|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

סוף לקרן ההצטיידות: רכש אוטובוס - בהליך תחרותי

משרד התחבורה, אגד ודן חתמו על הסכם שיאפשר רכישת אוטובוסים בהליך תחרותי מלא ההסכם מבטל את קרן ההצטיידות של אגד ודן וקובע מתווה חדש לרכישת אוטובוסים בהליך תחרותי שיחסוך מדי שנה עשרות מיליוני שקלים
03/09/2014  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
הרכבת אוטובוס במפעל MAN בטורקיה [צילום: אתר MAN]

שוק האוטובוסים נפתח: קרן ההצטיידות תבוטל
עידן יוסף
חברת דן החלה בהליכים לרכישת 166 אוטובוסים עירוניים - בפיקוח משרד התחבורה * אוטובוסי סולאריס, שהבאתם ארצה תתאפשר במסגרת פתיחת השוק לתחרות, יופעלו בקווים של קבוצת עפיפי
לרשימה המלאה

   עידן יוסף
חברת דן מזלזלת בחובתה להתנהל כנדרש

   עידן יוסף
"לשקול לאפשר התמודדות אגד במכרזים"

משרד התחבורה, קואופרטיב אגד וחברת דן חתמו על הסכם חדש המאפשר לראשונה לחברות האוטובוסים לרכוש אוטובוסים חדשים בהליך תחרותי ולחסוך מדי שנה עשרות מיליוני שקלים שיופנו לשיפור השירות בתחבורה הציבורית, באמצעות הגדלה וחידוש של צי האוטובוסים של אגד ודן.

ההסכם החדש שנחתם מבטל את קרן ההצטיידות המיועדת לחידוש צי האוטובוסים של חברות אגד ודן וקובע מתווה חדש המאפשר להן לרכוש אוטובוסים, בהליך תחרותי ושוויוני, ללא מעורבות הממשלה ותוך התחשבות בשוק הייצור המקומי.

על-פי ההסכם שנחתם כל האוטובוסים החדשים שירכשו, יאובזרו במערכות טכנולוגיות מתקדמות, לניהול צי רכב שיספקו לנוסעים מידע בכל עת על מיקומם. כמו-כן יותקנו בהם רשת תקשורת אלחוטית המאפשרת לנוסעים גלישה חינם באינטרנט אלחוטי (Wi-Fi).

בנוסף לכך, יותקנו בכל אוטובוס מסכי מידע דיגיטליים שיציגו לנוסעים בזמן אמת מידע תחבורתי על הקו הכולל בין השאר את שם התחנה הבאה, מסלול הקו, התקדמות האוטובוס ביחס למסלול הנסיעה ומידע על קווים נוספים הפועלים לאורך מסלול הנסיעה.

כמו-כן, תותקן בכל אוטובוס מערכת אוטומטית למניעת תאונות המתריעה הן בפני הנהג והן בפני מוקד בקרה של החברה על מצבים מסוכנים, כגון התרעה בטרם התנגשות, סטייה מנתיב הנסיעה וכדומה. בנוסף תותקן בכל אוטובוס מערכת אוטומטית לכיבוי אש באוטובוסים.

שר התחבורה, ישראל כ"ץ, אמר כי ההסכם שנחתם תואם את מדיניות משרד התחבורה והממשלה להרחבת שירותי התחבורה הציבורית ולשיפור רמת השירות לציבור. לדבריו, רכישת אוטובוסים חדשים ואיכותיים, במחירים זולים יותר תאפשר לאגד ולדן לרכוש מספר רב יותר של אוטובוסים ובכך הציבור ייהנה מתחבורה ציבורית זמינה, מהירה ונוחה יותר.
סדרי רכישת אוטובוסים / דוח מבקר המדינה
דן - חברה לתחבורה ציבורית בע"מ (להלן - חברת דן, החברה או דן) מתפעלת 18% מענף התחבורה הציבורית במדינה, והיא המפעילה הגדולה ביותר בתחבורה הציבורית בגוש דן . המדינה מסבסדת, בין היתר, את רכישת האוטובוסים על ידי חברת דן. ההסכם האחרון בין המדינה לדן נחתם במאי 2007 לתקופה של עשר שנים (להלן - הסכם הסובסידיה); בהסכם נקבע כי היקף התמיכה השנתית יהיה 87 מיליון ש"ח. הסכם זה אף כולל נספח ולפיו את תקציב ההצטיידות באוטובוסים תנהל הקרן לחידוש משק האוטובוסים, המורכבת מנציגי דן והממשלה (להלן - הקרן). בשנים 2007-2011 העבירה הממשלה לקרן זו 458 מיליון ש"ח בקירוב עבור רכש אוטובוסים. עד מועד סיום הביקורת, דצמבר 2012, יובאו לארץ כל האוטובוסים של דן כשלדות ועליהן נבנו מרכבים על ידי שתי חברות ההרכבה בישראל - חברה א' וחברה ב' (להלן - חברות ההרכבה). דן משלמת עבור הרכבת השלדות לחברות ההרכבה מתקציב הקרן.
דוח על הביקורת ב“דן“, אגודה שיתופית לתחבורה ציבורית בע“מ
דין וחשבון זה של מבקר המדינה, הראשון על "דן", אגודה שיתופית לתחבורה ציבורית בע"מ, מסכם את הביקורת שנעשתה באגודה עד דצמבר 1990. נתונים אחדים עודכנו לאוגוסט 1992. בדיקות משלימות נעשו במשרד התחבורה ובמשרד האוצר. ממצאי הביקורת הובאו לידיעת הנהלת האגודה. בדין וחשבון זה מובאים הממצאים העיקריים. האגודה עומדת לביקורת המדינה לפי סעיף 9 (8) לחוק מבקר המדינה, התשי"ח-1958 (נוסח משולב), כגוף נתמך בידי הממשלה. מבקר המדינה החליט להפעיל את הביקורת על האגודה באוגוסט 1987. « « 1. דן, אגודה שיתופית לתחבורה ציבורית בישראל בע"מ מספקת שירותי תחבורה ציבורית לתושבי גוש דן והסביבה, ומפעילה כמה קווים מאזור זה לשומרון ולבקעת הירדן. נוסף על כך היא מבצעת נסיעות מיוחדות בשביל מוסדות ומפעלים, נסיעות מזדמנות ונסיעות במסלולים מיוחדים למטיילים ולתיירים. כדי להבטיח תחבורה ציבורית ברמה נאותה ובמחיר עממי מקיימת הממשלה פיקוח על השירות ועל תעריפי הנסיעה, ונותנת תמיכה למפעילים. סדרי מתן התמיכה והתנאים המתלווים לכך מוסדרים בהסכמים תקופתיים בין הממשלה לבין האגודה. הסכם בנושא זה נחתם ב-1983 לתקופה של עשר שנים, (מ-1.2.81 ועד 31.3.91); הסכם חדש נחתם באפריל 1992 ותוקפו עד 31.12.94. התמיכה מתבטאת בכך שהממשלה נושאת בהפרש בין ההוצאות התקניות של הפעלת השירות, שנקבע בסל תשומות מוסכם, לבין פדיון תקני שנקבע בהסכם. עוד מבטיח ההסכם מימון מצד הממשלה לשם הצטיידות האגודה באוטובוסים, לשם הקמת תשתית הדרושה לקיום שירותי האגודה ולשיפורים מסוימים לרווחת הנוסעים. כדי לאפשר לאגודה לפעול בלא לשאת בנטל חובות שנוצרו עקב גרעונות בעבר, התחייבה הממשלה בהסכם משנת 1983 לכסות את כל התשלומים הדרושים לפרעון החובות האלה. היה יסוד סביר לצפות, כי ההסכם מ-1983 יסייע לאגודה לפעול אגב איזון כלכלי, אולם האגודה המשיכה לפעול אגב צבירת הפסדים שהגיעו, לפי דוחותיה הכספיים, בסוף שנת 1990 לכ-85 מיליון ש"ח. אחת הסיבות למצב הזה היה גידול הפער בין ההכנסות התקניות שנקבעו בהסכם לבין ההכנסות בפועל במהלך העשור שעליו חל ההסכם עם הממשלה. הממשלה והאגודה לא קבעו מנגנון שהיה מאפשר לאגודה לקבל תמיכה בשל ירידה בהכנסות מסיבות אוביקטיביות. הן אף לא פעלו די הצורך להתאים את ההוצאות של האגודה לירידה בביקוש לשירותיה. לגידול הגרעון ולקשיים הפיננסיים של האגודה תרמה גם פרישה מוקדמת של חבריה, שהיתה מלוות בהוצאת סכומים גדולים לפדיון המניות של אותם חברים ולתשלומים בגין תנאי הפרישה; לפי תקנון קרן הגמלאות של האגודה, זכאים חבריה לפרוש בגיל מוקדם יחסית, ולקבל פנסיה בתוספת מענקי פרישה. תנאים אלה הם מעבר למקובל במשק הציבורי בארץ. הפרישה המוקדמת היא גם אחד הגורמים לגרעון האקטוארי הגדול בקרן הפנסיה של חברי האגודה. אמנם האגודה העבירה לקרן סכומים ניכרים נוסף על ההפרשות השוטפות, ובשנים האחרונות נטלה עליה את תשלום הגמלאות לפורשים שלמטה מגיל 65, אולם הסדרים אלה לא הספיקו להביא את הקרן לאיזון אקטוארי. הדיונים במשרדי האוצר והתחבורה ב-1991 בדבר הנהגת רפורמה מקפת בתחבורה הציבורית, לא הביאו תוצאות ממשיות ולפיכך הוסכם להמשיך בקווים כלליים את ההסדרים בעניין תמיכת הממשלה במפעילי התחבורה הציבורית, ודבר זה בא לידי ביטוי בהסכם בין הממשלה לאגודה מאפריל 1992. לדעת מבקר המדינה, על הממשלה להמשיך ולחפש דרך לשכלול ההסדרים ולביסוס התמיכה על מבחנים אוביקטיביים, אשר יעלו בקנה אחד עם הבטחת קיומה של תחבורה ציבורית במחירים שווים לכל נפש, ועם חתירה לרמת שירות שיהיה בה כדי לעודד את השימוש בתחבורה ציבורית גם בידי בעלי רכב פרטי. 2. עם פעולות האגודה שעליהן עמד משרד מבקר המדינה בדוח הזה נמנית מערכת הקשרים בין האגודה לבין חברות שהן בבעלותה או בבעלות חבריה, או בבעלות משותפת שלה ושל חבריה, שבהנהלות שלהן חברים חברי מזכירות האגודה. אחדות מן החברות האלה אינן פעילות, אחדות פועלות בענף התיירות ואחדות מחזיקות בנכסי דלא ניידי המושכרים לאגודה. האגודה מקבלת מהחברות דמי ניהול ומספקת להן מימון בתנאים מועדפים. אחת החברות שבבעלות מלאה של האגודה, מכרה נכס דלא ניידי רב ערך לחברה, שבבעלות חברי האגודה, בלא שערך הנכס נבדק בקפדנות הנדרשת נוכח שוויו הרב ומערכת הקשרים שבין האגודה והחברה שרכשה את הנכס. לדעת מבקר המדינה, הקשרים בין האגודה לבין חברות שבבעלות חברי האגודה, במישרין או בעקיפין, חייבים להתנהל על בסיס עסקי, כדי למנוע אפשרות שהאגודה, הנהנית מתמיכה, תיטיב עם חבריה באמצעות חברות שבבעלותם. 3. במסגרת הביקורת בדק משרד מבקר המדינה היבטים שונים של מינהל באגודה והעלה ליקויים בתחום תנועת האוטובוסים וטיב השירות לנוסע. עוד נמצאו ליקויים בהליכי משמעת כלפי נהגים שהיו מעורבים בתאונות; בסדרי מתן הלוואות לגורמים חיצוניים מכספי קרן ההצטיידות הממומנות בידי הממשלה; בתנאי ההעסקה המפליגים של אחד העובדים הבכירים; ובסדרי רכישת חלפים ומכירת ציוד שלא התנהלו בהקפדה על כללי מינהל מקובלים. 4. האגודה, המפעילה תחבורה ציבורית באזור מטרופוליטני מרכזי במדינה, תוך קבלת תמיכה ניכרת מקופת הציבור, עושה מאמצים כדי לשפר את השירות לנוסעים, בין השאר, עקב התחרות הקיימת בקווים מסוימים. בד בבד עם מאמצים אלה עליה לפעול לקראת איזון כלכלי לטווח ארוך ולייחד תשומת לב רבה יותר לסדרי מינהל תקינים. סדרים אלה יסייעו לה לנהל את המפעל המשקי הגדול שבבעלותה הן לטובת חבריה והן לטובת ציבור הנוסעים, הזכאים תמורת כספם וכספי הממשלה המוזרמים לאגודה, לשירות טוב ויעיל.

תאריך:  03/09/2014   |   עודכן:  03/09/2014
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סוף לקרן ההצטיידות: רכש אוטובוס - בהליך תחרותי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  תחבורה ציבורית
מתנדבות השירות הלאומי, המשרתות ומתגוררות באילת יהיו זכאיות מהיום (ג', 2.9.14) מנסיעה ללא תשלום בתחבורה הציבורית גם בקווים לאילת.
02/09/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
חשד לעבירות שוחד ומס הכנסה במערך הניקיון של רכבת ישראל, הן מצד עובדים ברכבת והן מצד קבלנים חיצוניים. המשטרה מסרה (יום ג', 2.9.14), כי מדובר בחשדות בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים.
02/09/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
ברמת הגולן הייתה אמורה להיות מונהגת החל מהבוקר (יום ב', 1.9.14) מערכת תעריפים חדשה לתחבורה הציבורית באיזור. מדובר במערכת תעריפים שוויונית יותר מאשר זו שהייתה נהוגה עד כה, שנועדה לתקן עיוותים.
01/09/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
בקשה לתביעה ייצוגית ב-85.5 מיליון שקל נגד רכבת ישראל, בטענה שהיא מפרה את חובתה להנגיש את שירותי הקופה והמודיעין ללקויי שמיעה. התובעת טוענת, כי על הרכבת להתקין פונקציית השראה המנטרלת או לפחות מפחיתה מאוד את רעשי הרקע ומשפרת את מובנות הדיבור.
01/09/2014  |  יצחק דנון  |   חדשות
חמישה חודשים אחרי מהפכת קווי הגליל, מבצע אגד שיפור נוסף לטובת נוסעיו בקריית שמונה ובחלק מיישובי הגליל בכלל, והחל ב-1 בספטמבר 2014 (יום ב') מתגבר את השירות.
31/08/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il