|
חסן. קיבל את המלצת בית הדין [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
נהגי הגוררים (הטאגיסטיים) בנמל אשדוד הסכימו היום בבית הדין לעבודה לשוב לעבודה סדירה במשך השבועיים הקרובים ולבצע את הוראות ההנהלה, ובמקביל לקיים משא-ומתן אינטנסיבי עם ההנהלה על-מנת להגיע להסכמה על הנושאים השנויים במחלוקת בין הצדדים.
וועד עובדי הציוד המכני הכבד בראשות אלון חסן הסכים לקבל את המלצת בית הדין לשוב לעבודה סדירה לאלתר לפי דרישת ההנהלה בעניין זה, ולפתוח במשא-ומתן עם ההנהלה במשך השבועיים הקרובים, ואשר תוצאותיו תימסרנה לבית הדין עד ליום 13 בחודש אפריל.
ככל שהצדדים לא יגיעו להסכמות תוכרע בקשת ההנהלה לסעד זמני כנגד הוועד בדיון שיתקיים מיד לאחר חופשת חג הפסח. במהלך הדיון טען אלון חסן כי נגרם לו נזק אדיר לנוכח קביעת בית הדין לפיה העיד עדות שקר בהליך אחר, וכי עדותו הייתה לא מהימנה.
אשר על כן, לדברי חסן, יש לו קושי ובעיה אמתית לעמוד ולדבר בפני בית הדין בתיק זה וכן בתיקים אחרים, ולנסות ולשכנע את בית הדין לאחר שהלה קבע כי הוא שקרן.
"ההרגשה שלי נוראית, קיוותי שיש מקום שאינו מושפע מהתקשורת ופועל לפי האמת. נגרם לי עוול, המשפחה שלי סובלת, זה עוד לא קרה לי" אמר חסן בבית הדין והוסיף כי קיווה שבית הדין יתקן את טעותו, ואולם הדבר לא קרה, וגם דוברת בית המשפט הגיבה באומרה כי פסק הדין מדבר בעד עצמו.
כזכור פנתה הנהלת נמל אשדוד לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע בבקשה להורות לוועד עובדי הציוד המכני הכבד להורות לנהגי הגוררים ( הטאגיסטיים) להתייצב לעבודה סדירה ותקינה לעניין פריקת האוניות ולהימנע מכל שיבוש עבודה בנמל.
בפנייה לבית הדין נאמר כי החל מיום 10 במרס נוקטים העובדים המאוגדים באמצעות ועד ציוד מכאני בשיבושי עבודה המתאים בהוראה בלתי חוקית שקיבלו מהוועד של להתנייד במהלך המשמרת ולעבור לעבוד באוניה נוספת במהלך המשמרת, וזאת על-אף שהדבר מתחייב מסדרי העבודה התפעוליים.
לדברי ההנהלה הרקע לסירוב הוא דרישת הוועד לתשלום שכר עידוד ( פרמיה) לעובד גם כשאיננו מבצע עבודה כלשהי. בבקשה נאמר כי הסירוב לפריקת אוניות מצד העובדים הינו בעת שמתבקשים אותם אגיסטיים לעבור מפריקת מטען אחד לפריקה של מטען מסוג אחר (מעבר המכונה "העברת יד").
סירוב זה נטען בפנייה לבית הדין יוצר עיכוב בעבודה באופן שלא רק שעות העבודה של אותם אגיסטיים יורדות לטמיון אלא שעבודת פריקת האוניה מתעכבת ואורכת שעות רבות מעבר לפרק הזמן המתוכנן והרגיל על כל העלויות הכרוכות בכך לחברה.
בבקשה נאמר כי לטענת וועד העובדים האמתלה לשביתה מקורה בדרישת הוועד לשלם למנופאים העובדים יחד עם הטאגיסטיים בצוות פרמיות עבור "שעות המתנה" במהלך פריקת אוניות הגלנוע במהלכן המנופאי אינו עובד בפועל ולכן לדברי ההנהלה אינו זכאי לפרמיה בנוסף לתשלום עבור שעות נוכחות.
ההנהלה טענה כי העיצומים הפראיים הננקטים בהוראת ועד העובדים והגורמים לשיבוש קשה בעבודת פריקת המכולות מהאוניות ברציפים ממסבים לחברה נזקים הפוגעים במוניטין החברה ובהכנסותיה.