|   15:07:40
דלג
  יפעת גדות  
עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

יהודית קציר ושפרה הורן חולקות פרס

הוכרזו הזוכים בפרס שרת התרבות והספורט ליצירה בתחום הציונות 2014 בקטגורית המחול-הכוראוגרף תמיר גינץ על היצירה "שרול" בקטגוריית ספרות - חולקות את הפרס: יהודית קציר על הספר "צילה"; שפרה הורן על הספר "מחול העקרבים"
15/09/2014  |   יפעת גדות   |   חדשות   |   תגובות
לימור לבנת [צילום: גיל חרמוני]

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת: ""בשנתו השלישית פרס היצירה בתחום הציונות מקבע את מקומו במסורת של התרבות הישראלית. אני מברכת את כל הזוכים השנה על תרומתם הייחודית לטיפוח הנרטיב הציוני והמשך קיומה הכה חיוני דווקא בימים אלה של היצירה הציונית. המסר של הפרס הזה הוא ברור: את היצירה שלנו כאן בארץ ישראל אי-אפשר להפסיק. היצירה הציונית מתחדשת כל הזמן וגם בשנת 2014 ערכי הציונות נותרים רלוונטיים יותר מאי פעם".

"פרס היצירה בתחום הציונות" הינו יוזמה של שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, שנועדה לעודד יוצרים לתת ביטוי לערכי הציונות, להיסטוריה של התנועה הציונות ולחזרת העם היהודי למולדתו ההיסטורית, כל זאת במטרה להעשיר את התרבות הישראלית. אמת המידה הבלעדית שנקבעה לזכייה בפרס, הייתה איכות היצירה. הפרס יוענק זאת השנה השלישית ברציפות.

שווי הפרסים שיוענקו לזוכים מסתכם ב-300 אלף שקלים שקל המתחלקים בין שישה תחומי יצירה: תיאטרון, ספרות, קולנוע, אמנות פלסטית, מחול ומוזיקה.

בראש ועד הנאמנים של הפרס עומד היוצר והשחקן חיים טופול. לצדו חברים בוועד: פרופ' דוד אלכסנדר, יו"ר מועצת הקולנוע, ד"ר חיים פרלוק, יו"ר המועצה לתרבות ואמנות, וחברי המועצה לתרבות ואמנות, אורי לוי, יו"ר המדור לתיאטרון, וג'ודי אברמוביץ.

קולנוע, ספרות ומוזיקה


הזוכים בפרס היצירה בתחום הציונות בקטגוריית הקולנוע:


  • הסרט "כן המפקדת" – איציק לרנר. זוכה בפרס בשווי 25,000 שקל.

נימוקי ועדת השופטים: הסרט מתאר תקופת טירונות של שכבות חלשות. הבמאי מציג שולי החברה ישראלית, דמויות שחייהם מקבלים משמעות דרך הקניית משמעת ועניין בחייהם. הסרט מביא את המראה לחברה הישראלית. אותנטית ללא שאלות, ללא מגע מכוון עם ניגודים ותהליך מעניין ונוקב של החיילים והמדריכות. הסרט מתווה כיווני פתרון אפשריים המוכיחים את עצמם כפרודוקטיביים וכמעצבי אזרחי המחר.

  • הסדרה "צו האופנה" – נפתלי גליקסברג. זוכה בפרס בשווי 25,000 שקל.

נימוקי ועדת השופטים: היוצר מביא את תהליך צמיחתה של החברה הישראלית דרך תעשיית האופנה מתחילת המאה עד היום. הסדרה מביאה בצורה מקצועית את אופיין של התרבויות השונות שמביאות כל אחת את אופיין התרבותי מארצות שונות ואת דרך השתלבותם בהוויה הישראלית שהיא לא פשוטה. שיח חברתי גדול דרך האופנה. זוהי זווית מרעננת ומקורית המלמדת על חשיבה יוצרת המיתרגמת לשפת הקולנוע באופן מרשים.

הזוכים בפרס היצירה בתחום הציונות בקטגוריית הספרות:


  • הספר "צילה" – יהודית קציר. זוכה בפרס בשווי 25,000 שקל.

נימוקי ועדת השופטים: במהלך ספרותי מעולה מרחיבה יהודית קציר את תחומיה הביוגרפיים והופכת את עצמה לשותפה פעילה ומרכזית בתולדות משפחתה הקודמים לה כרונולוגית במספר דורות. כישוריה המרשימים של קציר כסופרת מקבלים כאן דרגה חדשה של הבנת הנפש, עמקות ופתיחות. שני יומנים מרתקים מגיעים לידיה של יהודית קציר: האחד של הגבורה הראשית של הספר, הסבתא-רבתא צילה והשני של חנן, אהובה "הנוסף" של צילה. מתוך שורות גולמיות ומרעידות אלה מפתחת הסופרת מהלך משפחתי ואנושי אמין ומרתק, המבטא גם את שיבת היהודים למולדתם על כל הנס והמאמץ, התסכול והפלא הכרוכים בכך. בעלילת נפש מקסימה יכול הקורא להשתתף באחת גם בתרכובת המשפחתית והרגשית וגם בפירות ההדר שהשיבו למולדת את ענפיה המורכבים

על-כנה של חושחש. יהודית קציר כתבה את הטוב שבספריה והגיעה להישג מרשים ביותר מתוך אמינות, זהירות ומעוף.

  • הספר "מחול העקרבים" – שפרה הורן. זוכה בפרס בשווי 25,000 שקל.

נימוקי ועדת השופטים: ב"מחול העקרבים" מחוללת שפרה הורן מהלך ספרותי מרתק באופן יוצא דופן. הספר מתרחש בין ישראל לגרמניה והוא כתוב ברגישות ובעדינות מפרספקטיבה של בן הדור השני לשואה. לאט-לאט, במהלך קריאת הספר, נפתחת המציאות הנגלית: זיכרונות עבר מתקלפים, סודות נגלים. שכבה אחר שכבה נפרמת יריעת הידוע, ובתוך כך הופך לרשת סבוכה שלופתת ולוכדת לתוכה, בתהליך מדויק ומפוכח, את גיבור הספר ויחד אתו את הקורא. הגורל שפקד את הדור הראשון, ממשיך ופוקד את הדור השני. הרומאן מתחיל בניסיונה של יוהאנה גיבורת הרומאן לקעקע שוב על ידה את המספר הדהה שהוטבע בה במחנות ההשמדה, הפעם בחנות קעקועים ירושלמית. תכליתו של מעשה זה היא לשמר את הזיכרון ההולך ונעלם, אך מאחוריו מסתתר הפחד כי תשלח שוב למחנה. היא סבורה כי המספר המחודש על ידה יוכיח כי היא כבר הייתה שם, ולכן לא תשלח לשם שוב. המתח רב הפנים שבין הזיכרון לשכחה הוא מרכיב מרכזי ומרתק ב " ריאליזם הפיוטי של "מחול העקרבים". הרומאן המתעתע נצרב בזיכרון כרומאן יוצא-דופן ומהווה תרומה בעלת ערך לא רק לספרות השואה, כי אם לספרות העברית בכללה.

הזוכים בפרס בתחום הציונות בקטגוריית המוזיקה:

  • "בקשות" – בטי אוליברו. זוכה בפרס בשווי 25,000 שקל.

נימוקי ועדת השופטים: יצירה דרמטית מעולה של מלחינה מיוחדת במינה המבוססת על המוזיקה של קהילות הבלקן, מרוקו וספרד. היצירה שנוצרה על-פי 18 הבקשות אותן אומרים לפי המסורת היהודים מדי יום, נכתבה לווירטואוז הקלרינט גיורא פיידמן, שהביצוע שלו נושא את היצירה למחוזות מופלאים. היצירה מכילה קטעים איטיים ושירתים ומצד שני קטעים ריתמיים וסוערים השזורים זה בזה במעברים מרתקים.

  • "יריד המזרח" – אורי לשמן. זוכה בפרס בשווי 25,000 שקל.

נימוקי ועדת השופטים: אורי לשמן, מלחין ומנצח עשה מעשה אמיץ בהתמודדות עם הלחנת המחזור "יריד המזרח" של הסופר והמשורר חיים גורי שנכתב בתקופת הפלמ"ח. היצירה שאפשר לקרוא לה אופרה יהודית, מורכבת מסגנונות מוסיקליים שונים מקברט, דרך ג'אז, אופרה ואפילו מחזמר. לשמן מתמודד יפה מאוד עם יצירה קשה ומורכבת כשהוא משתמש בקבוצה נפלאה של שחקנים עם יכולת שירה מצוינת ותזמורת בהרכב סימפוני, מתוגברת בחטיבת קצב שאינה אופיינית להרכב תזמורתי כזה-פסנתר, בס, גיטרה, תופים, ואפילו עוד. התוצאה מרתקת ומיוחדת במינה.

הזוכים בפרס בתחום הציונות בקטגוריית האומנות הפלסטית

  • ישראל רבינוביץ' על העבודה "שיר מולדת". זוכה בפרס בשווי50,000 שקל.

נימוקי ועדת שופטים: השופטים החליטו פה אחד כי האמן ישראל רבינוביץ' היא העבודה העונה על הגדרות הפרס. ישראל רבינוביץ' הוא אמן פעיל כאמן יוצר וכמורה ותחומי עיסוקו הם ציור ופיסול. עבודתו של ישראל רבינוביץ' מתאפיינת בעיסוק מתמשך בנושאים המבטאים את השיבה לציון. הוא

משתמש בכלים ובחומרים ששימשו את החלוצים כדי להפכם בעבודותיו הייחודיות לסמלים שיחרטו בזיכרון הקולקטיבי. ראוי לציין כי עבודתו הזוכה של ישראל רבינוביץ' היא אחת מרצף עבודה ארוך של האמן בנושא הציונות על היבטיה השונים.

הזוכים בפרס בתחום הציונות בקטגוריית התיאטרון:

  • ההצגה "הכפר" – הבמאי יבגני אריה, המחזאי יהושע סובול, השחקן ישראל (סשה) דמידוב. זוכים בפרס בשווי כל אחד 16,600 שקל.

נימוקי ועדת השופטים: ההצגה "כפר" משקפת את מטרות פרס הציונות על היותה מיישמת הלכה למעשה את החזון הציוני במדינת ישראל. המחזה מסופר דרך עיניו של יוסי, נער תמים שעוד לא התבגר, הצופה על העולם בתמימות ובלי להבין את האירועים שקורים סביבו המתרחשים בארץ ישראל של שנות הארבעים, שנים בהן מתרחשים האירועים ההיסטוריים הגדולים בתולדות עמנו: השואה, מלחמת העולם השנייה, המאבק בבריטים, הקמת המדינה ומלחמת השחרור.

נימוקי הוועדה למתן הפרס בסך 16.600 שקל ליבגני אריה: עבודתו של יבגני אריה מאופיינת במקוריות, יצירתיות ובתזמור מדויק של אנסמבל השחקנים והיוצרים.

נימוקי הוועדה למתן הפרס בסך 16,600 שקל ליהושוע סובול: מחזה מקורי וייחודי המציג את ההיסטוריה של שנות ה-40 עד להקמת מדינת ישראל דרך עיניו של ילד תמים.

נימוקי הוועדה למתן הפרס בסך 16,600 שקל לסשה דמידוב: עבודת השחקן של סשה דמידוב בהצגה הינה ללא ספק אחת מגולות הכותרת של הקריירה הבימתית שלו. דמידוב מגלם אדם בלי גיל, ספק ילד נצחי, ספק שוטה הכפר, הרואה לנגד עיניו את האירועים המרכזיים המתרחשים בארץ ישראל של שנות הארבעים. דמידוב מעצב דמות עגולה בעלת גוונים המגיבה לסיטואציות הן במונולוג והן בדיאלוג, עם הדמויות האחרות באמינות מרגשת על הבמה.

הוועדה החליטה להעניק אות הוקרה לתפאורן ההצגה סשה ליסיאנסקי על עבודתו בהכנת תפאורה מיוחדת, מורכבת ורבת הדמיון וההשראה, ששירתה באופן יוצא דופן את ההצגה.

הזוכים בפרס בתחום הציונות בקטגוריית המחול:

  • היצירה "שרול" מאת תמיר גינץ זוכה בפרס בשווי 50,000 שקל.

נימוקי ועדת השופטים: היצירה "שרול" הינה יצירה שלמה המשקפת את הישראליות ואת המעשה הציוני בכמה רבדים הבאים לידי ביטוי בבחירות האומנותיות של היוצר. בכישרון וברגישות יוצר גינץ תמונות שונות ויפות המעוררות את הצופה לבחון את החוויות והנופים המוטבעים בהווי חיינו כאן. היצירה מתחברת לנופים האישיים והקולקטיביים ומדגימה חוויות ילדות, אירועי נערות, מחוות להורים וסיפורי זיכרונות מהשואה, כל אלה, תוך נגיעה הן בישראלי הכללי והישראלי הפרטי והן במשותף האוניברסלי. גינץ יוצר מרקם שלם עשיר בדימויים תנועתיים המבוצעים היטב על-ידי רקדני להקת קמע הפועלים בבאר שבע בירת הנגב.

תאריך:  15/09/2014   |   עודכן:  15/09/2014
יפעת גדות
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יהודית קציר ושפרה הורן חולקות פרס
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הירידה החדה בשיעור צמיחת הסחר העולמי והמשך התחזקות השקל מול הדולר, נתנו את אותותיהם ביצוא הישראלי, שצמיחתו הואטה במחצית הראשונה של 2014. כך עולה (יום ב,' 15.9.14) מנתונים שפרסם מכון היצוא
15/09/2014  |  עופר וולפסון  |   חדשות
היום (יום ב', 15.9.14) החלה השביתה בת השבוע של טייסי אייר-פראנס, כאשר 52% מטיסות החברה יהיו מקורקעות.
15/09/2014  |  מירב ארד  |   חדשות
חברת חלל תקשורת, בשליטת שאול אלוביץ', דיווחה (יום ב', 15.9.15) לבורסה כי התקשרה בהסכם למתן שירותי תקשורת באמצעות הלווין עמוס 4 עם לקוח המספק שירותי תקשורת באפריקה ב-Ku-band, לתקופה של 23 חודשים.
15/09/2014  |  עופר וולפסון  |   חדשות
בעקבות הצהרה על כך שאוסטרליה מתחייבת לצרף את כוחותיה לתקיפות האוויריות נגד ארגון דאעש בעירק ובסוריה, מנסה ראש ממשלת אוסטרליה, טוני אבוט להסביר ולהצדיק את פריסת הכוחות.
15/09/2014  |  יפעת גדות  |   חדשות
בנק דיסקונט הודיע (יום ב', 15.9.14) לבורסה כי ביצע היום עסקת מכירה של כ-3.2 מיליון מניות של הבנק הבינלאומי שברשותו למספר גופים מוסדיים.
15/09/2014  |  עופר וולפסון  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il