטין לזה המקורי.
"התנהלותם זו של גורמי שב"ס אינה ראויה, יש בה משום הפרת
הבטחה שלטונית והפרת התחייבות שניתנה אף בפני בית המשפט", קבע (12.5.13) השופט בנימין ארבל. בדארנה ובא-כוחו התייאשו (אם כי לא נקטו את כל ההליכים שיכלו לנקוט, מעיר ארבל) ופנו שוב לוועדת השחרורים. בתגובה הודיעו גורמי הטיפול, כאמור, כי בדארנה אינו מתאים, ועל כך אומר ארבל: "אין לי אלא להביע תמיהה על מכתב זה, המהווה חזרה מאשר הוצהר".
בסופו של דבר, צורף בדארנה לקבוצה אך סירב לשתף פעולה עימה, ובעקבות זאת נדחתה בקשתו לשחרור מוקדם - ובית המשפט קבע שההחלטה סבירה. השופט
דני צרפתי אף העיר, כי התנהגותו הלקויה של השב"ס שיחקה לידיו של בדארנה, אשר לא הסכים באמת להשתלב בטיפול כלשהו.
בשולי ההחלטה אומר ארבל: "אין לי אלא להביע תקווה, כי פסק דין זה יובא בפני הגורמים ההולמים בשב"ס, למען תינתן הדעת למכשלות העולות מהתנהלות גורמי הטיפול שהוצגה בפנינו". ארבל מביע את אכזבתו מכך שפריצת הדרך המיוחלת הייתה רק מן השפה ולחוץ, מזכיר שאחת ממטרות הענישה היא תיקון וטיפול, ומסכם: "במקרה שלפנינו, לא ראינו לא תיקון ולא טיפול".