"על פני קשת הפעולות הרחבה שמתבצעת במסגרת מערכת היחסים הייחודית של לקוח ובנק, פעולה זו של העברת כספים באמצעות האינטרנט, המבוצעת באופן עצמאי על-ידי הלקוח באופן תדיר, אינה מקימה חובת זהירות מוגברת של הבנק כלפי הלקוח". כך אומרת (30.5.13) שופטת בית משפט השלום בתל אביב,
כוכבה לוי.
לוי מוסיפה: "המדובר בפעולה שגרתית, אשר מבוצעת במקרה דנן על-ידי לקוח מקצועי. מכך, הטלת חובה על הבנק לבצע בדיקה ביחס לכל פעולת העברה לצד ג', במקרים אלו, תהווה הכבדה יתרה, שיכול ותגרור עלויות נכבדות ובלתי סבירות ותאיין בכך לחלוטין את היתרונות הכרוכים ביכולותיו של לקוח לבצע פעולות מסוג זה באמצעות האינטרנט.
"דומה הדבר בעיני ללקוח של הבנק היושב בסלון ביתו ומעביר כספים לצדדים שלישיים באמצעות האינטרנט, תוך שהוא אינו מקפיד על רישום הפרטים, אולם דורש הוא כי עובד הבנק היושב בסניף הבנק, יפעיל שיקול דעת ובקרה, באם כל העברה שביצע הלקוח הינה בגדר פעולה סבירה. וכי מהם הכלים שבעזרתם יופעל שיקול דעתו של עובד הבנק?".
הדברים נאמרו בהחלטתה של לוי לדחות תביעה שהגישו בית הספר לברמנים "זמן אמיתי" ובעליו, יואב סוכרי, נגד
בנק הפועלים ובנק דיסקונט. חשבונה של החברה מתנהל בפועלים, וחשבונו של סוכרי - בדיסקונט. התביעה הוגשה לאחר שבמשך מספר חודשים הגיעה משכורתו של סוכרי בטעות לבעלי חשבון במספר זהה אך בסניף אחר של דיסקונט. לוי דחתה את התביעה בעיקר משום שהתובעים לא הוכיחו כיצד אירעה הטעות במספר הסניף, והאם לא הייתה זו החברה אשר הקלידה נתונים שגויים בעת ביצוע ההעברה האינטרנטית.
עוד קבעה לוי, כי העובדה שבתקופה מסוימת היו בבנק דיסקונט חשבונות במספרים זהים בסניפים שונים על שמותיהם של לקוחות שונים, אינה מהווה הפרה של חובת האמון והזהירות של דיסקונט כלפי לקוחותיו. התובעים חויבו בתשלום הוצאות בסך 16,000 שקל. את זמן אמיתי וסוכרי ייצג עו"ד צח אורי, ואת הבנקים - עוה"ד נחום הופטמן ושרה גולדין.