|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

המטרה - בכירי חמאס

חוסלו מתכנני חטיפת גלעד שליט

מפקד חטיבת רפיח בגדודי עז-א-דין אל קסאם, זרוע הצבאית של חמאס, מפקד החטיבה הדרומית, ומפקד בכיר נוסף בארגון חוסלו הלילה בתקיפות חיל האוויר חמאס: ישראל תשלם מחיר כבד
21/08/2014  |   איציק וולף   |   חדשות   |   מבצע צוק איתן   |   תגובות
עטאר עם גלעד שליט ביום שחרורו
אבו שמאללה ועטאר. שותפיו של דף [צילום: שב"כ]

מגמת חיסול בכירים בזרוע הצבאית [צילום: AP]

עידן יוסף
האם זו תעודת הפטירה של מוחמד דף?

ישראל חיסלה הלילה שני בכירים בזרוע הצבאית של חמאס. על-פי הודעת הזרוע הצבאית של חמאס, שני הבכירים הם מפקד חטיבת רפיח בזרוע הצבאית, ראאד אל עטאד, המכונה גם אבו איימן, ומוחמד אבו שמאללה (אבו חליל) - מפקדה של החטיבה הדרומית בחמאס. עוד חוסל מוחמד ברהום, מפקד בגדודי עז-א-דין אל קסאם. השלושה חוסלו בעקבות פעילות משותפת של צה"ל ושל שירות הביטחון הכללי.

אבו שמאללה, שחוסל הלילה, היה מפקד חמאס הבכיר ביותר בדרום רצועת עזה. בשירות הביטחון הכללי כינו אותו "אלוף פיקוד דרום" של חמאס. הוא היה אחראי על כל אזור רפיח וחאן יונס ונחשב לאחד מבכירי הזרוע הצבאית של חמאס. עוד היה מאדריכלי הפיגוע במחנה כרם שלום שבו נחטף גלעד שליט ונהרגו שני חיילי צה"ל. הוא החל את דרכו עם מוחמד דף ועם ראאד עטאר בשנות התשעים והיה מעורב מאז באופן ישיר בביצוע ובהכוונה של עשרות פיגועים קטלניים. במהלך מבצע 'צוק איתן' היה מעורב בחדירת 13 מחבלים דרך מנהרת טרור לשטח ישראל.

ראאד עטאר הוא אחד ממתכנני מנהרות הטרור ההתקפיות שחפר חמאס מן הרצועה לעבר שטח ישראל. הוא תכנן את פיגוע החטיפה של גלעד שליט ופיקד עליו בפועל.

בשנים האחרונות שימש כמפקד האזור הדרומי ברצועה והיה אחראי מטעם חמאס להברחת אמצעי הלחימה מחצי האי סיני לשטחי רצועת עזה.

דובר חמאס, סמי אבו זוהרי, טען כי "ישראל תשלם מחיר כבד על ההתנקשות במפקדי גדודי אל-קסאם". לטענתו, "הפשיעה הישראלית", כפי שכינה את חיסול המחבלים, "לא תשבור את רצון הפלשתינים, ולא תחליש את ההתנגדות".

הפגיעה במפקדים הבכירים של גדודי עז-א-דין אל קסאם ממשיכה את המגמה שהחלה בפגיעה בביתו של ראש הזרוע הצבאית, מוחמד דף, ובחיסולו האפשרי. בהפצצת ביתו נהרגו באופן ודאי אשתו ובתו של דף. גורלו של מי שהפך בעשרות השנים האחרונות לבכיר המבוקשים אינו ברור.

סוכנות הידיעות "סאהאם ניוז" ברצועת עזה הצליחה לשים את ידה על מה שנטען להיות תעודת הפטירה של מוחמד דף. בתעודה שהצליחו להשיג גדודי עיזאדין אל קסאם, מופיעים שמות ההרוגים. מידת האותנטיות של התעודה אינה ודאית.

שמו של דף מופיע שני ברשימה, ולצידו הכיתוב "שאהיד". הרשימה הוכנה בבית חולים שיפא ונושאת סמליל של הרשות הפלשתינית בראש המסמך הרשמי. הפרסום התאפשר למרות האיפול הכבד שמטיל החמאס. לצד המסמך מתפרסם צילום של גופה חרוכה קטועת גפיים, שניתן להניח כי מדובר בגופתו של המחבל דף.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שהתבקש במסיבת עיתונאים בבסיס הקריה להתייחס לשאלה האם התנקשה ישראל בחייו של דף העדיף להתחמק מן השאלה וציין כי איש אינו חסין. כזכור, הכחיש החמאס שדף חוסל.

תאריך:  21/08/2014   |   עודכן:  21/08/2014
איציק וולף
+פירון: השבועיים הראשונים ללימודים יוקדשו להפגה
21:52 21/08/14  |  
שר החינוך שי פירון אמר כי שנת הלימודים תיפתח כסדרה. בכינוס איגוד מנהלי אגפי החינוך בשלטון המקומי, שהתקיים ברמת-גן, אמר פירון: "אנחנו ערוכים לכל תרחיש ביטחוני. בשבועיים הראשונים לשנת הלימודים המערכת לא תעסוק בלמידה רגילה, אלא בפעילויות הפגה ובדיונים על אירועי הקיץ בהם התעוררו גילויי גזענות והסתה". בעניין זה ציין השר פירון: "במקום שאין בו חופש ביטוי מוחלט, נשללת החרות. סתימת פיות, דינה כאוס חברתי עמוק. חופש הביטוי אינו קשור בימין ושמאל, בדתיים וחילוניים, חופש הביטוי הוא של כל אחד ושל כולם. מחובתנו כחברה לדעת ולהתמודד עם התבטאויות שונות ולא לראות בהן איום. מדינת ישראל לא תוכל להתקיים אם יהודים וערבים לא יוכלו לחיות יחד, זה חלק מהמוסר שלנו, זה חלק מהמבחן שלנו כחברה".
+מטח נורה לעבר מכבים-רעות ובית אל
20:50 21/08/14  |  
אזעקות נשמעו בחבל בנימין ובאזור מודיעין. רקטה אחת מדגם אם-75 יורטה על-ידי מערכת כיפת ברזל.
+שחיקה משמעותית ביכולת הירי של חמאס
20:19 21/08/14  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שיגור הרקטות של חמאס לטווח הבינוני נחלש, וכעת הוא מתמקד בעיקר בירי לאזור עוטף עזה  ▪  המתפ"ש: ישראל יודעת היכן מסתתרים המחבלים  ▪  לפחות 28 פלשתינים נהרגו בתקיפות היום
קבורת המחבלים [פלאש 90]
המשפחות האבלות [צילום: AP]
+לפיד: לא נעצור עכשיו
19:09 21/08/14  |  
השר יאיר לפיד אמר כי על ראשי חמאס לדעת שלא נעצור עכשיו. "כל אחד ואחד מהם - בזרוע המדינית, בזרוע הצבאית, בחוץ-לארץ ובעזה עצמה - צריך לדעת שהוא מטרה לגיטימית לחיסול, כל עוד ממשיכים לירות אל יישובי הדרום ולאיים על תושבי מדינת ישראל". לפיד נפגש ביחידות בברלין עם שר החוץ של גרמניה, פרנק וולטר שטיינמאייר, ועדכן אותו בהתפתחויות הבטחוניות האחרונות בישראל. לפיד גם הציג למארחו את היוזמה המדינית שהוא מקדם לכינוס ועידה בין-לאומית לפירוז עזה ולשיקומה.

+צה"ל אישר גיוסם של 10,000 אנשי מילואים
17:29 21/08/14  |  עופר וולפסון   |   לרשימה המלאה
הקבינט הביטחוני נתן אור ירוק לגיוס לאחר שחיל האוויר ביצע סיכול ממוקד לילי בשני מחבלי חמאס בכירים ובאיש חמאס בדרג נמוך יותר

(חיילי צה"ל סמוך לגבול הרצועה [צילום: פלאש 90])
+"ללא סיוע ממשלתי, מצב המלונאות חמור ביותר"
13:34 21/08/14  |  עופר וולפסון   |   לרשימה המלאה
נשיא התאחדות המלונות אלי גונן כותב במכתב לשר האוצר כי התעשיה חוותה ירידה של למעלה מ-50% בתפוסה הצפויה בעקבות 'צוק איתן'  ▪  "אנא אל תתנו לתעשיית התיירות של ישראל לקרוס"
(אלי גונן, נשיא התאחדות המלונות )
+אזעקות באשקלון, בחוף אשקלון ובשער הנגב
12:59 21/08/14  |  איציק וולף
אזעקות נשמעו בעיר אשקלון, במועצה האזורית חוף אשקלון וביישובי שער הנגב. שתי רקטות פגעו בשטחים פתוחים.
+רקטה התפוצצה בשטח פתוח ברמלה
12:40 21/08/14  |  איציק וולף
רקטה התפוצצה בשטח פתוח סמוך לעיר רמלה ואחת נוספת פגעה בשטח פתוח סמוך לקרית מלאכי. שתי רקטות יורטו בידי מערכת כיפת ברזל מעל העיר אשדוד. אזעקה נשמעה גם ביישובי עוטף עזה.

מדובר במטח רקטות שירו מחבלים בשעות הצהריים במקביל לירי פצצות מרגמה לעבר המועצה האזורית אשכול. אחת הפצצות פגעה ישירות בממ"ד שהותקן במרפאה. איש לא נפגע בגופו.
+נתניהו: המחבלים שחוסלו - תכננו פיגועים קטלניים
12:28 21/08/14  |  איציק וולף
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לחיסול שלושת המפקדים הבכירים בזרוע הצבאית של חמאס. "המודיעין יוצא הדופן של השב"כ, בזכות עבודה מאומצת ומקצועית יחד עם יכולת הביצוע המדויקת של צה"ל, אפשר לנו לקבל את ההחלטה להוציא לפועל את המבצע לפגיעה בראשי חמאס, שתכננו פיגועים קטלניים נגד אזרחי ישראל", אמר.

לדברי נתניהו, צה"ל ושירות הביטחון הכללי פועלים כתף אל כתף במבצע 'צוק איתן' כמו בכל ימות השנה, ודבר זה מהווה נדבך חשוב לביטחון מדינת ישראל ואזרחיה. "המבצע יימשך עד להשגת יעדו - השבת השקט לתקופה ממושכת", אמר.

+לבני: לא צריך להסס לפני פגיעה בראשי טרור
12:18 21/08/14  |  איציק וולף
שרת המשפטים, ציפי לבני, מברכת על חיסול שלושת המפקדים הבכירים בזרוע הצבאית של חמאס. "פגיעה בראשי הטרור היא חשובה, נכונה ולגיטימית - לא צריך להסס לרגע, גם לא בגלל השאלה מי יהיה המחליף שלהם. אני מברכת את צה"ל על כך שנפטרנו מענשם", כתבה בדף הפייסבוק שלה.
+מטחי רקטות לעבר השפלה והדרום
12:16 21/08/14  |  איציק וולף
אזעקות נשמעו בשעה האחרונה בכמה יישובים בשפלה, באזור המועצה האזורית אשכול ובשער הנגב. שתי רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים.
+נתניהו צודק
12:08 21/08/14  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ליברמן, בנט ולבני צריכים לבחור: להישאר שרים ולהימנע מהתקפות פומביות על מדיניות הממשלה, או להתפטר ואז יוכלו לדבר. הם לא יכולים גם להיות שרים וגם לתקוף. זה אמור להיות מובן מאליו
(שרים, לא פרשנים [צילום: פלאש 90])
+יש אסטרטגיה?
11:42 21/08/14  |  ד"ר איתן לסרי    |   לרשימה המלאה
"העדר אסטרטגיה מדינית-ביטחונית של ישראל מעודד את החמאס ליזום ולגרור את ישראל"
(חיבור אינטרסים [צילום: AP])
+מסיתים ומדיחים
11:14 21/08/14  |  מנחם רהט   |   לרשימה המלאה
שני אישים פוליטיים, הניצבים כל ימות השנה משני צידי המתרס, חוברים יחד כדי להסית את הערבים למרד אלים ומדמם כנגד המדינה
(לוי. שקרן)
+בן 33 נפצע בינוני-קשה מפגיעת פצמ"ר
10:59 21/08/14  |  איציק וולף
גבר בן 33 נפצע בינוני עד קשה מפגיעת פגז מרגמה סמוך לבית ילדים בקיבוץ בעוטף עזה. צוות של מגן דוד אדום איבחן כי האיש סובל מפגיעת רסיסים בחזה.
+משעל - אות קין של בן מוות
10:04 21/08/14  |  עמי דור-און    |   לרשימה המלאה
יש למשעל סיבות טובות חדשות להתבצר מאחורי חומת פחדיו האישיים  ▪  כנראה שסוף-סוף הוא מבין שישראל החליטה להפעיל מדיניות של חיסול ממוקד נגד ראשי החמאס, כי גם הוא עצמו נושא על מצחו אות קין של בן מוות
(משעל. בן מוות [צילום: AP])
+לנוכח ההסלמה - מאוחדת פתחה שוב קו סיוע
10:01 21/08/14  |  איציק וולף
    קופת חולים מאוחדת שבה ופתחה את מוקד התמיכה הטלפוני שלה. זאת, לנוכח התחדשות העימות הצבאי בין ישראל לחמאס. מספרו של מוקד התמיכה הוא 3833
  • .

פסיכולוגים של מאוחדת ועובדים סוציאליים ישוחחו ויסייעו לכל הפונים בלי קשר לקופת החולים שאליה הם משתייכים. המוקד יפעל 24 שעות ביממה.
+המטרה: להוריד את נתניהו
09:30 21/08/14  |  יורי מור    |   לרשימה המלאה
אני מדפדף בעיתונים, מקשיב לערוצי הרדיו, רואה טלוויזיה ומרגיש שהאווירה אותה הם יוצרים מזכירה את האווירה של סוף שנות ה-1990, כאשר כל התקשורת התגייסה נגד ראש הממשלה נתניהו - והצליחה לבלבל את המוח לעם אשר הצביע נגדו
(נתניהו. לא החלטי [צילום: AP])
+הפעילות בנתב"ג - נמשכת כסדרה
08:41 21/08/14  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
למרות איומי הזרוע הצבאית של חמאס בדבר ירי רקטות לעבר נמל התעופה של ישראל החל משש בבוקר - לא בוטלו טיסות של חברות זרות  ▪  הלילה ירו מחבלים רקטה אחת בלבד וצה"ל תקף 20 יעדים
(אף טיסה לא בוטלה [צילום: פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חוסלו מתכנני חטיפת גלעד שליט
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בנימינכן
21/08/14 10:33
2
דודי30
21/08/14 10:48
3
מקס פאואר
21/08/14 10:55
4
שמעון הצדיק
21/08/14 11:38
 
מתעב חלאות
21/08/14 17:02
5
חשדנית
21/08/14 12:22
6
ספוילר
21/08/14 15:05
7
עד היכן
21/08/14 21:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מבצע צוק איתן
מאז אמש ועד לשעות הבוקר ירו מחבלים מרצועת עזה רקטה אחת בלבד. הרקטה נורתה לעבר אזור העיירה אופקים והיא יורטה בידי מערכת כיפת ברזל.
21/08/2014  |  איציק וולף  |   חדשות
"מבצע צוק איתן לא הסתיים. מדובר במערכה ממושכת, כי המאבק שלנו נגד ארגוני הטרור נמשך שנים רבות", מבהיר (יום ד', 20.8.14) ראש הממשלה, בנימין נתניהו. לדבריו, ישראל נוקטת בכל האמצעים כדי להשלים את המערכה ולהשיג את היעד של השבת השקט והביטחון לכל תושביה.
20/08/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
ערוץ הטלוויזיה האמריקני פוקס ניוז דיווח (יום ד', 20.8.14) כי ההערכה הרווחת היא שמנהיג החמאס מוחמד דף נהרג בתקיפה האווירית הישראלית הממוקדת בביתו שנערכה אמש.
20/08/2014  |  עופר וולפסון  |   חדשות
לאזרחי ישראל היו לזרא, לא רק קלישאות הפוליטיקאים למיניהם, אלא גם אותן שורות יצוקות כפי שכינה ידידנו הטוב ג'ורג' אורוול את המשפטים הקבועים ל"דעות".
20/08/2014  |  רותי איזיקוביץ  |   מאמרים
מי שעדיין משלה את עצמו שהחמאס והרשות הפלשתינית מסוגלים לחיות זה עם זו בשלום - חוטף סוף-סוף עכשיו אגרוף בפרצוף. מסתבר שהיה זה רק עניין של זמן כדי שהמרצע יצא מן השק, עם חשיפתו של תכנון החמאס להפיל את שלטון אבו מאזן ולהשתלט על שטחי איו"ש.
20/08/2014  |  ראובן לייב  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il