ההבטחה של שר התחבורה ישראל כ"ץ, מיום 17 באוקטובר 2013, לבצע את הפעימה השלישית במסגרת תוכנית הארגון-מחדש בגוש-דן בשנת 2014, לא תקוים. על-פי התוכנית המקורית, אמורה הייתה הפעימה להתבצע לפני יותר משנתיים וחצי!
פעימה זו, שהפעם תתוכנן בידי חברת נת"ע אליה הועברה האחריות לתכנון באוקטובר 2011, כוללת שינוי בקווים המטרופוליניים המקשרים בין הגושים העירוניים במטרופולין וגוש הערים המרכזי. הקווים נעים לרוב על צירים ראשיים במסלול ישר ככל האפשר.
בדוח
מבקר המדינה שפורסם באוקטובר 2013, נמצא כי שתי הפעימות הראשונות לא בוצעו לפי לוח הזמנים שנקבע (איחור של כשנה). יתרה מכך, ההלם ב
משרד התחבורה מתוצאות הפעימה השנייה גרם לשיתוק ומועד ביצוע הפעימה השלישית, שבמקור אמורה הייתה להיות ב-1.1.2012 עדיין לא נקבע וטרם הוחל בתכנונה.
במשרד התחבורה תלו, בתשובתם למבקר, את הפעימה השלישית בהפעלת קווי המתע"ן (מערכת תחבורה עתירת נוסעים). אולם זו אמורה לפעול על-פי התוכנית רק בשנת 2018. מבקר המדינה קבע כי הנימוק שנתן משרד התחבורה לדחיית הפעימה השלישית אינו מספק.
- בחברת נת"ע אומרים כי לא ידוע להם על כך שהם אמורים לתכנן את הפעימה השלישית, ואמרו כי הכתובת היא דובר משרד התחבורה. הדובר אבנר עובדיה מסר: "לא צפויים שינויים בקווי האוטובוסים בגוש-דן בזמן הקרוב מלבד השינויים הקשורים לתוואי הקו המכין". הוא לא פירט מה עלה בגורלה של הפעימה השלישית.
עוד הבטחה על הנייר
אין זו ההבטחה הראשונה שנותן השר כ"ץ בעניין הארגון-מחדש בגוש-דן שאינה מקוימת. ביולי 2011 בוצעה הפעימה השנייה של הארגון מחדש בתחבורה הציבורית בגוש-דן, שספגה לא מעט ביקורת מציבור המשתמשים באוטובוסים. מבקר המדינה מתח בדוח האמור ביקורת על האופן בו בוצעה הרפורמה בגוש-דן. אולם עם זאת, נמנע מלקבוע האם בסופו של דבר היא הייתה טובה לנוסעים או לא. כזכור, חלק גדול מן הרפורמה בוטל בכמה "פעימות תיקון" והביצוע בשטח היה רחוק מהמתווה המקורי.
כמה ימים אחרי פרסום דוח המבקר, ב-20 באוקטובר 2013, הודיע השר כ"ץ כי נערך סקר בקרב 230 אלף משתמשים בנושא התחבורה הציבורית בגוש-דן והסקר יפורסם בשקיפות. כמה חודשים אחרי הצהרתו של השר הודיע משרד התחבורה שהסקר יפורסם בקרוב לציבור. בתחילת חודש מרס הודיע שוב משרד התחבורה שהסקר יפורסם. עד היום, כמעט שנה(!!) אחרי סיום הסקר, הוא טרם פורסם לציבור, למרות שכבר הושלם.