טלפוניקה דיגיטל (Telef?nica Digital), זכתה בפרס החדשנות של חברת אורקל. הפרס הוענק במסגרת הכנס השנתי של הנהלת החברה שנערך בבוסטון, ארה"ב. הפרס מוענק מדי שנה לחברות הבולטות והמובילות בתעשיית התקשורת העולמית שהביאו לייעול משמעותי בתהליכים עסקיים, שהפגינו חדשנות, ששיפרו את חויית הלקוח ו"השפיעו על השורה התחתונה". שתי הזוכות הנוספות בפרס הן טלסטרה (Telstra Corporation) ווורייזון (Verizon Enterprise Solutions).
"טלפוניקה, מחברות הטלקום הגדולות בעולם, היא מהמובילות בתחומי המובייל, רשתות נייחות ופס רחב, ומפגינה גם קו פתרונות חדשני בתחומי הדיגיטל", אמרו מעניקי הפרס. "החברה הפכה עצמה ל'טלקו דיגיטלי', שערוך לספק את צרכי הלקוחות ולהשיג על הדרך אפיקי צמיחה חדשים. טלפוניקה דיגיטל, אחראית על חדשנות, מו"פ, שותפויות גלובליות ומגוון שירותים דיגיטליים עבור הענקית האירופאית. שירות ה- Tu Go שפותח במרכז הפיתוח של טלפוניקה דיגיטל בישראל, נזקק לפלטפורמה טכנולוגית אמינה, גמישה ומאובטחת, כבסיס לשירות המאפשר למנוי
סלולר לקבל שיחה או SMS למספר הטלפון האישי שלו על גבי כל מכשיר המחובר לאינטרנט או ה-GSM הסלולרי. הפתרונות הנבחרים, מבית אורקל, אף אפשרו לטלפוניקה דיגיטל להגיע עם השירות מהר לשוק".
את הפרס קיבל בשם טלפוניקה דיגיטל, בועז רפאלי, מנהל חטיבת ההנדסה בקבוצת Comms Delivery של טלפוניקה דיגיטל ומיוצרי ומעצבי טכנולוגיות ה-VoIP בשני העשורים האחרונים. " מאוד מרגש ומהנה כאשר התעשיה מכירה את פועלך עבור משהו שאתה מאמין בו ועובד קשה בכדי להשיגו", אמר רפאלי עם קבלת הפרס.
שירות Tu Go כבר מוצע כיום בבריטניה למנויי טלפוניקה ויוצע בהמשך בשאר העולם במדינות בהן פעילה החברה, ולדברי אנשי אורקל, הוא מסייע לצמצם נטישת לקוחות.
טלפוניקה פעילה ב-25 מדינות ברחבי העולם, ויש לה כ-300 מיליון משתמשים. טלפוניקה דיגיטל אחראית על חדשנות, מו"פ, שותפויות גלובליות ומגוון שירותים דיגיטליים עבור הענקית האירופאית. בשנים האחרונות מחזקת טלפוניקה את מחויבותה לישראל, מהלך שמתמקד בחיפוש אפיקי השקעות בשוק הישראלי, תגבור קו מוצרי התקשורת המפותחים בישראל והגדלה של מצבת כוח האדם בישראל. המרכז מעסיק 130 עובדים ברעננה ועוד כ-80 עובדים בספרד ובאנגליה.
טלפוניקה דיגיטל
לטלפוניקה יש כיום נוכחות ב-25 מדינות ובסיס לקוחות של 314 מיליון משתמשים. טלפוניקה דיגיטל היא חטיבה עסקית גלובלית בחברת טלפוניקה העולמית, המתמחה במציאת הזדמנויות וביקושים בתחום עולם הדיגיטל, ופיתוח פתרונות יצירתיים, גיוסי הון, פיתוח שותפויות עסקיות ושירותים דיגיטליים, כגון פתרונות מחשוב ענן, פרסום במכשירים ניידים, פתרונות M2M ו- eHealth. מטה החברה ממוקם בלונדון, עם מרכזים נוספים בעמק הסיליקון, סאו פאולו, ספרד ותל אביב. בין חברות הבת, המהוות חלק מטלפוניקה דיגיטל, ניתן למצוא את: TokBox, Terra, Tuenti, Media Networks Latin America, 48 ו- giffgaff.