משרד האוצר הולך חלקית, בעקבות ההצעה שהועלתה כאן [ראו משמאל], לממן את הגרעון בתקציב, שנוצר על-ידי מבצע צוק איתן במלווה הביטחון. האוצר, בתמיכת
משרד התחבורה, יגייסו בין 1 ל-2 מיליארד שקל לתקציב 2015, על-ידי כך שרכבת ישראל תגייס אגרות חוב בסכום זה. כך מתברר מהצעת התקציב המתגבשת לשנה הבאה.
הפרטים עדיין לא פורסמו, ואולי אף לא נקבעו סופית. הרעיון הוא שרכבת ישראל, שהיא גוף ממשלתי, תנפיק אגרות חוב לטווח בינוני, בריבית טובה יחסית. הכספים ישמשו למימון סלילת כבישים על-ידי משרד התחבורה. הדבר הגיוני, מאחר שהרכבת היא שלוחה של משרד התחבורה.
מי יקנה את אגרות המלווה? בעיקר, כנראה, משקיעים מוסדיים, שיממנו את הרכישה, כמובן,מכספי הציבור המושקעים בהם. ייתכן גם שהציבור יוכל לרכוש אג"ח אלו ישירות. בתנאי הריבית של היום, אפשר להציע רבית נמוכה יחסית, נניח בין 2% ל-3%, שתהיה די מפתה לציבור ולמוסדיים.