ראש המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה, זאב צוק-רם, קובע (יום א', 19.10.14) כי האחריות לתקצוב מיגון ניוד האוטובוסים ביהודה ובשומרון היא על משרד האוצר.
פרויקט מיגון הניוד לתחבורה הציבורית וההסעות לתלמידים החל בשנת 1996 על-פי תוכנית של צה"ל ותוקצב בהתאם. בשנים 2013-2009 נקבעה תוכנית רב-שנתית למיגון הניוד בהיקף של 110 מיליון שקלים, שחלקה האחרון בסך 33 מיליון ש"ח לא מומש עד היום עקב אי-העברת תקציב לנושא. כתוצאה מכך, לא טופלו 40 אוטובוסים ו-13 רכבי הסעה, התיישן צי האוטובוסים הממוגנים ביו"ש, הארכת אורך החיים ל-150 כלי רכב אינה מבוצעת, מתבצעות הסעות תלמידים ואזרחים בתחבורה הציבורית בכלי רכב לא-בטיחותיים, ישנים ומסוכנים וכ-50 אוטובוסים צפויים לצאת לגמרי משימוש.
חברת הכנסת
אורית סטרוק (הבית היהודי), יחד עם חברי הכנסת
דוד צור (התנועה) ו
נסים זאב (שס), יזמה דיון מהיר בנושא בוועדת הכספים בחודש יולי, שבו הועלתה בעיית המקור התקציבי לפתרון סוגיית מיגון התחבורה הציבורית ביהודה ובשומרון. בדיון התברר כי במועצה לביטחון לאומי כבר התקיימו דיונים רבים בנושא והוסכם על דעת כל הגורמים הן היקף הצורך והן העלויות שלו, כמו גם תוכנית רב-שנתית לנושא, אך התקציב תקוע עקב מחלוקת בין משרד האוצר למשרד הביטחון על מקורות המימון.
נציג המועצה לביטחון לאומי הבטיח תשובות לוועדה בתוך ימים ספורים, אך משהגיעו התשובות התברר ששוב אין החלטה על המקור התקציבי.
סטרוק לא הרפתה וחזרה ודרשה החלטה בנושא, ורק היום הגיעה תשובת המועצה בנושא. לדברי סטרוק, "חטיפת הנערים בגוש עציון ורציחתם הציפה את המציאות העגומה שבה ציבור הנוסעים צריך לבחור בין נסיעה מסוכנת באוטובוסים לא בטיחותיים, תוך המתנה ארוכה בשל מחסור באוטובוסים ובין נסיעה בטרמפים - אינה סבירה. הנסיעה בתחבורה הציבורית ביו"ש כיום היא מסוכנת יותר מנסיעה ברכבים פרטיים, מהווה סכנה בטיחותית אמיתית למפעילי ומשתמשי התחבורה הציבורית ומביאה לשירות ציבורי ברמה ירודה ביותר. אני מברכת על כך שסוף כל סוף סוכם על המקור התקציבי למיגון".