|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
איפה כדאי ללמוד בינה מלאכותית?
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

פרסום ראשון ב-News1

סכנה ברכבת: הסכם הבטיחות לא מיושם כנדרש

כך קובע דוח חדש שהוכן במשרד התחבורה 18 מתוך 64 סעיפים בהסכם הבטיחות מ-2011 אינם מבוצעים וקיים חשש לתאונה רבת-נפגעים ביקורת במשרד התחבורה על התנהלות הנהלת רכבת ישראל בתחום מיקור-החוץ
15/06/2014  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
דליקה בקרון רכבת ליד באר שבע [צילום: דובר כבאות דרום]

אכזבה ממיקור החוץ
ל-News1 נודע כי במשרד התחבורה מאוכזבים מתפקודה של רכבת ישראל בכל הקשור לתחזוקה הנעשית במיקור-חוץ ע"י אלסטום. מקור מסר כי אגף רכבות בכיר קיבל הוראה לבחון את התנהלות ראשי רכבת ישראל שהובילה לאי-מילוי התחייבויותיה לכאורה כלפי המשרד. מסקנות בנושא יימסרו לשר התחבורה ולמנכ"ל משרדו, ואז יוחלט האם להמשיך את ההתקשרות מול חברת אלסטום.
▪ עידן יוסף

למרות הגדלת מספר הרכבות ותדירות הנסיעות, נמשכת סכנת הבטיחות לנוסעי רכבת ישראל. דוח שהגיע לידי News1 מגלה כי הסכם תוכנית הבטיחות בחברת רכבת ישראל אינו ממומש כנדרש.

על-פי הדוח, אותו חיבר אגף בכיר רכבות ברשות הארצית לתחבורה ציבורית, בראשות משה אמסלם, 18 מתוך 64 סעיפי ההסכם שנחתם באוגוסט 2011 לא בוצעו. לרובם המכריע אין אפילו לוח זמנים לסיום ביצוע, שלא ברור ממנו האם בכלל קיימת תוכנית ישום כלשהי ברכבת ישראל. אי-מילוי 28% מהסעיפים שנועדו להבטיח כי תחזוקת הקטרים הקרונות תהיה כנדרש ותבטיח את בטיחות הנוסעים מהווה סכנה של ממש, שעליה התריע מבקר המדינה בכמה דוחות שכתב.

זהו הדוח הראשון שמחובר בנושא. הוא נכתב באפריל 2014, ומאז ככל הידוע חלק מהסעיפים אכן בוצעו. במשרד התחבורה אומרים כי "הבקרה על התקדמות ביצוע תוכנית הבטיחות מבוצעת בשותף על-ידי אגף רכבות בכיר במשרד התחבורה ותדון עם הרכבת במסגרת דיון מעקב שנקבע בנושא".

ציון אפס למשרד התחבורה

הדוח של המאסדר (רגולטור) נותן ציון 0 למשרד התחבורה בכל הקשור לקידום סעיפי הבטיחות ברכבת ישראל, באמצעות קידום חקיקה מתאימה וכדומה. הדוח מפרט את התאונות שאירעו ברכבת ישראל בשנים 2013-2012, שחלקן הגדול אינו מדווח לציבור. כשני שלישים (65%) ממקרי ההתנגשויות אירעו בתוך מתחמי התחזוקה של רכבת ישראל. נאמר כי לחלקו של התאונות שאירעו היה פוטנציאל לגרימת נזק רב ולהרוגים רבים באירוע אחד. אירוע שכזה ברכבת הנושאת חומרים מסוכנים מגדיל את הפוטנציאל לפיצוץ, להתנדפות חומרים מזהמים ולפגיעה בשטח רחב יותר ובאוכלוסייה באיזור.

מן הדוח עולה כי לרובן המכריע של התאונות, הכוללות גם שימוט קרונות ושריפות, אחראי הגורם האנושי. קרי: אנשי תחזוקה, נהגי קטרים ובעלי תפקידים אחרים ברכבת שאינם פועלים לפי הנהלים, אינם בעלי הכשרה מתאימה וכדומה.

בסעיפי הסכם הבטיחות שלא מולאו ניתן למצוא בין היתר אי-מינוי בעלי תפקידים האחראים לבטיחות, אי-הקמת מערכי פיקוח וידע על בטיחות, חוסר בנהלים, נהלים לא מעודכנים ואי-הפעלת בודקים.

ברכבת ישראל בחרו להתעלם משאלות שהפנה News1 בנושא. ממלא-מקום דובר רכבת ישראל, שחר וייסמן, סירב להסביר מדוע לא ממלאת רכבת ישראל אחר סעיפי הבטיחות שנחתמו לפני 3 שנים ומדוע עד היום לא נקבע לוח זמנים לביצוע סעיפים אלה. הוא הסתפק בתגובה סתמית ולפיה "תוכנית הבטיחות של רכבת ישראל היא תוכנית רב-שנתית המובלת על-ידי הנהלת חברה ומפוקחת על-ידי משרד התחבורה. התוכנית מתנהלת כסדרה". כאמור, בניגוד לדבריו של וייסמן, הדוח קובע כי התוכנית אינה מתנהלת כסדרה.

על-פי ההסכם, שנחתם ב-4.8.11 בידי מנכ"ל משרד התחבורה, רכבת ישראל, ועד העובדים וההסתדרות, 70% מהתחזוקה תישאר בידי עובדי רכבת ישראל, ואילו יתר התחזוקה (30%) יועברו למיקור-חוץ. החברה החיצונית המבצעת את התחזוקה (בעיקר בציוד החדש) היא אלסטום.
דוח בטיחות בתפעול המסילה הארצית 2013-2012 / דוח
במסגרת הדוח הראשון המובא בפניכם יפורטו עקרי הנושאים אשר להם קשר ישיר לבטיחות בהפעלת הרכבת במסילה הארצית. כמו כן מוצג בדו"ח מודל לניתוח סיכונים, שמפותח באגף, המבוסס על המודל האירופאי, שבאמצעותו מנותחים אירועי הבטיחות ברכבת ישראל. מטרת המודל להעריך את תוחלת הסיכון במונחים של מספר נפגעים בשנה כתוצאה מאותם אירועים. בנוסף ניתן להפיק מהמודל מגמות ומדדי בטיחות שבאמצעותם ניתן להביא לשיפור מתמיד בבטיחות ההפעלה של הרכבת. (89 עמ')
הסכם עקרונות בנושא מימוש השלכות מימוש תכנית הבטיחות על העובדים בחברת רכבת ישראל
עקרונותיו של הסכם הבטיחות ברכבת ישראל נחתמו באוגוסט 2011, לאחר שביתות מצד ועד עובדי הרכבת, ועיקרו השארת התחזוקה ברובה בידי עובדי הרכבת

תאריך:  15/06/2014   |   עודכן:  15/06/2014
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סכנה ברכבת: הסכם הבטיחות לא מיושם כנדרש
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
במסגרת הטור "ראש בראש" בעלון מכון לב מתקיים רב שיח המונים (כלומר אנחנו כותבים, וכל השאר קוראים) בנושאים מגוונים שעל סדר היום הציבורי אותו קבענו. אז למה מטריקס כמציאות אוטופית מהווה טיעון לסגירת האוטובוסים בשבת? ולמה ברכאוזאורוס הפלסטיק הכחול מהווה טיעון נגדו?
13/06/2014  |  יעקב וולך, ראובן פלג  |   כתבות
הרשויות הממשלתיות בוחנות בימים את היתכנותה הכלכלית של רכבת תחתית, אשר תצא מתל אביב לירושלים דרך נתב"ג, תעבור כרכבת תחתית ברחוב יפו בירושלים, תעצור בשדרות ממילא ליד חומות העיר העתיקה, משם תפנה דרומה לאזור החאן ומשם תיסע לתחנה המרכזית בירושלים.
12/06/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
חברת נתיב אקספרס מחייבת את עובדיה לחתום על חוזה חדש, שתוכנו הגיע ל-News1, ולפיו חובה עליהם לעבוד בשבתות ובחגים. משמעות סעיפי החוזה היא שנהגים דתיים, מסורתיים או חילונים שאינם מוכנים לעבוד בשבת לא יוכלו להיות מועסקים בחברת התחבורה הציבורית הגדולה, שעיקר פעילותה בגליל, אך גם שלוחות בחדרה-נתניה, בנתניה-תל אביב וביקנעם-טבעון.
11/06/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
חברת סיסטם (System) למתן שירותי בקרה וביקורת זכתה במכרז של משרד התחבורה למתן שירותי בקרה על איכות השירות של רכבת ישראל.
11/06/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
אחרי שנים של דשדוש במשרד התחבורה בקידום תוכנית "שילובים", שנועדה לקישור בין 54 תחנות הרכבת בפאתי הערים ליתר חלקי העיר, מסתמנת התקדמות קלה, הרחוקה משמעותית מהתוכנית המקורית.
10/06/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
נתניהו, גלנט, גנץ ובכירי המטכ"ל, הוציאו לפועל תוכנית צבאית שהביאה לגירושם של תושבי צפון הרצועה לרפיח. ועכשיו, ברפיח יש ריכוז של יותר ממיליון עקורים, מה שמונע מצה"ל לחסל את גדודי הח...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 מתעלמת מחלקת המדינה מהאידיאולוגיה הפנאטית, חיסולית ודתית ביסוד תפישת העולם, החזון, המדיניות והטרור של חמאס ואש"ף, כפי שמתועד במסמכי היסוד שלהם
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
ישראל טרם הפנימה את מלוא הערך של דיפלומטיה דינמית ציבורית ולוחמה פסיכולוגית מתוחכמת    גופי הסברה המבוזרים בין מסגרות וגופים מיניסטריאליים וביטחוניים שונים אינם מתפקדים כראוי ונראה ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il