רק 20 מתוך 120 (שישית) מהרמזורים בחיפה ובקריות נותנים עדיפות למטרונית, מה שמאריך את זמן הנסיעה ופוגע ביעילות המערכת.
נתון זה ואחרים עולים מסקירה תקופתית שהפיק ארגון נוסעי התחבורה הציבורי בישראל, במלאת שנה להפעלת קווי האוטובוסים רבי-הקיבולת אותם מפעילה
חברת דן בצפון. סקירת ביניים ומה פורסמה ע"י הארגון בינואר 2014, ובין שתי הסכירות ניכר שישנו שיפור ניכר בשירות, אם כי עדיין לא תוקנו כל הליקויים.
ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל מצא כי חלה ירידה מסוימת במקרי הצפיפות הקיצונית באוטובוסים, במקרי השארת הנוסעים בתחנות, באופי הנהיגה ובמספר התקלות במערכות הכריזה ובשילוט באוטובוסים. כמו-כן, התקבלו נתונים משביעי רצון בתחום אדיבות הנהגים ונקיון האוטובוס.
בתחנת חוף הכרמל הותקן שילוט דיגיטלי. בוצעה התאמת מערכת הכרטוס לשימוש רב-קו עם פרופיל עיוור, שופרה מערכת הכריזה והשילוט הדיגיטלי, הוכנסו שוטרים לאכיפה נגד פורעי חוק ומתחמקים מתשלום ונעשו שיפורים נוספים שצפויים בעתיד הקרוב כגון הפעלת תחנת אוטובוס ותגבור שירות לאצטדיון עופר ותוספת תדירות לקווים הקיימים.
עם זאת, למרות השיפור המסוים בכריזה ושילוט בתוך האוטובוסים עדיין קיימת בכ-40% מהנסיעות בעיה בתחום זה. תקלות תקשורת רבות אופייניות לכריזה ולשילוט. כמו-כן, יש טעויות בתרגום שמות התחנות לערבית, היעדר סנכרון בין זמני ההמתנה המוצגים בשלטים אלקטרוניים בתחנות לזמני ההגעה בפועל ובעיות בהנגשת שלטים דיגיטליים בתחנות לאוכלוסיית העוורים.
אופן התשלום במטרונית יצר בעיות כגון בליעת כסף על-ידי המכונות, בעיה במעבר בין הקודים השונים של התעריפים ובעיה בחלק ממכונות התיקוף של קריאה של יותר מחוזה אחד.
ביטול הקווים המקבילים בקריות יצר מצב שבו הזמינות של המטרונית בשעות השיא נמוכה מזו שהייתה בקווים הקודמים טרם כניסתה. הדבר גורם לצפיפות קיצונית בקווי המטרונית.
עדיין ישנן בעיות נגישות, בפרט עקב אי-עצירת האוטובוסים קרוב לרציף מה שיוצר בעיות בטיחות בקרב האוכלוסייה של מוגבלים וכבדי ראייה.
בסניף ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בחיפה מקווים שהנתונים שהופקו יסייעו למקבלי ההחלטות להמשיך בשיפור השירות ולתקן את הליקויים על-מנת שהמטרונית אכן תממש את ההבטחה למהפכת התחבורה שתעביר את האנשים מהרכב הפרטי לתחבורה הציבורית.