|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

מפקד אגף התנועה: נוריד מהירות אכיפת המצלמות

ניצב משה אדרי אומר כי הירידה באכיפה בתקופת "צוק איתן" השפיעה על העלייה בתאונות מטרת האגף: 150 מצלמות שיוחלפו ברוטציה בין 250 עמדות עלייה של 3% במספר התאונות הקטלניות
11/09/2014  |   עופר וולפסון   |   חדשות   |   הקטל בדרכים   |   תגובות
ניצב אדרי. התמקדות בהולכי הרגל [צילום: יובל אראל]

פרויקט מצלמות המהירות מעיד על ירידה משמעותית של 7% בדוחות על חציית צומת באור אדום, ואפשר להסיט שוטרים לטיפול בעבירות אחרות, כמו נהיגה בשכרות ונסיעה בשוליים. כך אמר (יום ה', 11.9.14) מפקד אגף התנועה במשטרה, ניצב משה אדרי, אשר הכריז עליו כעל הצלחה.

כמו-כן אמר ניצב אדרי כי "הפרויקט יצר פקק בבתי המשפט, בגלל המדיניות לאכוף נסיעה במהירויות גבוהות. לכן אנחנו רוצים להחזיר את האכיפה לסף נמוך כדי ליצור הרתעה. הזמן הממוצע שעובר בין ביצוע העבירה ועד למשפט עומד על 227 יום". לדבריו, המטרה היא להגיע ל-150 מצלמות שיוצבו ויוחלפו בין 250 עמדות.

אדרי אמר את הדברים בדיון של ועדת המשנה של ועדת הכלכלה למאבק בתאונות הדרכים וביקש את עזרת הוועדה לקדם הצבת מצלמות מהירות בשטחים העירוניים. לדבריו, ראשי רשויות לעיתים מערימים קשיים כי הם מרגישים שהדבר פוגע בתושבים.

נציגת מנהל התכנון במשרד הפנים, רחלי דיאס, אמרה בתגובה כי הצבת עמדת מצלמה אינה מחייבת אישור של הרשות המקומית, וכי מספיקה הודעה על כך לרשות 15 ימים לפני ההצבה.

אדרי אמר כי ישנה עלייה של 3% במספר התאונות הקטלניות ועלייה במספר ההרוגים במגזר הערבי. לדבריו, המשטרה נתנה תשומת לב לאכיפה בכבישים וברחובות אדומים, ובמקומות שהוגברה האכיפה חלה ירידה של 0% במספר ההרוגים. עם זאת, הוא הוסיף כי יש עליה משמעותית במספר הולכי הרגל שנהרגו מאז תחילת השנה. הוא אף ציין כי בגלל מבצע "צוק איתן" חלה ירידה של 13% באכיפה ועלייה בהרוגים ובתאונות הקטלניות, ואמר כי השנה נרשמו עד כה כחצי מיליון דוחות. עוד אמר ניצב אדרי כי המשטרה מתמקדת באכיפת עבירות של אי-חגירת חגורות בטיחות, שימוש בסלולר ועבירות מהירות. לדבריו, 59% מהאכיפה שמבצעת המשטרה מופנה לעבירות שגורמות לתאונות דרכים.

ניצב אדרי סיכם כי בכוונת המשטרה להגביר אכיפה, בדגש על הולכי הרגל, וכן לטפל במגזר הערבי, להגביר את פריסת מצלמות המהירות ולצייד את השוטרים בניידות במצלמות.

תקציב הרשות לבטיחות בדרכים: 260 מיליון שקל

מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מרדכי בהירי-דואני, התייחס לנושא הולכי הרגל ואמר כי 59% מהתאונות הקטלניות נגרמות בגלל הנהגים, כך שלדבריו "הולך הרגל לרוב אשם רק בכך שהוא היה על הכביש". הוא הוסיף כי 61% מהנהגים לא נותנים זכות קדימה וזו עבירה שצריך לאכוף. לנוכח הנתונים, הוא ציין כי הרשות תמקד את ההסברה בנושא מתן זכות קדימה להולכי הרגל. כחלק מהטיפול בעבירות בתחומי הרשויות אמר בהירי-דואני כי הרשות תומכת במתן סמכויות אכיפה לפקחים העירוניים. הוא אף ציין כי בשל העובדה שעוד לא החלו דיוני התקציב הוא אינו יודע מה יהיה תקציב הרשות ל-2015. לדבריו, אם לא יהיה קיצוץ התקציב צפוי לעמוד על 260 מיליון שקל.

מנהלת חטיבת הבטיחות וההנדסה ברשות, עליסה בן דוד, התייחסה לנושא מוקדי הסיכון, ואמרה כי אותרו 92 מוקדים, מתוכם תוקצבו 33 מוקדים. כמו-כן, היא ציינה כי אותרו 69 מוקדים עתירי תאונות הולכי רגל. מהנדס התנועה הראשי של חברת נתיבי ישראל, נאחלה שאקר, אמר כי התקציב לטיפול במוקדים עומד על 200 מיליון שקלים בשנה, וטווח הזמן בין תכנון לביצוע עומד על 6-9 חודשים. הוא הוסיף כי עלות הפרויקטים המוכנים עומדת על 400 מיליון שקלים, בעוד התקציב כאמור עומד על 200 מיליון שקלים בלבד.

ח"כ חמד עמאר התייחס לנתונים ואמר כי טיפול במוקדי הסיכון נועד להציל חיי אדם, והוא חשוב יותר מאשר עוד גשר. לדבריו, הבעיה היא שלרשות הלאומית לבטיחות בדרכים אין את הסמכות לקבוע למשרד התחבורה איפה להשקיע. ח"כ עמאר הוסיף כי אם לא נוריד את מספר ההרוגים בתאונות במגזר הערבי לא נצליח לעמוד ביעד הכללי. ח

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון, ציין כי יש מוקדים שצריך לטפל בהם לפני שיהיו הרוגים. הוא סיפר כי בצומת בת הדר, על כביש 4, יש תנועת משאיות רבה ומספר רב של מקרים שהסתיימו ב"כמעט תאונה". לדבריו, בגלל שלא היו במקום מספיק תאונות הוא לא מוגדר כמוקד סיכון אבל הצבת רמזור בצומת יכולה בוודאות לחסוך בחיי אדם ולמנוע את התאונה הבאה. מנהל תחום המדיניות הציבורית בעמותת אור ירוק, עו"ד יניב יעקב, אמר כי אפשר לחסוך 55 הרוגים רק מטיפול במוקדי הסיכון. לדבריו, הדבר יחסוך למשק 330 מיליון שקל בשנה, סכום גבוה יותר מהשקעת 200 מיליון השקלים הנוספים הדרושים. הוא אף קרא לחברת נתיבי ישראל לפעול בשקיפות ולפרסם לציבור באתר החברה את רשימת מוקדי הסיכון.

ח"כ דוד צור, יו"ר הוועדה, סיכם ואמר בהתייחס לנושא האכיפה כי צריך למקד את האכיפה וההסברה במגזר הערבי, וציין כי ועדת המשנה תייחד דיון רק לנושא הזה. עוד אמר ח"כ צור כי הוועדה מודאגת ממגמה של פגיעה בתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. לדבריו, מספר ההרוגים מפעולות טרור בשנים האחרונות עומד בממוצע על פחות מ-10 הרוגים בשנה, שזה מקביל למספר ההרוגים בתאונות בשבוע אחד בלבד. "למרות שאין מה להשוות, אסור לפגוע בתקציבים שמצילים חיים. קיצוץ נוסף בתקציב הרשות, אחרי שנים של קיצוצים, זה כמעט מכת מוות", אמר. באשר לטיפול במוקדי הסיכון אמר ח"כ צור כי "הוועדה פונה לשר התחבורה ומנכ"ל המשרד לבחון שינוי סדרי עדיפויות והקצאת חלק קטן מתקציב פיתוח התשתיות לטובת טיפול במוקדי הסיכון". ח"כ צור קרא לבצע הסטת תקציבים לשנה אחת, כדי לתת עדיפות למוקדי הסיכון ולהפוך סדרי עדיפות בין הנוחות לבטיחות. כמו-כן קרא ח"כ צור להציב רמזור בצומת בית הדר לפני שיהיו הרוגים במקום.
מוקדי סיכון בכבישים בינעירוניים וברחובות עירונים / מצגת
המצגת הוצגה לוועדת הכלכלה של הכנסת בדיון בנושא האכיפה בדרכים וכן בדיון בנושא הטיפול במוקדי הסיכון . תאריך המצגת: 10.9.14
מגמות בבטיחות בדרכים 1.14 - 9.14 / מצגת
המצגת הוצגה לוועדת הכלכלה של הכנסת בדיון בנושא האכיפה בדרכים וכן בדיון בנושא הטיפול במוקדי הסיכון

תאריך:  11/09/2014   |   עודכן:  11/09/2014
עופר וולפסון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דוד צור   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   לי זיתוני   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד ברכה   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   מרק פטריק   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   משרד התחבורה   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שחר גרינשפן   שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמואל אבואב / Shemuel Aboubab   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 

מושגים
 פגע וברח   צליפת שוט 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מפקד אגף התנועה: נוריד מהירות אכיפת המצלמות
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רני
11/09/14 16:42
2
יאצק
11/09/14 21:15
3
האמת פשוטה
12/09/14 09:09
4
טולסטוי
12/09/14 18:28
5
צורי
15/09/14 14:03
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הקטל בדרכים
המשנה לפרקליט המדינה לענייני אכיפה כלכלית, עו"ד יהודה שפר, הוא החשוד בדריסת אדם למוות. שפר נחקר בחשד לדריסתו (שבת, 30.8.14) של הולך הרגל חזי (אליאס) מנסור, לשעבר עובד בכיר בבנק דיסקונט.
01/09/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
11 ילדים ובני נוער נהרגו בחופש הגדול השנה בתאונות דרכים, כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק". מדובר בעליה חדה של יותר מפי שניים ביחס למספר הילדים ובני הנוער שנהרגו בחופש הגדול בשנת 2013, שבמהלכו נהרגו חמישה ילדים ובני נוער (נתונים מה-20 ביוני ועד ל-28 באוגוסט).
28/08/2014  |  יפעת גדות  |   חדשות
צעירה כבת 20 נפצעה אנוש בתאונת דרכים שאירעה הבוקר בין משאית לרכב פרטי בצומת קדרים שבגליל העליון. בתאונה נפגעו שישה בני אדם. הצעירה פונתה, כאמור במצב אנוש, עם חבלת ראש לבית החולים זיו בצפת. התאונה אירעה בכביש 85, בין צומת חנניה לצומת קדרים.
25/08/2014  |  איציק וולף  |   חדשות
סירוב לבצע בדיקה במכשיר ה"נשיפון" אינו יוצר חזקה של נהיגה בשכרות, וזאת בניגוד לסירוב להיבדק ב"ינשוף". כך קובע (14.8.14) בית המשפט המחוזי בירושלים. ה"נשיפון" נותן אינדיקציה להימצאות אלכוהול בדם, בעוד ה"ינשוף" מודד את כמותו המדויקת.
24/08/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
"משקופחו חיי אדם ברשלנותו של נהג, המדיניות השיפוטית היא מאסר בפועל, בהעדר נסיבות אישיות חריגות מאוד המצדיקות זאת. קשיים אישיים ומשפחתיים הכרוכים בכניסה למאסר הם אינהרנטיים למצב, ועל כן ככלל לא ייראו אלה כנסיבות להקלה". כך קובע (יום ג', 19.8.14) שופט בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין.
19/08/2014  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   הקטל בדרכים  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   כנסת 19  /  מי ומי  
תאונת ענק בין שתי רכבות משא  /  עופר וולפסון
ר' עקיבא איגר בפסיקת ביהמ"ש העליון  /  איתמר לוין
אחד מכל חמישה נרדם בזמן נהיגה  /  יפעת גדות
רשות הרישוי אחראית ישירה לקטל בדרכים  /  נסים גבאי
תאונה כפולה  /  עו"ד דני כהן
המסמכים שמגישים בתביעה של תאונת דרכים  /  עו"ד ינון הדאיה
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il