|
קו 13 בחיפה [צילום: שמואל וולף]
|
|
|
|
מתייקרת אגרת מנהרות הכרמל
|
|
אגרת הנסיעה במנהרות הכרמל מתייקרת. החל ב-1 באוקטובר 2014 יהיה התעריף החדש כך: - רכב ציבורי או רכב אחר המיועד להסעת 10 נוסעים מלבד הנהג - 22.41 שקל
- רכב מסחרי או רכב עבודה שמשקלן הכולל עולה על 4 טון - 37.35 שקל
|
|
|
|
קווים 3, 10, 13 ו-19 של
אגד חוזרים לשכונת הדר בחיפה. בכך נענה ראש עיריית חיפה,
יונה יהב, לפנייתם של בעלי עסקים מרחובות הרצל, החלוץ ושוק תלפיות אשר ביקשו כי יפנה ל
משרד התחבורה בבקשה לחידוש הקווים שהוצאו בעבר מהשכונה במסגרת שינויים תחבורתיים שנעשו באזור.
הקווים משרתים את תושבי בת גלים, חליסה, עמל, מרכז הכרמל שפרינצק ונָווה שאנן. להחזרת הקווים קדמה שורה של פגישות אותם קיימו אנשי האגף לשירות ולפניות ציבור ואנשי חברת "יפה נוף" עם בעלי העסקים ונציגי משרד התחבורה במסגרת המאמץ להשיב לרחובות המשוקמים את מעמדם כמרכז עסקים עירוני ולסייע לבעלי העסקים בפעילותם. לאחרונה נוסף גם קו 19 להדר דרך רחוב החלוץ במקום דרך רחוב הרצל.
למהלך האמור יש יתרונות וחסרונות. מצד אחד נפגעת התוכנית המקורית לקווי תחבורה ציבורית ברחוב החלוץ לכיוון מזרח וברחוב הרצל לכיוון מערב. מצד שני, מסייע השינוי לסוחרים ולתושבים המבקשים להגיע למערב חיפה (קרית אליעזר, בת גלים) שלא יצטרכו ללכת הרבה מהשוק עד לתחנת האוטובוס ברחוב הרצל.
בכך נכנעת המטרונית שמבקשת לקבל בלעדיות רבה ככל הניתן על הנסיעה במסלול קו 3, מה שהביא להורדת קווי אגד רבים מרחוב הרצל. יצוין, כי ממילא מסיימת המטרונית את מסלול נסיעתה ברחוב הנביאים 11. כעת ישנה דואליות בשני צירי התנועה הראשיים של הדר רחוב הרצל ורחוב החלוץ. תנועת האוטובוסים ברחוב הרצל בכיוון מזרח הכרחית למסלולים העולים לכרמל דרך רחוב ארלוזורוב.
לפני ביצוע שינויים מעין אלה מקובל לבדוק באמצעות סקרים האם שינוי הרגלי הנסיעה במקום בו יש מסחר ישפר את המסחר או יגרום למחאה ציבורית. ייתכן שביצוע סקר שכזה היה מותיר את המצב הקיים על-כנו.