|
אל-על. הוכיחה את עצמה כחברה הלאומית? [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
הוועדה לפניות הציבור התכנסה (יום ב', 28.7.14) בעקבות פניות שהגיעו אליה על מאזרחים שטענו כי כאשר הם נתקעו בחו"ל בעקבות החלטת חברות התעופה הזרות בשבוע שעבר על הפסקת הטיסות לישראל בשל המצב הביטחוני, 'הקפיצה' חברת אל על לטענתם את המחירים תוך ניצול מצוקתם.
מזכיר החברה והיועץ המדפטי שלה, עו"ד עומר שלו, אמר בוועדה כי: "הקמפיין התקשורתי שמתנהל נגד אל על משכיח את הדברים הטובים שהחברה עושה. היא נתנה שירות בכל העולם ושמרה על שמים פתוחים. יותר מ200 עובדים שלנו מגויסים ולמרות זאת לא פגענו בשירות. 4500 נוסעים של חברות תעופה זרות נשארו ללא מענה והם נקלטו אצלנו ללא עלות נוספת. רק בסופ"ש האחרון הפעלנו רכבת אווירית של 9 טיסות לאתונה כדי לחלץ את נוסעי החברות הטורקיות, ו 2700 ישראלים חולצו מישם. יש לנו גם מדיניות ליברלית לביטולים ואפשרנו לבטל טיסות וזה לא עניין של מה בכך. מי שהפקיר את כל האלפים זו לא אל על אלא חברות תעופה זרות".
חברות התעופה נטשו ואותנו תוקפים
אשר אדרי, יו"ר נציגות העובדים של אל-על ציין כי "מאז המלחמה אנחנו קרוב ל-200 עובדי החברה מגויסים. נתנו הנחייה ברורה למלא את החסר של החברים שנלחמים בעזה ואנחנו עובדים שעות על גבי שעות. גם במלחמת המפרץ הראשונה וגם היום אנחנו נותנים מענה לכל ישראל שתקוע בחו"ל. פה הכפישו עשרת אלפים משפחות שנפגעו מפרסום לא נכון. בזמן שכל חברות התעופה נטשו אותנו, בוחרים לתקוף אותנו"
ח"כ
דוד אזולאי ציין כי "חברת אל0על במקרה חרום אין הצדקה להעלאת מחירים, במיוחד שמדובר בחברה לאומית. עם זאת צריך לזכור שאל על עשתה מעשה אצילי שהעבירה 4500 נוסעים בתוך 48 שעות חזרה לארץ. צריך להגיד מילה טובה לאל על".
גם ח"כ
אורי מקלב הוסיף כי "זו הזדמנות להביע הערכה למעשה שאל על עשתה שנרתמה במסירות. אם פעם נשאלת השאלה למה צריך חברה לאומית, הינה קיבלנו את התשובה".
יו"ר הוועדה ח"כ קול אמרה בסיכום הדיון: "אני מבינה שלא הייתה מגמה של העלאת מחירים וניצול המצוקה. אם היה לנו יותר זמן היינו מנסים להבין איך המחירים עולים. אני קוראת לכם לקחת בחשבון את הפניות האישיות, התחושה הקשה שאיתה יצאו הנוסעים כשהם שילמו מחיר כל כך גבוה על כרטיס".