חברת יפה נוף מקדמת את סלילתו של קו מטרונית חדש לעיר נשר. הקו, שמספרו 4 ייקרא גם "מטרו-נשר". תוכניות ראשונות בעניין הוצגו לאנשי העירייה לפני כמה חודשים בידי חברת יפה נוף. רוח גבית לקידום הקו, כמו גם לקידומה של פתיחת תחנת רכבת בעיר במסגרת מיזם "רכבת העמק", ניתנה על-ידי שר התחבורה ישראל כ"ץ במהלך ביקורו (יום ג', 24.6.14) בנשר, ביקור בו הנחה לקדם שורת פרויקטים תחבורתיים בעלות כוללת של כמיליארד שקלים.
על-פי ההצעה של יפה נוף, ניתן יהיה להקים בתוך 3 שנים קו מטרונית נוסף. הקו לא יעלה אל תוך נשר, אלא יהיה קו מישורי לאורך שדרות בר-יהודה. תחילתו של הקו תהיה בלב המפרץ, וסיומו מסתמן ביגור, ואולי באחת משתי החלופות הנוספות - בטירת הכרמל או בשכונת הדר, שאליה מגיע קו 3 של המטרונית.
אורך הקו בחלופת יגור מתוכנן לכ-7 ק"מ. על-פי המתוכנן, מסלול התחבורה נשר לא יהיה ייעודי רק למטרונית, אלא גם ליתר קווי התחבורה הציבורית, ככל הנראה לקח מחיפה שבמרביתה לא הורשו קווי אגד לנוע בנתיבי המטרונית, מגבלה שיצרה בעיה במעברים בין הקווים. מנתוני חברת יפה נוף עולה כי אזור נשר "מייצר" קרוב ל-4,600 נסיעות תחבורה ציבורית ליום. השר כ"ץ אמר בביקורו כי "נשר הולכת לצמוח בקרוב ל-35 אלף תושבים, ואנחנו ב
משרד התחבורה רוצים להניח את התשתיות המתאימות לכך". גורמי מקצוע במשרדו העריכו כי עם השלמת התכנון ניתן יהיה לצאת לביצוע כבר בשנת 2016.
פתיחת קו BRT לנשר מעלה לא מעט שאלות סבוכות, ובהן האם נשקלה חלופת רכבת קלה (LRT), כיצד תשפיע כניסת תחנת רכבת "נשר" של "רכבת העמק" על מידת השימוש בקו מטרו-נשר והאם נשקלו ההתנגדויות האפשריות מצד החברות הפועלות באזור שעשויות להידרש לצמצם שירות ולבטל קווים - ג'י בי טורס והחברות של קבוצת עפיפי בנצרת, בנתיב אקספרס ובאומני אקספרס, וכן יש להשוות את התכנון הנוכחי ל"הסעת המונים במטרופולין חיפה - תוכנית אב" שהוגנה בעבר עבור האיזור. כמו-כן, על התוכנית לתת מענה למערכת התעריפים הסבוכה באזור בדומה למטרופולינים הגדולים באופן שלא יפלה בין המשתמשים השונים וישגע אותם כפי שקיים בגבולות אזורי התעריפים כיום במטרופולין חיפה. מיפה נוף נמסר כי "קו המטרונית לנשר נמצא בשלבי תכנון ראשוניים בלבד. התכנון מבוצע, על-פי הנחיית משרד התחבורה, על-ידי צוות תוכנית אב לתחבורה של יפה נוף בתיאום עם עיריית נשר".
במהלך סיורו של שר התחבורה בנשר, הציג בפניו ראש העירייה אברהם בינמו גם את תוכנית העירייה לסלילת "עוקף נשר" (כביש 705) ולהגברת הבטיחות בכבישי העיר, הסדרת התנועה והחנייה.
נשר צפויה ליהנות פעמים: גם מהחיבור של רכבת העמק וגם מקישורה לזרוע הצפונית של כביש 6. תחנת הרכבת של נשר מתוכננת על תוואי הרכבת ההיסטורי בין כביש 75 המוביל אל הצ'ק פוסט לכביש בר יהודה הפנימי. בעבר היה הרחוב המרכזי בעיר התחתית של חיפה, וכיום כביש בר יהודה בנשר הפך לציר מרכזי. נשר הפכה למרושתת מכל הכיוונים ונהנית גם מפתיחת מנהרות הכרמל ובעתיד מהרכבל המתוכנן מהצ'ק פוסט לטכניון ולאוניברסיטה. זמן הנסיעה לצומת לב המפרץ יתקצר בחצי ל--5דקות ברכבת ויחזק עוד יותר את הקשר בין נשר למטרופולין חיפה. בהמשך, בסמוך לתחנת הרכבת מתוכננת הקמת מרכז תעסוקה ומסחר ענק בשטח כולל של 600 אלף מ"ר.