הפעלת קווי התחבורה הציבורית בעמק יזרעאל, בעמק בית שאן ובבקעת כנרות תעבור לידיה של חברת סופרבוס, אחרי שזכתה במכרז גדול שהוציא
משרד התחבורה - כך נודע ל-News1.
הקווים באזורים אלה מופעלים כיום על-ידי החברות "אומני אקספרס", "קווים" ו"אפיקים" (שרכשה את פעילות "ויאוליה"). שלושה קווים מופעלים על-ידי קואופרטיב אגד.
אל סופרבוס יועברו קווי השירות העירוניים ברשויות יקנעם, מגדל העמק, עפולה, בית שאן, טבריה, דלית אל כרמל, עספיה וקרית טבעון, לרבות קווים אזוריים ובינעירוניים במרחב שביניהן, וכן קווים למספר יעדים מחוץ למרחב לרבות חיפה.
בנוסף, במסגרת תהליך התכנון התוספו קווים חדשים, חלקם נוספו כתוצאה מהפיכת חלופות פעילות לקווים בעלי שילוט נפרד, וחלקם כדי לתת מענה לבקשות של רשויות מקומיות ואזוריות באשכול העמקים ולצרכים הקיימים והעתידיים הצפויים בו. כמו-כן, החברה אמורה להפעיל שירות לפי-קריאה ביישובי חבל מגידו.
המכרז ל-12 שנים בו זכתה סופרבוס מציב בפניה דרישות גבוהות שייטיבו את השירות הניתן לנוסעים ואת שכרם של הנהגים. החברה תפעיל 292 אוטובוסים, כאשר תחילת ההפעלה תהיה בתחילת שנת 2015 ותתבצע בשלבים - יקנעם בעוד כ-9 חודשים, טבריה - בעוד כ-12 חודשים, עפולה- בעוד כ-15 חודשים.
היא גברה על חמש חברות שהתמודדו במכרז - מטרופולין, תנופה (הנמצאת בשותפות ספרדית), אפיקים, דן שהגישה הצעה תחרותית באמצעות חברה-בת ו
חברת קווים. מחברת
נתיב אקספרס נמנע להתמודד במכרז הן משום שזכתה בקווי הגליל והן משום שביקשה לצאת מהפעלת האשכול שהפעילה זמן קצר לאחר שניתן בידיה - בשל מחירי הפסד.
זכיית סופרבוס, בימים אלה בהם היא מנהלת קרב משפטי מול משרד התחבורה וחברת קווים, לביטול זכיית קווים במכרז אשכול החשמונאים, מסב לחברה נחת רוח וסיפוק אחרי תקופה ארוכה של התכתשויות.
סופרבוס הוקמה בשנת 2000 כדי להתחרות על נתח בשוק התחבורה הציבורית שנפתח לתחרות. החברה מוחזקת בבעלות משותפת של אוטו-חן ומשפחת בליליוס ושל משפחת סלוקי.
אלי בליליוס מכהן כיו"ר הדירקטוריון ואיל וקס מכהן כמנכ"ל החברה. סופרבוס מפעילה את אשכול בית שמש ופרוזדור ירושלים, החל משנת 2009, ומסיעה למעלה מ-9,000,000 נוסעים בשנה באמצעות למעלה מ-1,000 נסיעות יומיות בקווים העירוניים והבינעירוניים. בשנים 2013-2002 הפעילה את אשכול מתתיהו הכולל את רמלה, לוד, שהם ומודיעין עילית.