|
התביעה שכנגד נדחתה במלואה [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
קופת חולים מאוחדת נתלתה בצורה חסרת יסוד בטלטלה שעברה בעקבות פרשות השחיתות שהתגלו בה, כתירוץ להפסקת ההתקשרות עם חברת שירותי המוקד הטלפוני א.י.מ. כך קובע (1.7.13) שופט בית משפט השלום בתל אביב,
משה סובל.
א.י.מ העניקה למאוחדת שירותי מוקד טלפוני לצורכי זימון תורים, חתימה על הוראות קבע, שיווק ביטוח סיעודי וביטוח בריאות משלים ועוד. ההתקשרות החלה בשנת 2003 והוארכה בשנת 2009, תוך שנקבע שהמאוחדת יכולה להפסיק את ההתקשרות בהתראה של חודשיים מראש.
באוקטובר 2010 פורסם דוח חמור של
מבקר המדינה על הנעשה במאוחדת וכעבור חודש נעצרו כמה מבכיריה. בדצמבר 2010 הודיע מנהל אגף השיווק והפרסום דאז במאוחדת, משה מאירי, על הקפאה מיידית של ההתקשרות עם א.י.מ. החברה נאלצה לפטר את כל עובדיה ותבעה מהמאוחדת 2.25 מיליון שקל. המאוחדת הגיבה בתביעה באותו סכום, בטענה ששילמה לא.י.מ סכומים מופרזים לאורך השנים. היא נימקה את הפסקת ההתקשרות בכך שבעקבות דוח המבקר ערכה בדק בית והתברר שא.י.מ פעלה ללא בקרה של ממש וכאמור - קיבלה סכומים גדולים ביתר.
סובל ובע, כי דוח המבקר כלל לא עסק בהתקשרות עם א.י.מ, ובכל מקרה - המאוחדת הייתה חייבת לפעול לפי ההסכם ולהודיע לא.י.מ 60 יום מראש על הפסקת ההתקשרות. סובל קיבל באופן חלקי את תביעתה של א.י.מ וחייב את המאוחדת לשלם לה 850,000 שקל, וכן הוצאות בסך 35,000 שקל. תביעתה של המאוחדת נדחתה כולה.