משרד התחבורה נתפס שוב במערומיו כאשר תשובה אותה נותן לכנסת המשרד מתבררת כמנותקת מהמציאות. סגנית השר לבטיחות בדרכים, חברת הכנסת ציפי חוטובלי, גמגמה (יום ד', 9.7.14) במליאת הכנסת כאשר התברר לה שתשובה שנמסרה לה על-ידי גורמי המקצוע במשרד הייתה שקרית.
חוטובלי השיבה לשאלתה של חברת הכנסת
עדי קול (יש עתיד) על כך שלא בכל חברות התחבורה הציבורית ניתן פטור מתשלום לעוורים ולכבדי ראייה מתחת לקוד מחיר 7. על-פי התשובה הרשמית שהקריאה חוטובלי הבעיה נפתרה ובכל החברות העניין הוסדר. קול ציינה כי השאילתה הוגשה לפני חמישה חודשים, התשובה ניתנת באיחור בניגוד למה שנקבע בתקנון הכנסת ובנוסף - רק הבוקר דווח לה שקיימת בעיה בקווי אגד שאינם מכבדים את ההנחיה לאשר את הנסיעה ברגע שעיוור מציג תעודת עיוור. לדבריה, מדובר בתשובה לא ממצה, לא מספקת ולא נכונה.
חוטובלי הציעה שאם לחבר כנסת ידוע על ליקוי כלשהו, ראוי היה שיפנה ישירות לגורמי המקצוע במשרד, לציין שהמערכת אינה מוטמעת באגד, ולא להמתין למענה בכנסת. קול, שבשאילתה שהגישה ציינה במפורש שאלה באלו חברות המערכת אינה מוטמעת, קבלה על התשובה ואמרה כי כבר פנתה בעבר וקיבלה את אותה תשובה רשמית.
יושב-ראש הישיבה, ח"כ
גילה גמליאל, אמרה שזוהי תשובה לא מספקת ושהניסוח כללי. לדבריה, חברי כנסת אינם אמורים לעשות את שיעורי הבית במקום משרד התחבורה. גמליאל ציינה שמדובר בתשובה לא הולמת, כינתה את האירוע "מעמד מביך" וקראה לבדק-בית לגבי התשובות שמוסר משרד התחבורה לכנסת.
בשלב זה חשפה סגנית השר חוטובלי, המופקדת על מתן תשובות לשאילתות המוגשות לכנסת, כי התשובות אותן היא מקבלת מגורמי המקצוע במשרד הן תשובות לא רציניות. "כבר חודש שאני מודיעה למשרד שאני לא מוכנה לענות תשובות לא מספקות. אם זה כך - יתכבד השר וישיב", כיוונה חוטובלי לעבר השר ישראל כ"ץ.
מעניין באותו עניין, חבר הכנסת
אורי מקלב (יהדות התורה), שדיבר אחרי חוטובלי, אמר כי ישנן תלונות רבות ומגוונות בעניין כרטיס הרב-קו שהמשותף להן אחד. בין היתר מנה את הבעיות הבאות: אין מרכז אחד שמנפיק את הכרטיסים וכל חברה מטעינה בנפרד, כל חברה זורקת את הנוסע לחברה השנייה, אין מרכז אחד לבירורים, וכן אין ערך צבור משותף ומסלקה אחת. סגנית הציעה לו להגיש הצעת חוק בעניין, ובמקביל אמרה שהיא מוכנה לבדוק מה ניתן לעשות לייעול השירות ואולי ייתכן שיהיה צורך להקים מרכז ארצי.