|
האסיר התלונן בשיחת טלפון [צילום: AP]
|
|
|
|
|
אסיר על סף שחרור פנה אל נציבות תלונות הציבור בטלפון בתלונה על שהוא מוחזק בבית הסוהר בהפרדה משאר האסירים בלי שהוסבר לו מדוע.
בתגובה על פניית הנציבות הסביר שירות בתי הסוהר, כי המתלונן לא סווג כאסיר שיש להחזיקו בהפרדה אלא הועבר לאגף המתנה ובפועל הוחזק שם בתא ללא אסירים נוספים לקראת העברתו לבית סוהר אחר, בלא שזכויותיו כאסיר נפגעו. עוד הסביר שירות בתי הסוהר כי ההעברה נעשתה לצורך שמירה על שלומו של המתלונן עקב קבלת מידע מודיעיני בדבר כוונה ממשית של אסירים אחרים לפגוע בו. בעקבות פניית הנציבות שוחח ממלא-מקום קצין המודיעין של בית הסוהר עם המתלונן והביא לידיעתו את הסיבה להוצאתו מהאגף שבו שהה.
פקודת בתי הסוהר ופקודת נציבות שב"ס קובעות תנאים והליכים מפורטים בכל הנוגע להחזקת אסיר בהפרדה. הן עוסקות, בין היתר, בסמכות קבלת ההחלטה בדבר ההפרדה ובדבר הארכתה וקובעות את החובה למסור לאסיר הודעה מנומקת בכתב על ההחלטה בדבר הפרדתו ואת זכותו של האסיר לשימוע ולהגשת השגה.
הבירור העלה כי ההוראות האמורות לא קוימו בעניינו של המתלונן, וכי הוא לא סווג כלל כאסיר בהפרדה. הלשכה המשפטית של שב"ס הסבירה כי הגורמים האחראים בבית הסוהר טעו בהבנת המשמעות של החזקת המתלונן באגף המתנה ומשום כך לא פעלו על-פי הוראות פקודת בתי הסוהר הנוגעות להחזקת אסיר בהפרדה.
הלשכה המשפטית של שב"ס הודיעה לנציבות כי הם מצטערים על הטעות האמורה ויפיקו את הלקחים הנדרשים למניעת הישנותה. היועץ המשפטי של המחוז הרלוונטי בשב"ס הפיץ לגורמי הפיקוד במחוז ובבתי הסוהר שבו מסמך לרענון הפקודות הנוגעות לעניין.