בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
למשרד האוצר אין תוכניות עבודה מסודרות
|
אין תוכנית אסטרטגית ברמה המשרדית, אין מעקב מרכזי אחרי ביצוע תוכניות העבודה, האגפים לא פועלים לפי מדריך שאומץ עוד ב-2007, לא כל האגפים בודקים את ביצוע תוכניותיהם
|
המשילות הניהולית אינה מספקת [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
במשרד האוצר יש תוכניות עבודה שאינן כוללות פרטים בסיסיים, כגון פירוט המשימות, לוחות הזמנים והשותפים והאחראים לביצוען. יש משימות שניסוחן אינו בגדר הוראות ברורות לביצוע פעולות. יש הבדלים באופן הצגת המשימות והיעדים לא רק בין האגפים השונים, אלא גם בין יחידות וצוותים בתוך האגפים. ברוב תוכניות העבודה לא נקבעו סדרי עדיפויות למשימות. יש אגפים שאינם נוהגים לשלב בתוכנית העבודה את פעילותם השוטפת, למשל אגף התקציבים ואגף שוק ההון. בניית תקציב המדינה, אף שהיא נעשית מדי שנה בשנה, אינה מופיעה בתוכניות העבודה של אגף התקציבים.
|
|
|
|
בהיות משרד האוצר משרד מטה מרכזי השותף לביצוען של רפורמות רוחביות במשק, מן הראוי שיתקיימו בו מתודות מסודרות בבנייתן של תוכניות העבודה ובביצוע מעקב ובקרה על יישומן ועל השגת יעדיהן. אלא שזה איננו המצב בפועל, מעלה דוח מבקר המדינה (יום ד', 29.10.14). כמה מן הממצאים המרכזיים: - במשרד האוצר אין גורם תכנון שמתווה תוכנית אסטרטגית ברמה המשרדית ומוודא שתוכניות העבודה של האגפים נגזרות ממנה, מממשות את יעדיה ומתואמות איתה. רק חלק מהאגפים פועלים על-פי תוכנית אסטרטגית אגפית. ראוי שמשרד האוצר יגבש את מטרותיו ואת יעדיו ויבנה תוכנית אסטרטגית משרדית ארוכת טווח, ועל פיה יוכנו התוכניות האסטרטגיות ותוכניות העבודה הפנימיות של כל יחידות המשרד ואגפיו, אומר המבקר.
- אין במשרד האוצר - ובכלל זה בלשכת המנכ"ל - גוף מרכז ומתכלל המופקד על המעקב, על הבקרה ועל הפקת הלקחים בנושא יישום תוכניות העבודה של כל אחד מאגפי המשרד. העדר מנגנון כזה פוגע בעבודת המטה של המשרד בכל הנוגע לבחינת יישומן של תוכניות העבודה ולבחינת השפעותיהן על השגת המטרות והיעדים ועל ביצוע הרפורמות והתהליכים שהמשרד מקדם.
- משרד האוצר טרם הטמיע מערכת ממוחשבת לניהול תוכניות עבודה באגפיו השונים. מערכת כזו אמורה לייעל את התכנון, את הבקרה ואת שיתוף הפעולה במשרד.
- משרד האוצר אינו מקיים תהליך סדור של הכנת תוכניות עבודה: מדריך התכנון הממשלתי הופץ למשרדי הממשלה ב-2007, והנהלת משרד האוצר אימצה את מתודולוגיית התכנון, המדידה והבקרה שנקבעה בו. למרות זאת לא הונחו אגפי המשרד לפעול על פיה.
- לא כל האגפים שנבדקו מבצעים מעקב, בקרה ודיווח שיטתיים על יישום תוכניות העבודה שלהם. אשר לאגפים שכן מבצעים זאת - קיימים הבדלים ניכרים ביניהם באופן הביצוע.
ליקוי מתמשך של ההנהלה המבקר מסכם: "הממצאים שבדוח זה מלמדים שמשרד האוצר לא עשה את כל הנדרש כדי להטמיע תהליכי תכנון, בקרה ומדידה בכל אגפיו. הדבר מקשה על המשרד לשפר את שיתוף הפעולה בין אגפיו ומלמד כי משילותו הניהולית אינה מספקת. "התמשכות הטמעתם של תהליכי התכנון, הבקרה והמדידה, אופן העסקתן של חברות הייעוץ ועלות שירותיהן - כל אלה מלמדים על ליקוי מתמשך בעבודת הנהלת משרד האוצר בכל הנוגע לתהליכי התכנון והניהול של המשרד. הממצאים מחייבים כי תוגבר מעורבותו של שר האוצר בהטמעת תהליכי התכנון והבקרה במשרד". על הנהלת משרד האוצר לפעול לכך שכל אגפיו ינהיגו תכנון וחשיבה אסטרטגית רב-שנתיים שמהם ייגזרו תוכניות העבודה השנתיות. מן הראוי שבפרקי זמן קבועים ימפה כל אגף את תחומי פעילותו וינתח את יעדיו הרב-שנתיים ואת מידת התאמתם לפעילותו המרכזית, מוסיף המבקר.
|
תאריך:
|
29/10/2014
|
|
|
עודכן:
|
29/10/2014
|
|
איתמר לוין
|
למשרד האוצר אין תוכניות עבודה מסודרות
|
|
על משרד האנרגיה לפעול לאלתר לאישורה בממשלה של תוכנית לאומית רב-שנתית מפורטת להתייעלות אנרגטית, כמתחייב מהוראות התיקון לחוק משנת 2011 - זו המסקנה העיקרית העולה (יום ד', 29.10.14) מדוח מבקר המדינה. יוסף שפירא מצא, כי חלק מכספי הציבור שהושקעו בפרויקטים לקידום התייעלות אנרגטית ירדו לטמיון בשל ליקויים שונים.
|
|
|
מבקר המדינה, יוסף שפירא, קובע (יום ד', 29.10.14), כי היחידה המשטרתית למלחמה בגניבות הרכב אתג"ר, הממומנת בשיעור של 40%, בידי חברות הביטוח והחברות להשכרת רכב, לא שמרה על הנהלים שנקבעו במטרה למנוע ניסיונות של אותם גופים להשפיע על פעילותה לטובת האינטרסים שלהם.
|
|
|
בניגוד להוראות תקנון שירות המדינה ולמרות החשש לניגוד עניינים, פנחס עידן, יו"ר ועד העובדים הכללי ברשות שדות התעופה, הוא ראש אגף מפעילי ציוד ורכזי ציוד; אבי ניסנבוים, יו"ר ועד הנדסאים, טכנאים ומהנדסים הוא ראש אגף מכונות. חבר ועד האקדמאים, בני מליצקי, משמש גם בתפקיד ראש אגף שינוע. שניים מבני משפחתו של עידן מכהנים בוועד: אחיו מרדכי ואחיינו יוסי בן-שחר; לעידן יש לפחות 15 קרובי משפחה המועסקים ברשות. כך מגלה (יום ד', 29.10.14) מבקר המדינה, יוסף שפירא.
|
|
|
27.5 מיליארד שקל לעשר שנים הקצתה המדינה כדי להקים תשתית לתחבורה יבשתית בין-עירונית מקריית שמונה ומנהריה בצפון ועד משאבי שדה ואילת בדרום במסגרת תוכנית "נתיבי ישראל"; כשני שלישים הוקצו להקמת מסילות וקווי רכבת והתארגנות לחשמול מערך הרכבות.
|
|
|
הרשימות שהתמודדו בבחירות המקומיות באוקטובר 2013 סיימו את הקמפיין בגרעון מצרפי של 41 מיליון שקל. 10 מיליון שקל מתוך סכום זה שייכים לסיעתו של ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת. כך מגלה (יום ג', 30.9.14) מבקר המדינה, יוסף שפירא, בדוח על מימון הבחירות המוניציפליות.
|
|
|
|
|
|
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
|
|
|
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
|
|
|
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20 על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|