|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

הסרט האדום של ישראל כ"ץ

במקום אוטובוס: מונית שירות לרכבת אשדוד

במקום לאשר קווי אוטובוס חדשים ותגבור הקו הקיים לתחנת הרכבת באשדוד, החליט משרד התחבורה לתמרץ הפעלת מוניות שירות למרות שמדובר באירוע שולי הגיע שר התחבורה לגזור את הסרט
08/04/2014  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
הסרט האדום שגוזר שר התחבורה [צילום: רומה אורן]
חתני השמחה בשערי הרכבת באשדוד [צילום: רומה אורן]

באשדוד החלו לפעול (יום ג', 9.4.14) חמישה קווי מוניות שירות המסיעות נוסעים אל תחנת הרכבת באשדוד וממנה. באופן תמוה, נכנסות מוניות השירות לחלל הקיים בשירות התחבורה הציבורית בעיר, המופעלת באוטובוסים.

כדי להפעיל את הקווים, עברה תחנת "מוניות העיר" אל אזור תחנת הרכבת, ולטקס ההשקה, שהתקיים בשבוע שעבר (יום ה', 3.4.14) הגיעו שר התחבורה ישראל כ"ץ, ראש העירייה יחיאל לסרי ומנכ"ל מוניות השירות בישראל שהוא גם מנכ"ל מוניות העיר - בן בדרי, שגזרו את הסרט למרות שמדובר באירוע תחבורתי חסר חשיבות.

מדיניות משרד התחבורה בישראל רואה במוניות השירות שירות משלים ולא כשירות עיקרי המהווה תחלופה לתחבורה הציבורית. במקום לתת אישורים לתגבר את קווי האוטובוס הקיימים, המופעלים בידי חברת אגד תעבורה, ולהוסיף קווי אוטובוס חדשים, העדיפו במשרד התחבורה, משיקולים שיש לעמוד על טיבם, לפתוח קווי מוניות החדשים, כאמור.

בניגוד לאוטובוסים של התחבורה הציבורית, מוניות השירות יקרות יותר (בחישובי ערך חוזי), לא ניתן לעשות בהן שימוש בכרטיסי רב-קו, אין להן לוח זמנים קבוע וגם הבקרה עליהן מועטה ואינה מחמירה כמו באוטובוסים. כמו-כן, נתוני הבקרה על מוניות השירות אינם מפורסמים לציבור הרחב.

הקווים החדשים הם: 8, 18, 5, 15 ו-12 והם יובילו נוסעים אל/מרבעים א'-ט', י"א-י"ג, ט"ו ורובע הסיטי.

ממשרד התחבורה נמסר ל-News1 כי "על-מנת לשפר את היעילות של התחבורה הציבורית לרכבת באשדוד, הוחלט להשתמש בקווי השירות שממילא עוברים בסמיכות לרכבת, בנוסף לקו שירות המוניות שכבר קיים בעיר אשדוד. יצוין, כי כיום קיימים ארבעה קווי אוטובוס לרכבת וכי ישנה חברת בקרה, הפועלת מטעם משרד התחבורה ותפקידה לבקר ולפקח על פעילות קווי מוניות השירות".

הטענה לגבי קווי האוטובוס מתחנת הרכבת מוזרה, שכן מדובר בתחבורה דלילה ביותר. הקו הקיים (קו 66) מכסה רק מקצת משכונות העיר. יתר הקווים שמגיעים לתחנה הם קווים מהיישובים הסמוכים לאשדוד, גן יבנה ואחרים, וגם הם מגיעים בתדירות נמוכה והם אינם מתואמים עם זמני הרכבות. מהשכונות הצפוניות של העיר אין קווי אוטובוס לרכבת.

כזכור, זכתה העיר אשדוד ותהיה הראשונה בישראל להיות "עיר מודל לתחבורה ציבורית". התחבורה הציבורית בה תשודרג בשנים הקרובות באופן משמעותי. על-פי התוכנית, באפריל 2014 אמור להחתם החוזה בעניין ועד דצמבר 2016 אמורה העיר להיות בהפעלה מלאה. פלא אפוא שדווקא עיר שכזו פונה לאפיק מוניות במקום להפעלה באוטובוסים.

דובר עיריית אשדוד מסר בתגובה כי "הזכייה להיות עיר מודל לא באה בעלמא, אלא לאור התוכניות שהעירייה מקדמת בנושא התחבורה הציבורית באשדוד. כבר בימים אלה, אנו נערכים לתחילת המסע אשר ישנה את פני התחבורה המקומית ויהווה מודל ארצי לתחבורה ציבורית בת-קיימא. אשדוד, אם כן, לא יכולה להיות מואשמת באי-דאגה לתושביה, אדרבה היא משמשת חלוצה בעניין זה כמו גם בנושאים רבים אחרים שבהם שימשה אשדוד כמודל להצלחה ולחיקוי".

עוד אמר הדובר כי "'מוניות העיר' מעניקים שנים רבות שירותי תחבורה לציבור תושבי העיר, בלו״ז מסודר ובנתיבים המקיפים כמעט את כל העיר. משרד התחבורה העניק ל'מוניות העיר' אישור זמני למתן שירותי תחבורה מתחנת הרכבת ואליה, שירות אליו מייחלים ציבור משתמשי הרכבת, אשר יקיף את כל הרובעים וישדרג משמעותית את הנגישות אל תחנת הרכבת. מדובר אם כן בהיתר המשפר באופן משמעותי את שירותי התחבורה אל תחנת הרכבת וממנה מכל ואל כל חלקי העיר, בזמינות ובנוחות אופטימליים. ברור, שכעיר הדואגת לתושביה, אנו נעקוב אחר השירות וככל שיידרשו שיפורים או שינויים הם ייקבעו בעצה אחת עם משרד התחבורה".

בחברת אגד תעבורה בחרו שלא להגיב והפנו אותנו לקבלת תשובות ממשרד התחבורה.

תאריך:  08/04/2014   |   עודכן:  09/04/2014
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
במקום אוטובוס: מונית שירות לרכבת אשדוד
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהרון כהן
10/04/14 15:45
2
ערן. סיטרוק.
11/04/14 22:26
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
הקו המקדים (או הקו המכין), פרויקט הפעלת אוטובוסים רבי-קיבולת לאורך תוואי הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש-דן בזמן העבודות בציר ז'בוטינסקי, אמור היה להתחיל לפעול החודש אך מוסיף להתעכב, ולא בפעם הראשונה.
07/04/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
בתום דיון מיוחד שזימן יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) עקב מה שנראה כ"כסף גדול, מיליארדים, שירדו לטמיון, בהתנהלות של חברת נת"ע" (נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ), יצאה (יום ב', 7.4.14) ההנהלה החדשה של החברה בראשות היו"ר אלכס ויז'ניצר ובניהול המנכ"ל יהודה בר-און, שייכנס לתפקיד אחרי פסח, מחוזקת ואף קיבלה הודעת תמיכה מיו"ר הוועדה סלומינסקי, כי יתמוך בחברה "על-מנת להבטיח שפרויקט הרכבת הקלה בגוש-דן יקרום עור וגידים לא יאוחר מ-2021".
07/04/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
גדל נטל הכבד של הרכבת הקלה על קופת המדינה. עלותו במקור של הקו האדום, מפתח תקוה לבת ים, דרך מרכז תל אביב, הייתה 10 מיליארד שקלים. כעת האומדן הלא-סופי להקמתו הוא 16 מיליארד שקלים. רק לפני שלושה חודשים, בדיון בוועדה לביקורת המדינה, ציין נציג משרד מבקר המדינה כי העלות עשויה להסתכם ב-14.7 מיליארד שקלים, אך כבר אז הדגיש שהמילה האחרונה בעניין טרם נאמרה.
04/04/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
ההסתדרות וועד העובדים של רכבת ישראל טוענים כי ההנהלה פועלת לאי-תשלום משכורות חודש מרס אף שבחודש זה לא ננקטו כל צעדים ארגוניים, וזאת מטעמי נקמה וכענישה קולקטיבית על נקיטת הצעדים הארגוניים בחודש אפריל.
03/04/2014  |  יצחק דנון  |   חדשות
הגיע הזמן להודות בָּאמת: הרכבת הקלה בירושלים היא כישלון חרוץ, אסון לאומי, בכייה לדורות. הרכבת הרסה את ירושלים. אין טעם לנסות לשפר אותה, צריך לנהוג באומץ וביושר ולהודות בכישלון, ולבטל אותה כמה שיותר מהר, למרות כל המיליארדים שנשפכו לפח ולשווא. צריך להחזיר את התחבורה הציבורית לירושלים, כי בירושלים יש רכבת קלה אבל אין תחבורה ציבורית.
03/04/2014  |  יאיר בן-חור  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלון קוחלני
אלון קוחלני
חוק חדש של ה-EU יחייב קציני הציות בחברות העושות שימוש ב-AI ולנהל סיכוני ציות העולים מרגולציה זו (The Artificial Intelligence Act)
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il