|
סניף חינאווי ביפו [צילום: סטריט וויו]
|
|
|
|
|
טמפו פנתה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בעתירה לאסור על חנויות חינאווי בתל אביב וברמת גן שבבעלות חברת חינאווי ניקולא 1995 מלשווק מכלי בירת הייניקן ללא המידע הרלוונטי למוצר.
טמפו היא הנציגה הרשמית של חברת הייניקן הבינלאומית - חברת הבירות השלישית בגודלה בעולם, והיצרנית של בירת הייניקן תחת זיכיון מחברת הייניקן מזה שנים רבות.
לטענת טמפו, חנויות חינאווי מתעלמות מהוראות הדין ומוכרות מכלי בירת הייניקן המיובאים על ידן מבלי לסמן על המכלים את מלוא המידע הנדרש בחוק המסומן בדרך כלל באמצעות הדבקת מדבקה עליה מודפס כל המידע הנוגע למוצר לרבות אזהרה מפני רכיבים העלולים לסכן את בריאות הצרכן, וכן הסימון "חייב בפיקדון".
בהתאם לחוק, נאמר בעתירה, אין להכניס את המכלים אל תוך ישראל קל וחומר להעמידם למכירה מבלי לסמן עליהם את מלוא המידע הנדרש בחוק.
לטענת טמפו, אי-סימון מכלי הבירה במידע הנדרש על-פי דין עלול להוביל לפגיעה חמורה בבריאות הציבור, המתבטאת בדרך של תופעות לוואי חמורות לאדם הרגיש לרכיב מסוים במשקה עד כדי גרימת פגיעה של ממש בחיי אדם.
כך למשל, נאמר בעתירתה של טמפו, חינאווי אינה מסמנת על המכלים כי המשקה מכיל גלוטן תוך יצירת סיכון של ממש לבריאותו של צרכן החולה במחלת הדגנת (צליאק). לדברי טמפו, היא הסבה את תשומת ליבה של חינאווי לאי-סימון מכלי המשקה כדין. אולם זו התעלמה מפניותיה וגם כיום היא ממשיכה למכור מכלי משקה שאינם מסומנים כדין, בידיעה מלאה כי לא רק שהיא מטעה את ציבור הצרכנים, אלא גם מסכנת את בריאות הציבור עד כדי פגיעה חמורה בנפש.
לדברי טמפו, באמצעות עו"ד אביב אילון, צרכן הרוכש מכל משקה פגום מחינאווי עלול לסבור כי טמפו היא האחראית למשקה הפגום וכי היא זו היוצרת סיכון ממשי לבריאות הציבור בגין אי-סימון המידע הנדרש בכלל ופרטי היבואן בפרט.
טמפו מבקשת עוד להתיר לה לפצל את סעדיה כך שיתאפשר לה להגיש תביעה כספית כנגד חינאווי על מלוא הנזק שנגרם וייגרם לה בגין פגיעה במוניטין שלה, במוניטין מותג המשקה, פגיעה בציבור הלקוחות הקיים והפוטנציאלי, פגיעה ברווחים, תחרות בלתי הוגנת ומידע כוזב.