פלאפון מציעה ללקוחותיה מתנות חינם, אולם בפועל מחויב הלקוח עליהן בסכומי כסף גבוהים וללא ידיעתו, כך שבפועל הלקוח רוכש אביזרים שאין לו כל צורך בהם ומשלם עליהם ממיטב כספו. כך נטען (11.11.14) בבקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 38 נגד פלאפון.
לדברי התובעת, רונית גולן, היא פנתה אל מרכז שירות הלקוחות של החברה במטרה לתקן תקלה במכשיר האייפון 5 שברשותה. נציג השירות הודיע לה, כי היא ממש "בת מזל", שכן החברה מעניקה ללקוחותיה מכשיר טאבלט ושעון יד, וכן אפשרות להחליף את המכשיר הישן בדגם חדש יותר, איפון 5S - והכל בחינם. לדבריה, בתשובה לשאלותיה נאמר לה, שרק קבלת המתנות תאפשר לה גם להוזיל את החשבון החודשי.
בתביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז, נאמר, כי החתימה על החוזה בן 16 העמודים נעשתה תוך שהיא עומדת ליד דלפק שירות הלקוחות בסניף רועש והומה. מדובר בחוזה ארוך מסורבל, באותיות קטנות וצפופות, שכל אדם מהיישוב לא יטרח לעיין בו, לבטח לא בתנאי לחץ ומצוקה בהם הוא שרוי. רק בדיעבד התברר לה, כי החשבון החודשי שלה תפח בצורה משמעותית והיא משלמת תמורת ה"מתנות" שקיבלה, אך פלאפון הודיעה לה שאינה יכולה לבטל את החוזה משום שחתמה עליו.
בתביעה, שהוגשה על-ידי בעלה של התובעת, עו"ד אמנון גולן, נאמר, כי המדובר בשיטה של פלאפון, הכופה על לקוחותיה קבלת מתנות בניגוד לרצונם תוך הצגת מצג כוזב והבטחות שווא לגבי ההסכם עליו הם חותמים. התובעת מעריכה כי מדובר ש-10,000 לקוחות נפגעו מכך. טרם הוגש כתב הגנה.