|
קול. דיון מעקב [צילום: ארז חרוד/עושים צילום]
|
|
|
|
|
|
(עודכן)עדי קול, צפויה הייתה לקיים השבוע (יום ב', 21.7.14) דיון-מעקב בעקבות אי-התקדמות רפורמת תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית, שאמורה הייתה להוריד את התעריפים בעיקר בפריפריה ולתקן עיוותים. הדיון בעניין נדחה בשל גיוסם בצו 8 של נציגי משרד האוצר.
משרד האוצר אישר רשמית, כי הרפורמה הגדולה תקועה, ואין עדיין צפי ליישום שלה. "אין עדיין הבנות עם
משרד התחבורה ולכן הנושא בינתיים לא מתקדם", נמסר בתגובת האוצר ל-News1.
חילוקי הדעות היו קיימים וידועים כבר לפני חצי שנה, אך כבר אז התחייב מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי בפני הוועדה לפניות הציבור על השלמת גיבוש הרפורמה עד אמצע חודש יולי, ו"אם תהיה בעיה, נבוא, נודיע, נעדכן".
בראש הצוות המגבש את הרפורמה עומד ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, מאיר חן. עדיין קיימת מחלוקת באשר למקורות המימון הרפורמה, דבר העלול לתקוע אותה לאורך זמן.
משרד התחבורה מעוניין בהורדת התעריף והשלמתו בסובסידיה ואילו במשרד האוצר מעוניינים בכך שהסובסידיה תנוצל לצורך הוספת שירות בתחבורה הציבורית.
מדוברות משרד התחבורה נמסר בתגובה לעיכוב: "מתווה הרפורמה הושלם, אך נמצא עדיין בדיונים מקצועיים מול משרד האוצר. מדובר ברפורמה מקיפה הדורשת תקציבים גדולים והנושא כאמור נידון בימים אלה מול הגורמים המקצועיים באוצר. לכשיושלמו הדיונים והמתווה יסוכם סופית עם האוצר נפרסם את מתווה הרפורמה ומועד היישום שלה".