שלום רב לקוראים היקרים, אני רוצה ברשותכם להציג לכם את עורכת הדין הטובה ביותר שאני מכיר בתחום התחבורה, הגברת
איריס ברקת. מדובר באחת מעורכות הדין הטובות ביותר בתחום התחבורה, בעיקר בשל הרקע העשיר שלה בתחום.
איריס ברקת הייתה בין יתר הדברים בכירה ב
משרד התחבורה, כאשר ניהלה את מערך התחבורה היבשתית יחד ובכפיפות לאחד ממומחי התחבורה הגדולים בישראל, אלכס לנגר. הצמד היה בין המובילים במשרד תחבורה לדורותיו, כאשר הצמד פרש לאחר שנות עבודה ארוכות, לעסקים פרטיים.
אומרים שאחד הדברים שקובעים את איכותו של עורך דין, זה מה איכות המשרה שהייתה לו כאשר היה עובד במסגרת ממשלתית, אבל לדעתי זה לא נכון, הדבר העיקרי הוא מה מידת ההצלחה שהאדם זוכה לו כאשר הוא עוז את העבודה הממשלתית שלו ויוצא לחיים עצמאיים.
במקרה של איריס ברקן וגם של לנגר אלכס, ניתן להגיד ששניהם עשו קפיצה אדירה קדימה מכל הבחינות, ברגע שעזבו את העבודה של המדינה. במקרה של איריס ניתן להגיד שמאז שהיא עזבה את העבודה כשכירה, היא התחילה לתת ייעוץ לעמותות ולחברות הגדולות בישראל בתחום הנגישות והתחבורה, כאשר היא מובילה את תחום הנגישות במוסדות ציבור עבור נכים.
אלכס לנגר מייעץ היום לחברות גדולות בכל העולם ונחשב לאחד המומחים הגדולים בעולם ובעיקר במזרח התיכון.
האם תפקיד בכיר במשרד ממשלתי קובע הצלחה לאחר הפרישה?
האמת היא שהטענה היא תמיד שקרבה לעושר היא זו שקובעת את איכות המשרה. כלומר הון שלטון.
זה מה שהרוב מבין מהעניין. אבל האמת היא שהדברים לא נכונים כל כך. השר באמת בא במגע עם כל הטייקונים, אולי גם מנכ"ל המשרד בא איתם במגע.
לעומת זאת עובדים בכירים שהם לא הבכירים ביותר, כמעט ולא מגיעים למגעים עם כל אנשי העסקים, הם רק עושים את עבודתם נאמנה, תמורת לא הרבה כסף כל כך. האפשרות היחידה היא לצבור הרבה מאוד ניסיון עקיף במערכות שהם מתמחים בהם.
למשל סמנ"כל משרד התחבורה כמו איריס ברקת, יכולה במהלך עבודתב לצבור הרים של ניסיון, מידע וידע על כל תחומי הפעילות במשרד התחבורה.
את אותו הניסיון, אנשים מנצלים אחרי עבודתם במשרדים ממשלתיים, כדי לעשות חיל אחר כך במסגרת עבודתם כאנשי עסקים או יועצים לחברות במסגרת התמחותם.
במקרה של שני אנשים חרוצים כמו איריס ברקת ואלכס לנגר, ניתן בקלות להגיד שכישרון וחריצות זה שני דברים שבאים יחד. כאשר אנשים מוכשרים וחרוצים וגם מנוסים יוצאים לעשות למען ביתם, ההצלחה בדרך כלל מובטחת.