|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

"פיקוח על הגז של תשובה יוזיל מחירים ב-15%"

כך מעריך יו"ר ועדת הכלכלה בהתייחסו למונופול הגז הטבעי: "אפילו המילקי ב-3.5% כתוצאה מכך" הוועדה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה לתת לבית הדין להגבלים עסקיים סמכות להורות למונופול למכור נכסים כדי להגביר את התחרות עוד אושרה הצעה למנוע הסדרי בלעדיות הדדיים בין מפיץ לספק שיכולים לפגוע בתחרות
28/10/2014  |   עופר וולפסון   |   חדשות   |   כנסת 19   |   תגובות
מאת: עופר וולפסון  |    |  תגובות    כנסת 19
תשובה. מתווה שינסה להשיג תחרות מרבית [צילום: יוסי זליגר]

"פיקוח על מונופול הגז הטבעי של יצחק תשובה ונובל אנרג'י יאפשר להוזיל את מחירי החשמל ב-15% ואפילו להוזיל את מחיר המילקי ב-3.5%" - כך אמר (יום ג', 28.10.14) יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אבישי ברוורמן, בדיון בו אישרה הוועדה לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את חוק ההגבלים העסקיים שנועד לתת לבית הדין להגבלים עסקיים סמכות להורות לבעל מונופולין למכור נכסים.

הצעת החוק הוגשה בעקבות מסקנות ועדת טרכטנברג, כחלק משורה של תיקונים שנועדו לפעול להגברת התחרות במשק. בפתח הדיון מתח היו"ר ברוורמן ביקורת על הממשלה ואמר כי "אמנם נתוני המאקרו של כלכלת ישראל לא כל כך גרועים, אך מקצוע הכלכלה שחבל ששר האוצר מבטל את חשיבותו, עוסק גם ביוקר המחיה ובשכר הריאלי של האזרחים ומה הם יכולים לקנות אתו". לדברי ח"כ ברוורמן, בתחום יוקר המחיה יש פעולה אחת שיכולה להוזיל כמעט על כל המחירים במשק, החל מהמים והחשמל ואפילו עד למחיר המילקי - והיא החלטה לפקח על מחיר מונופול הגז הטבעי.

"ההחלטה הכי משמעותית לכלכלה הישראלית שצריך לקבל בימים הקרובים, וגם התאחדות התעשיינים אמרה שתתמוך בה, היא הפיקוח על הגז. אם ההחלטה לא תתקבל וייחתמו חוזי אספקת גז טבעי לטווח ארוך - אז הציבור בישראל ישלם מס מונופולין כבר ב-30 השנים הקרובות", אמר ח"כ ברוורמן. לדבריו, מדובר בהזדמנות חד-פעמית ובהחלטה אחת שיכולה לשנות את המציאות בישראל. "עושים דיונים על המילקי כי זאת הסוואה, כדי למשוך את הזמן", אמר ח"כ ברוורמן ששב ופנה לממונה על הרשות להגבלים עסקיים, פרופ' דיויד גילה, בדרישה לפקח על מונופול הגז הטבעי.

גילה התייחס לנושא הגז ואמר כי נובל ודלק הן מונופול מוכרז, אך הוא מתכוון להגיש מתווה שינסה להשיג תחרות מרבית. באשר להצעת החוק הסביר גילה כי יש לה שני מרכיבים. האחד הוא לבטל את הפטור מהסדר כובל שניתן עד כה להסדרי בלעדיות הדדית. הוא הסביר כי לדוגמה אם נניח שתנובה הייתה מוכרת את מוצריה רק בשופרסל, אז מדובר בהסדר כובל שפוגע בתחרות. אולם אם שופרסל הייתה מבטיחה בלעדיות בחזרה לתנובה ומוכרת רק את מוצריה - אז הן היו נהנות מפטור מהסדר כובל שפוגע בתחרות. לדבריו, מרכיב אחד בהצעה מבקש לבטל את זה שהסדר בלעדיות הדדי לא יחשב לפוגע בתחרות באופן אוטומטי. במקרה כזה, לפי ההצעה, הבלעדיות ההדדית תהייה אסורה אם היא מעלה חשש לפגיעה בתחרות. המרכיב השני בהצעה, הסביר פרופ' גילה, הוא לאפשר לבית הדין להגבלים עסקיים להורות, לפי בקשת הממונה, למונופולין או לחבר בקבוצת ריכוז למכור נכס אם יש חשש לפגיעה בתחרות או אם הדבר יכול להגביר משמעותית את התחרות.

ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה כי התיקון מצוין והוא מעניק לממונה כוח שהוא טען שחסר לו, כדי לפרק מונופולים. עם זאת ביקשה ח"כ יחימוביץ' לוודא שלא תהייה טענה של מי שמחזיק כיום במונופול שההוראה לא חלה עליו אם הוא החזיק במונופול לפני כניסת התיקון לתוקף. היא אף הזהירה מטענה שהחוק יחול רק על מונופולים שנוצרו לאחר התיקון. היועץ המשפטי של הרשות להגבלים עסקיים, עו"ד אורי שוורץ, אמר כי הסמכות תינתן לבית הדין בכל מקרה, ולא משנה מתי הושג המונופול, לפני אישור ההצעה או אחריה.

"מסע איסוף סמכויות חסר תקדים"

נציג התאחדות התעשיינים, עו"ד אלדד כורש, טען כי "אנחנו בעיצומו של מסע איסוף סמכויות חסר תקדים של רשות ההגבלים, שהחל ב-2011 בעקבות המחאה החברתית". לדבריו, חלק מהסמכויות נדרשות וחלקן כלל לא נדרשות. הוא הוסיף כי התיקונים פוגעים ביכולת של בעלי העסקים לתפקד. "היעדר ודאות בעולם העסקי היא הרסנית, והיעדר וודאות פלילית זה בלתי נסלח", אמר עו"ד כורש. ח"כ ברוורמן אמר בתגובה כי אולי הגענו למצב שקבוצה קטנה יצרה לה כוח רב מדי, שאי-אפשר לטפל בו בהרבה פטישים קטנים. כורש הוסיף כי לא שמענו מהרשות להגבלים עסקיים שהיו מקרים בעבר שהם היו צריכים את הסמכויות והן לא היו בידן כדי להושיע. "במקום להשקיע בלחזק מפעלים קטנים ולתת להם כוח, עושים את איסוף הסמכויות הזה שהוא רעה חולה", אמר עו"ד כורש. עו"ד שוורץ סירב להתייחס למקרים ספציפיים, אך אמר כי "יש מקרים, ולא רק אחד, של חשש לפגיעה בתחרות כתוצאה מהסדרים כאלה".

בעל מפעל סוכרזית, ליאור לוי, הביע חשש שהוא לא יוכל להתקשר באופן בלעדי עם מפיצים לאחר התיקון, ואז תיפגע יכולתו להתחרות בשוק. פרופ' גילה השיב כי במקרה כזה אם ההתקשרות אינה מעלה חשש לפגיעה בתחרות היא נהנית מפטור אוטומטי מהסדר כובל. "כל מה שהוא צריך לעשות זה רק לא לפגוע בתחרות", אמר עו"ד שוורץ. עו"ד כורש השיב כי כדי לוודא שאין פגיעה בתחרות הוא צריך להסתייע בעורכי דין וחוות דעת כלכלית, מה שיעלו לו כסף רב.

כאמור, הוועדה אישרה את תיקון חוק ההגבלים וקבעה כי הסמכות לבית הדין להורות על מכירת מונופול תיכנס לתוקף לאחר האישור הסופי של ההצעה ועם פרסומה ברשומות, ואילו ביטול הפטור מהסדר כובל שפוגע בתחרות, שניתן להסדרי בלעדיות הדדיים, יכנס לתוקף בעוד 9 חודשים - על-מנת לתת לבעלי העסקים תקופת היערכות.

תאריך:  28/10/2014   |   עודכן:  28/10/2014
עופר וולפסון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אבישי ברוורמן   אברהים צרצור   אברהם מיכאלי   אברהם (אבי) וורצמן   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איילת שקד / Ayelet Shaked   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן כבל / Eitan Cabel   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליהו ישי   אמנון כהן   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דב חנין / Dov Hanin   דב ליפמן   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זבולון כלפה   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנא סוייד   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלב אבו-עראר   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יעל גרמן / Yael  German   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת קריב   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק תשובה   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל חסון   ישראל כץ / Israel  Katz   כרמל שאמה-הכהן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מוחמד ברכה   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מסעוד גנאים   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה מזרחי   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משה זלמן פייגלין   משולם נהרי / Meshulam Nahari   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   נסים זאב   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סתיו שפיר / Stav Shafir   עדי קול   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עמרם מצנע   עפו אגבאריה   עפר שלח / Ofer  Shelah   פניה (פאינה) קירשנבאום   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רונן הופמן   רות קלדרון   רינה פרנקל   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שמעון  אוחיון   שמעון סולומון   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"פיקוח על הגז של תשובה יוזיל מחירים ב-15%"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 19
ועדת הכלכלה המשיכה (יום ג', 28.10.14) לדון ברפורמה בענף רכב ואישרה כי המוסכים יחויבו להציע ללקוחות לפחות שני סוגים של חלקי חילוף.
28/10/2014  |  עופר וולפסון  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום ג', 28.10.14) להגדיל את גובה המחזור השנתי של עסקים קטנים שהם "יצרנים", שיהיו זכאים לעיקרון של "תשלום מע"מ תמורת מזומן" מ-2 מיליון שקל ל-3.5 מיליון שקל, קרי לשלם את המע"מ רק בעת קבלת התמורה מהלקוחות בעד המוצרים או השירותים שהם מייצרים.
28/10/2014  |  עופר וולפסון  |   חדשות
אנו מתכנסים כאן היום כדי לפתוח את המושב השלישי של הכנסת ה-19. פעמים רבות נאמתי מעל בימה מכובדת זאת, ועם זאת, זוהי הפעם הראשונה שבה אני מדבר בפניכם במעמד זה, כנשיא מכהן במדינת ישראל. שנים רבות ישבתי כאן על הכסאות הללו כמי ששותף לוויכוח ולהכרעה. היום, אינני שותף להכרעה, אבל כמותכם, אני שותף לאחריות ולדאגה לגורלה ועתידה של מדינת ישראל.
28/10/2014  |  ראובן ריבלין  |   נאומים
הצעת חוק חופש המידע של ח"כ מיקי רוזנטל תחול רק על האוניברסיטאות והמכללות הציבוריות המתוקצבות. כך אושר אתמול (יום ב', 27.10.14) בוועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת לקריאה שנייה ושלישית.
28/10/2014  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
כנס החורף של הכנסת נפתח בנאומים המזכירים תקופת בחירות. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי זכותה של ישראל לבנות בירושלים. לדבריו, הטרור שפגע בצעירה נוספת מוכיח שהטרור מקורו לא עקב בנייה בחלק זה או אחר של ירושלים, אלא בשל רצון אויבינו שלא נהיה כאן כלל.
27/10/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il