|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

הכנסת נגד וינשטיין

שקד: הסעיף של היועץ מבטל את כל עבודתנו

יו"ר הוועדה לשוויון בנטל דורשת הבהרות מהיועמ"ש לממשלה - סעיף שהכניס מבטל את כל עבודת הוועדה בשנת 2020 וקובע גיוס לכל בגיל 18 משרדי החינוך והאוצר: גם על תלמיד שיושב שבעה חלה חובה להתייצב בישיבה
11/08/2013  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   גיוס חרדים   |   תגובות
שקד. "אני חברת כנסת אמיצה" [צילום: פלאש 90]

איתמר לוין
אדלשטיין לווינשטיין: לו"ז החקיקה אינו עניינך

דיון שהתקיים (יום א', 11.8.13) בוועדה המיוחדת לשוויון בנטל חשף מחלוקת בין הכנסת ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין. בפתח הישיבה תקפה יו"ר הוועדה ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) את מכתבו של היועץ המשפטי לממשלה הדורש מהכנסת לזרז את תהליכי החקיקה בנושא השוויון בנטל.

"זהו מכתב מקומם במיוחד", אמרה שקד. "מהמכתב ניתן עוד להבין כאלו יש בישראל רק ממשלה ובית משפט ואילו הכנסת איננה קיימת או שהיא אינה רלוונטית. יש כאן ניחוחות של דילוג על חברי הכנסת ועל תהליך החקיקה שיכול להתקיים אך ורק בכנסת. המכתב הזה חמור ופוגע בהפרדת הרשויות במדינה דמוקרטית מתוקנת. גם היועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון, הופתע ממכתבו של וינשטיין וכך גם יו"ר הכנסת יואל אדלשטיין. אנו נקיים את תהליך החקיקה על-פי אמות מידה ערכיות ועל-פי מה שנכון בעיני חברי הכנסת למדינת ישראל ולא על-פי החשש מבג"ץ. תפקיד הכנסת לחוקק ותפקיד בג"ץ לבקר את החוק ולהצביע על ליקויים אם קיימים כאלו".

חברי כנסת מן הסיעות השונות אמרו לח"כ שקד כי עליה להיזהר בדבריה, אך היא השיבה: "אני לא צריכה להיזהר, אני חברת כנסת אמיצה". "אני מבקשת למסור ליועה"מ שסעיף 13 הוא מאוד שנוי במחלוקת כאן בוועדה, סעיף שאומר שבשנת 2020 כל מה שאנחנו עושים כאן בוועדה יבוטל. אני רוצה לדעת מדוע היועץ החליט לשנות את החלטת ועדת פרי, והחליט שכולם יתגייסו בגיל 18. אני מבקשת שהוא יציג לחברי הוועדה את הטיעון שלו, כי לנו זה לא נראה", אמרה שקד.

אחד הסעיפים מדבר על דחיית השירות. שר הביטחון רשאי לתת לתלמיד ישיבה המוגדר כ"תורתו אומנותו" דחיית שירות כל שנה מחדש עד גיל 21. מירי פרנקל שור, היועצת המשפטית של הוועדה, הסבירה כי סעיפים מסוימים יעמדו בתוקפם מיום תחילת החוק עד ליום ה-30 ביוני 2020, ובתאריך ה-1 ביולי 2020 ייכנסו להסדר קבע. כלומר, כל האמור בחוק הוא הסדר מדורג עד לזמן תחילת הסדר הקבע, בו תהיה חבירה לחוק שירות ביטחון. המשמעות היא, שמתאריך 1 ביולי 2020 הגיוס לכל יהיה בגיל 18.

מחמירים קריטריונים

סמוך למועד השבעתה של הממשלה, הוחלט במשרד האוצר להחמיר משמעותית את נהלי הביקורת על נוכחותם של תלמידי הישיבות: גם מי שיושב שבעה, היה במילואים או שאשתו ילדה נחשב לנעדר שלא ברשות. על-פי הנוהל המעודכן, מוסד חרדי שנמצא בשתי ביקורות רצופות כי 15% מתלמידיו אינם נוכחים בזמן הביקורת של אנשי משרד החינוך, הישיבה צפויה לאבד את חלקה היחסי מהתקציב המוענק לה. כך עדכן עמוס צייאדה, מנהל אגף בכיר מוסדות תורניים במשרד החינוך.

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר בתגובה: "אני מקבל חלחלה. זה פשוט מזעזע. לא מאפשרים לאדם לשבת שבעה על אביו. זו רדיפה של עולם התורה והישיבות. אם היו עושים ביקורת דומה במוסדות לאומנות למשל, היו מוצאים שהרבה יותר תלמידים לא נמצאים, אבל רק במוסדות חרדים מחמירים כל הזמן את הקריטריונים".

הוועדה החלה היום לדון בסעיפי החוק, ללא הצבעה בשלב זה. בין היתר עברה על סעיפים שונים בפרק שילוב תלמידי ישיבות. ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) אמר :"אני חושב שצריך לעשות שינויים רבים במתווה פרי. לפעמים, מסיבות שונות, יש מי שנוטה למשוך דיונים כדי לא להחליט. המצב האובייקטיבי הזה, שבו הסטטוס-קוו של האי-שירות צועק כל יום, צריך להיות נר לרגלינו. כל פעם שאנחנו דוחים החלטה או לא מקבלים החלטה אנחנו חוטאים לתפקידנו. ולכן אני חושב שאת עושה טוב שאת, איילת, מכנסת אותנו בפגרה".

הדיונים הבאים בוועדה יעסקו בנושא הארכת שירות לנשים ובקיצור שירות לגברים, במתווה יעלון. בתחילת ספטמבר תמשיך הוועדה את קריאת החוק ותקיים ישיבה אחת על סעיף ישיבות ההסדר.

תאריך:  11/08/2013   |   עודכן:  11/08/2013
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   איל ינון / Eyal Yinon   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יהודה וינשטיין   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד ברכה   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עולם התורה / Olam HaTorah   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שקד: הסעיף של היועץ מבטל את כל עבודתנו
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהרון מ. רול
12/08/13 01:15
 
ע_הראל
12/08/13 02:34
2
בוקיסריקי
12/08/13 07:47
3
יוסי72
12/08/13 09:47
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  גיוס חרדים
הוועדה המיוחדת לשוויון בנטל התכנסה לדיון ראשון בפרטי הצעת החוק. חברי הכנסת החרדיים הגיעו לדיון כדי למחות על עצם קיומו, עד כדי כך שהיושב-ראש ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) אמרה כי חלק מן הדיונים ייעשו שלא בפני מצלמות, כדי לנסות ולהימנע מפופוליזם.
05/08/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
שר הביטחון, משה יעלון, הודה לדחות את גיוסם של 608 תלמידי ישיבות מחודש אוגוסט לחודש דצמבר. כך מוסרת המדינה בעידכון לבג"ץ (יום ג', 30.7.13). היא מזהירה, כי התערבות של בג"ץ בשלב זה עלולה לפגוע במאמציה לגייס את תלמידי הישיבות על-פי מתווה ועדת פרי.
30/07/2013  |  איתמר לוין  |   חדשות
בניגוד לדרום אפריקה בה לא התביישו בחוקי האפרטהייד המפורסמים הנוגדים כל ערך דמוקרטי, בישראל מתחכמים הפוליטיקאים וגורמים נוספים במשטר להסוות את חוקי האפליה בסיסמאות פופוליסטיות שונות, שחלק מהציבור שטוף המוח קונה אותם לזמן מסוים, עד לשלב ההתפכחות, ואז נופל לזרועות הספין הבא להסחת דעתו מהונאת אזרחי ישראל שוב ושוב בציניות מרשימה.
29/07/2013  |  יהודה שיין  |   מאמרים
כשראיתי את ח"כי "יהדות התורה" מבצעים קריעה בדש בגדיהם לא ידעתי אם לצחוק או לבכות. האם לצחוק מהצביעות שלהם או לבכות על חילול ה' שלהם , בהמשך הצגות השקר מטעמם. כמי שמתנגד לגיוס החרדים בכלל אך גם כמי ששרת בצבא - בסדיר ובמילואים, אני מצפה מנבחרי ציבור להיות כנים ואמיתיים בעקרונות שלהם, ועוד בשאלה שיש עימה עניין של חיים ומוות. במיוחד הדבר נדרש מח"כים חרדים המתיימרים לייצג את התורה שהיא אמת מוחלטת ובוודאי שאיננה כוללת "תרגילים" פוליטיים.
28/07/2013  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
במאמר מיליטנטי למדי וראוי לציון בעבור האומץ לומר את האמת, המתפרסם באתר ynet, העיתונאי החרדי פיני רוזנברג מבהיר לכל מי שרוצה לשמוע: לא יהיה גיוס חרדים, לא יהיה שוויון בנטל, לא יצליחו החילוניים לכפות, רחמנא לצלן, שום תרבות "מופקרת" על כלל החברה החרדית. והוא צודק. מי שאיננו מבין שהבעיה של החרדים אינה האומץ להתגייס לצה"ל אלא האמונה הצרופה שגיוס משמעותו התבוללות וחיסול החברה הדתית, כי אז ראוי לפשפש בתולדות היהודים בתקופה המודרנית, מאז האמנציפציה באירופה ועד היום. אם נבין זאת, כי אז אפשר לגשת לפתרון ריאלי ולא מתלהם, לא פופוליסטי ופוליטי, כאחד.
24/07/2013  |  צ'לו רוזנברג   |   מאמרים
רשימות נוספות   /   גיוס חרדים  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   כנסת 19  /  מי ומי  
דני דנון: "לא לפטור חיילים חרדיים ממדים"  /  עידן יוסף
עוד חייל הותקף: "חרדיקה, תישרף בגהינם"  /  עידן יוסף
חייל חרדי הותקף באבנים וחולץ  /  עידן יוסף
הַכֵּה בַּכיס?   /  ציפי לידר
ביטוח לפיד  /  עמוס שנער
חוק יציאה לעבודה  /  סופיה רון-מוריה
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
[צילום: סרחיי פופקו/AP]
יאיר נבות  |  
האוקראינים טוענים שכל 31 הטילים ששיגרה רוסיה לעבר הבירה יורטו, אך ישנם 13 פצועים כתוצאה משברי יירוטים שנחתו על איזורי מגורים במערב קייב    בין הפצועים גם ילד. נגרמו נזקים גדולים לבנ...
זלמן שובל
זלמן שובל
"אוי לי מיצרי אוי לי מיוצרי" אומר הפתגם התלמודי ויכולנו להוסיף "אושרנו שלא אנחנו צריכים להחליט", אבל זו, כמובן, טעות שכן למה שהעם האמריקני השסוע יחליט ב-4 בנובמבר תהייה השפעה גם על...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il