|
הרכבת הקלה. פגיעה סביבתית
|
|
|
|
|
חברת ספרינט מוטורס, הבעלים של תחנת דלק בשדרות הרצל בירושלים, אשר לטענתה הכנסותיה של התחנה ממכירת סולר נפגעו קשות בשל הקמת תוואי הרכבת הקלה בעיר, הגישו (10.9.14) תביעת פיצויים בסך 4 מיליון שקלים נגד עמותת מנהלת תחבורה ציבורית בירושלים האחראית על תכנון קו הרכבת הקלה, משרדי התחבורה והאוצר יזמי הפרויקט, עיריית ירושלים, והזכיינית חברת סיטי פס.
בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים, באמצעות עוה"ד שחר הררי ועודד פלג, נאמר כי בנוסף לעבודות שבצעו ברחוב יפו וסביבתו הרי שגם שבשדרות הרצל המהווים ציר מרכזי נעשו למשך תקופה העולה על שנתיים עבודות בהיקף נרחב לצורך הקמת תשתית הרכבת הקלה והכל בין היתר גם בסמוך מאוד לתחנת הדלק של התובעת.
לדברי התובעת, בעטיים של השינויים המשמעותיים בכיווני התנועה בשדרות הרצל במהלך תקופת העבודות צומצמה באופן משמעותי יכולת התנועה החופשית בציר, ובייחוד נפגעה הגישה אל תחנת הדלק של התובעת באופן קשה ביותר.
התובעת מציינת כי קודם לביצוע העבודות הייתה הגישה אל תחנת הדלק שלה נוחה והתחנה שימשה ממש כתחנת הבית עבור מוניות ורכבים מסחריים נוספים שנעו על שדרות הרצל והגיעו אל התחנה במיוחד לצורך מילוי סולר בכלי הרכב, כאשר התחנה מיתגה את עצמה כתחנה זולה בסולר עבור לקוחות אלו באופן ספציפי.
ואולם בעטיים של השינויים המשמעותיים בכיווני התנועה בשדרות הרצל נמנעה הגישה לתחנת הדלק מאותם הלקוחות ועקב כך סבלה התחנה מירידה קשה ביותר בהכנסותיה ממילוי סולר, המוערכות בהתאם לחוות דעת מומחה של משרד רו"ח יהודה ארליך ושות' בכ-4 מיליון שקלים.
בתביעה מצוין כי ביוני השנה הוגשה תביעה בסך 28.2 מיליון שקלים כנגד הנתבעים בעילה דומה, על-ידי 30 בעלי עסקים ברחוב יפו, במתחם מדרחוב בן יהודה הסמוך וכן ברחוב קינג ג'ורג' הסמוך ובשדרות הרצל אשר ניזוקו קשות כתוצאה מהעבודות להקמת קו הרכבת הקלה בעיר בין מחצית שנת 2008 עד שנת 2011.