בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
בעלי החנויות בתמח"ת: להכשיר את החריגות
|
כ-100 בעלי עסקים בתחנה המרכזית בתל אביב תובעים מהעירייה, מהוועדות לבניין ערים ומחברת הניהול להכשיר חריגות בנייה של 31,000 מ"ר ● מאשימים: סחבת של עשרות שנים
ארגון בעלי החנויות בתחנה המרכזית בתל אביב (בת"מ) המונה כ-100 בעלי עסקים, תובעים מהעירייה, מוועדות התכנון, מחברת הניהול וממשרדי ממשלה להכשיר חריגות בנייה של רבבות מ"ר בתחנה. בעתירה מינהלית שהגישו לבית המשפט המחוזי בתל אביב הם חושפים שורה ארוכה של מחדלים וסחבת מצד הרשויות, שגרמו להם לנזקים כבדים ולמצב כלכלי קשה. בת"מ, המיוצג בידי עו"ד צבי שוב, מגולל לאורך עשרות עמודים את פרשת המחדלים והפרות החוק של כל האחראים על התחנה. תמצית הדברים: - ב-1968 אישור הוועדות לבניין ערים את תוכנית תא\1045, שלפיה מותר לבנות בתחנה החדש 40,000 מ"ר מסחרי. סוחרים רבים רכשו 34,000 מ"ר, במחירים גבוהים.
- בפועל, בנו היזמים שטחים גדולים יותר. כך נוצרו חריגות בנייה, הנאמדות כיום, על-ידי בדיקת השמאי אריה קמיל, ב-31,000 מ"ר.
סחבת של 15 שנים בוועדה המחוזית - ב-1992 אישרה העירייה והעבירה למחוזית תוכנית תא\1045\ב, שהגדילה את השטחים המסחריים ל-110,000, וכך הייתה מכשירה את הבנייה הלא-חוקית.
- הוועדה המחוזית נקטה בסחבת מדהימה. היא דנה בתוכנית ב-1995, והחליטה להעביר את הדיון לוועדת משנה, שדנה בתוכנית ביוני 2007, לאחר 12 שנים(!) בסך-הכל, "התגלגלה" התוכנית במחוזית 15 שנה.
- בדיון ביוני 2007 החליטה הוועדה, כי מאחר שעבר זמן כה רב (באשמת המחוזית!) היא מחליטה לבטל את התוכנית, וקוראת לעירייה להכין תוכנית חדשה.
- העירייה אכן הכינה תוכנית חדשה, תא\1045\ג, המאפשרת 82,000 מ"ר מסחרי, וכן מגדל משרדים בגובה 175 מטר.
- אולם לאמיתו של דבר העבירה העירייה את זכויות הבנייה הנוספות מקומות החנויות לקומות העליונות, שבהן תחנות האוטובוסים. לשם כך השתמשה העירייה בפטנט הקרוי "היתר בנייה צף".
"התחנה הפכה למפלצת בטון עם חלקים נטושים" - חריגות הבנייה וטיפול הרשויות גרמו וגורמים לבעלי החנויות נזקים כבדים: חלק מהם אינו יכול לקבל עד היום את השטחים שקנו, משום שחריגות הבנייה לא אושרה, ולכן אינם יכולים לקבל בעלות או חזקה. סוחרים אחרים אינם יכולים להפעיל כראוי את החנויות, כי שטחים המיועדים למסחר הועברו לקומות התחבורה, וכך נמנע חיזוק הקומות המסחריות.
- התחנה המרכזית, שהייתה אמורה להיות "עיר תחת גג", הפכה - אומרים בעלי החנויות - למפלצת בטון, שחלקים גדולים ממנה סגורים ונטושים.
- הבעלות על התחנה עברה כמה ידים, ובשנים האחרונות היא בשליטת נצב"א. חילופי הבעלים לא פתרו עד היום את בעיות החריגות, התכנון והרישוי.
"הסוחרים איבדו כמעט את כל השקעתם" נוסף לכל האמור לעיל, אומרים התובעים, התחנה גם לא הצליחה מבחינה כלכלית. העותרים ועו"ד שוב אומרים כי רוב הסוחרים הם אנשים קשי-יום, שאיבדו כמעט את כל השקעתם בתחנה. באחרונה הביאה העירייה לאישור תוכנית מיתאר 5000, הבאה לפתור כביכול את הבעיה. אולם מבדיקות של בעלי החנויות ויועציהם התברר, כי מדובר באישור ל-10% בלבד מעל התוכנית המקורית, כך שעיקר חריגות הבנייה יישארו בלתי-חוקיות. העתירה מצטטת בכירים במערכת השלטונית, כולל מבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה בזמנו אהרן ברק, שמתחו ביקורת חריפה על התנהלות העירייה, הוועדות ומשרדי הממשלה בפרשה - אך ללא הועיל. לאור כל זאת - מסכמים העותרים ועורכי הדין שלהם - מתבקש בית המשפט להפעיל את סמכותו על-פי החוק ולהוציא צו עשה נגד העירייה והוועדות לבניין ערים, שיחייב אותן להכשיר את כל חריגות הבנייה, שנעשו לפני עשרות שנים, ולא באשמתם של בעלי החנויות. תגובת הנתבעים עדיין לא הגיעה.
|
תאריך:
|
19/05/2014
|
|
|
עודכן:
|
19/05/2014
|
|
אלעזר לוין
|
בעלי החנויות בתמח"ת: להכשיר את החריגות
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
רמי.א
|
25/05/14 23:16
|
|
הממשלה אישרה (א', 18.5.14) את תוכניתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ אביגדור ליברמן לחיזוק הקשרים הכלכליים עם מדינות הברית הפאסיפית ואמריקה הלטינית. על-רקע הצורך בגיוון יעדי הסחר של המשק הישראלי, נערכה בחינה של אזורי סחר בעולם שהם בעלי פוטנציאל לא ממוצה.
|
|
|
חברת קרסו נדל"ן, הנמנית על קבוצת החברות של משפחת קרסו, הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסך 24.4 מיליון שקלים כנגד בזק.
|
|
|
ההסתדרות היא הארגון היציג בקרב עובדי אקסלנס נשואה, כך הודיע (יום ב', 19.5.14) אבי ניסנקורן, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, למנכ"ל בית ההשקעות, עוזיאל דנינו. כ-600 עובדי החברה התאגדו בהסתדרות לאחר שקרוב למחציתם כבר חתמו על טפסי ההצטרפות.
|
|
|
פרופ' מנחם (מני) מאוטנר נבחר לתפקיד יו"ר פרס ספיר לספרות של מפעל הפיס 2014.
|
|
|
חברת דלק פטרוליום הנמנית על קבוצת דלק פנתה לבית המשפט המחוזי בלוד בבקשה דחופה על-פי חוק הריכוזיות לאישור פדיון מוקדם ומלא של כלל אגרות החוב שלה (סדרה ז'), שהונפקו על-פי תשקיף מלפני 6 שנים ושעדיין נותרו במחזור.
|
|
|
|
|
|
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
|
|
|
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
|
|
|
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|