|
הנחות מוגדלות [צילום: מאיר אבן חיים]
|
|
|
|
|
חברת דלק הגישה (27.10.14) לבית המשפט המחוזי מרכז תביעה בסך 8.4 מיליון שקל נגד חברת רז-גל אנרגיה, ששיווקה עבורה את מערכת התדלוק האוטומטית "דלקן".
בתביעה נאמר, כי ההסכם בין הצדדים קבע באופן מפורש, כי הלקוחות אשר יגויסו על-ידי הנתבעת עבור דלק ייחשבו כלקוחותיה של דלק בלבד, וכי אף הפרקטיקה המסחרית אשר נהגה במשך כל שנות ההסכם מאמתת עובדה זו.
ואולם, נטען בתביעה, בניגוד מוחלט לכך, החלה הנתבעת בשנת 2011 לפנות אל לקוחות דלק אותם גייסה בעבורה, במטרה להניעם לבטל את התקשרותם עם דלק ולהעבירם לחברות מתחרות. בתביעה, שהוגשה באמצעות עוה"ד שי עומר ויואל מזור, נאמר, כי הדבר נעשה ככל הנראה כדי לקבל עמלות גבוהות יותר.
לדברי דלק, מנהלה של הנתבעת, רז שפירא, אישר שהיא מעבירה לחברות מתחרות לקוחות החתומים עם דלק על הסכמי תדלוק. לטענתה, כדי למנוע את זליגת הלקוחות, היא נאלצה דלק להבטיח להם הנחות נוספות מאלה שניתנו להם עד לאותו מועד. בסופו של יום, הצליחה הנתבעת להעביר מדלק 100 לקוחות, וסכום התביעה הוא הפסד ההכנסות המוערך של דלק כתוצאה מנטישתם. טרם הוגש כתב הגנה.