שטראוס מטעה את ציבור צרכני מעדן החלב מילקי שוקולד בכך שהמוצר מכונה ונמכר על ידה לכאורה כמוצר שוקולד ו/או כמעדן המכיל שוקולד, כאשר בפועל אינו מכיל שוקולד, וזאת בניגוד לאיסור ההטעיה הקובע שאין לכנות מוצרים שהתקן לא חל עליהם בשם שוקולד.
כך נטען בבקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה למחוזי בחיפה כנגד החברה בהיקף מוערך של כ-250 מיליון שקל. לטענת המבקש, אדוארד גרבר, שם המזון במקרה הנדון אינו מתאר תיאור נכון את מהותו של המזון ומטעה את הציבור, וכינוי המוצר בשם שוקולד ו/או הדגשת המילה "שוקולד" כאשר ברקע התמונה של קוביות שוקולד בסמוך לשם המוצר, מהווה הטעיה של הצרכן הסבור כי המוצר מכיל שוקולד.
לדברי התובע, במקרה הנדון הרכיב שוקולד המופיע בשם המזון הוא חיוני לאפיונו של המוצר ולכן שם המזון הינו משמעותי ומשפיע השפעה מהותית על תפישת המזון בעיני הצרכן. בבקשה נאמר כי לכאורה, למרות האיסור לעשיית שימוש בשם שוקולד במוצרים שהתקן אינו חל עליהם, בחרה שטראוס לכנות את המוצר "שוקולד" במטרה להטעות את הציבור ולהציג בפניו מצג שווא שלכאורה מדובר במעדן המכיל שוקולד.
התובע מבקש מבית המשפט לפסוק לכל חבר בקבוצה המיוצגת פיצוי של 500 שקלים בגין נזק בלתי ממוני המתבטא בעוגמת נפש עקב ההטעיה, התסכול, הכעס, אובדן האמון והפגיעה באוטונומיה. בנוסף מתבקש בית המשפט לחייב את שטראוס להשיב לחברי הקבוצה המיוצגת את עלויות רכישת המוצר מילקי שוקולד בהערכה של רכישת 8 יחידות בממוצע לחודש בעלות של 287 שקל.
התובע מעריך את הקבוצה המיוצגת הכוללת כ-15% משיעור משקי הבית מכלל האוכלוסיה שצרכה או רכשה את המעדן האמור. לפי הערכה, ישנם כ-2.1 מיליון בתי אב, לפיכך מדובר בכ-315,000 בתי אב - נציג מכל בית אב, ולפיכך מספר חבר הקבוצה הינו כ-315,000 איש, ומכאן שסכום התביעה המצרפי מוערך בכ-248 מיליון שקלים.