ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה (יום ג’, 18.11.14) תקנות הקובעות מי יוכר כ"בודק שכר מוסמך" ומהי ההכשרה הנדרשת למקצוע זה. תפקידו של בודק שכר יהיה לערוך בדיקות תקופתיות במקומות עבודה, על-מנת לוודא שעובדי הקבלן המועסקים בהם זוכים לתנאים המגיעים להם על-פי חוק ואינם מנוצלים. התקנות ייכנסו לתוקפן באופן מיידי.
בחוק להגברת אכיפת דיני העבודה שחוקקה ועדת העבודה והרווחה לפני שלוש שנים נקבע כי מזמין שירותי קבלן, ולא רק הקבלן עצמו, יהיה אחראי לתנאי העבודה והתשלומים של עובדי הקבלן, וכי ניתן יהיה לתבוע אותו אם אלה יופרו. עם זאת, אם ומזמין השירות או הקבלן הסתמכו
בתום לב על בדיקות תקופתיות שערך בודק שכר מוסמך, יופחת הקנס שיוטל עליהם.
במסגרת התקנות שאישרה הוועדה היום הוגדר היום מי יהיה בודק שכר מוסמך: חשב שכר, רואה חשבון, עורך דין, כלכלן, יועץ מס או מפקח עבודה עם ניסיון רלוונטי בתחומי דיני עבודה, זכויות, חשבות או ראיית חשבון של שנה וחצי לפחות. משרד הכלכלה יקיים בחינות קבלה ותוכנית הכשרה עיונית ומעשית לתפקיד.
עם זאת, סירב יו"ר הוועדה, ח"כ
חיים כץ, לאשר למשרד הכלכלה לגבות דמי בחינה (210 ש"ח עבור בחינה עיונית ו-300 ש"ח עבור בחינה מעשית): "זאת הגזמה וחוסר רגישות. גם כך ישלמו המועמדים אלפי שקלים עבור קורס הכשרה. אל תשכחו שאנחנו מעוניינים בהם". ח"כ כץ דחה את פנייתו של יו"ר פורום דיני עבודה בלשכת עורכי הדין, עו"ד ערן גולן, אשר ביקש לפטור מבחינה מועמדים שהם עורכי דין מתחום דיני העבודה. "על כל המועמדים באשר הם להתמצא בנבכי תלוש השכר ולוודא כי אין בו טעויות או רמאויות. לכן עלינו לוודא שלא יהיו פטורים מהכשרות וממבחנים".