ביום ראשון האחרון (30.11.14), יממה לפני שהיה ידוע על הליכה לבחירות, נפגש שר התחבורה ישראל כ"ץ עם צמרת משרדו ועם נציגי ענף המוניות וסיכם עימם על ארגון-מחדש בענף, שיביא לראשונה מזה שנים רבות לפתיחת קווים חדשים ברחבי הארץ.
בנאום שנשא בסוף השבוע (יום ה', 4.12.14) בכינוס התאחדות האיכרים בישראל שהתקיים בתל אביב בזכות התחרות במשק, חשף שר התחבורה פרטים על הרפורמה המסתמנת, ורמז כי מערכת הבחירות הקרבה עלולה לסכל אותה.
כיום רשאיות מוניות השירות לעבוד בקווים שהוגדרו להן מראש ולאסוף נוסעים. בתקופה בה שימש
מאיר שטרית כשר תחבורה נחתם הסכם שנועד לעזור לנהגי מוניות השירות, שבמסגרתו הוחלט להקפיא את המצב הקיים ולא לתת רשיונות למפעילים חדשים. כך קרה שמתוך כ-2,300 קווים נשארו 1,200 פעילים והענף התנוון.
כ"ץ: "היו אצלי ביום ראשון ראשי הענף ואמרו: נאמר לך את האמת - מה שעשית בחיפה ובראשון לציון (הגדלת שירות ורפורמת תעריפי התחבורה הציבורית) טוב למדינה, אבל אנחנו פשוט חוסלנו". הוא הסביר כי אם בעבר היה מחיר נסיעה מראשל"צ לתל אביב 15.50 ש"ח היום הוא 6.90 ש"ח באוטובוס, וכי לא נוספו קווי שירות של מוניות במקומות בהם נוספה אוכלוסייה דוגמת מודיעין בגלל הקיפאון בענף. כמו-כן, בתל אביב כולה לא נוספו עוד 10 קווי מוניות כפי שהיה ראוי ויש רק שניים (קווי 5-4 שנוסעים כמעט על אותו מסלול וקו 16). "הענף נסוג אחור בתחרות מול האוטובוסים ובתחרות בתוכו. האוצר לא רוצה לאשר להם רב-קו (הן בשל קריסת הענף והן מחשש כי יידרש בהמשך למתן סובסידיות). בטח שלא יאשרו להם", אמר כ"ץ והציג את מתווה הרפורמה שלו:
"אמרתי להם: אתם יודעים מה? נגיד שאני אומר לכם עכשיו נעשה תחרות. נמנה צוות שיאתר איפה יש צורך ב-3,000 קווים של מוניות שירות ונִפתח את הענף. אלה שמפעילים ימשיכו, ואלה שכבר לא פעילים ייצאו מהענף, ונפתח 2,000 קווים לתחרות חופשית. אמרו לי: 'אנחנו מוכנים', כי אין להם מה להפסיד - כי הכל התנוון".
במשך שנים נעלה המדינה את ענף המוניות נעילה הרמטית. אפילו כאשר שונו כבישים ומסלולים נאסר על קווי מוניות השירות לסטות מהם. כך למשל, דבר לא הפריע למדינה לקבוע שמוניות לא יוכלו לנוע על "השטיח האדום", מסלול המטרונית במטרופולין חיפה, וזאת מבלי לאפשר למוניות השירות לנסוע על צירים חלופיים. ניתן להמשיל זאת לחנות פתוחה שכל צירי הגישה אליה סגורים.
חוסר הגמישות התפעולית גרם להפסדים כבדים של כשני מיליארד שקלים. קווים רבים (כמחצית) גוועו מאליהם, ואלה הקיימים אינם רווחיים ופועלים רק כדי לשרוד. הטיפול בענף המוניות נדחה במשך שנים רבות ובענף רווחה התחושה כי
משרד התחבורה פועל בשירות אגד ומבקש לחסל את השירות המונה 52 תאגידים.
במשרד התחבורה דחו את הטענות ואמרו כי "נושא הפעלת כרטיסי רב-קו במוניות השירות מקודם על-ידי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, בשיתוף עם ארגון מוניות קווי השרות. נערכו מספר דיונים וכעת נבחנים היבטים כלכליים וטכנולוגיים של הפרויקט". למרות ההצהרות וההבטחות שום צעד מעשי לא נעשה במהלך השנים האחרונות. לפני שלוש שנים הוקמה ועדה לפתיחת הענף לתחרות בראשות המפקח על התעבורה, אולם מזה כשנתיים לא זומנו חברי הוועדה.
יושב-ראש ארגון נהגי ובעלי המוניות, פריד אברהם, שמח על הבשורה אך מפגין מידה לא מבוטלת של ספקנות באשר לסיכויי מימושה של הרפורמה, עם פיזורה של הכנסת ועזיבתו של השר כ"ץ את התפקיד. "אני חושש שהפקידים יעשו הנדברקס", אמר פריד ל-News1, "ובמקום הרפורמה המיוחלת נקבל עוד נייר ועוד נייר".