|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
נתניהו. מחמאות לאובמה [צילום: AP] "אירן אינה רק בעיה יהודית" [צילום: AP]
מחוות קימה רבות במהלך הנאום [צילום: AP] נוכחות מרשימה בנאום נתניהו [צילום: AP]

המסר המרכזי של נתניהו בקונגרס:

"לא להסיר מאירן את המגבלות בעוד עשור"

"לנצח את דאעש ולתת לאירן נשק גרעיני – לנצח בקרב ולהפסיד במלחמה" "החלופה של העסקה הרעה אינה מלחמה אלא עסקה טובה" "אירן רימתה בעבר את המפקחים" "אירן צריכה את העסקה הרבה יותר מכם"
03/03/2015  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   הגרעין האירני   |   תגובות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מבקש למנוע את הסרת המגבלות מעל התוכנית הגרעינית של אירן בעוד עשר שנים, ונותן לכך עדיפות על פני ניסיון למנוע ממנה את ביצוע התוכנית בטווח המיידי. זהו המסר המרכזי בנאומו של נתניהו בפני הקונגרס בוושינגטון (יום ג', 3.3.15).

נתניהו פתח באומרו, כי כוונתו לא הייתה להפוך את נאומו לעניין למחלוקת פוליטית, וכי הברית בין ישראל לארה"ב הייתה ותישאר תמיד מעל הפוליטיקה. הוא הודה במילים חמות לנשיא ברק אובמה על סיועו לישראל, כולל ב"נושאים הרגישים ביותר שבין נשיא ארה"ב לראש ממשלת ישראל" ואשר לעולם לא ייוודעו.

את התייחסותו לאירן החל נתניהו באומרו, כי המנהיג הרוחני של אירן, אייתוללה עלי חמנאי, משלב את האנטישמיות העתיקה עם טכנולוגיה חדשה, ואינו מסתיר את רצונו להשמיד את ישראל. "אירן אינה בעיה יהודית, כשם שגרמניה הנאצית לא הייתה בעיה יהודית", אמר נתניהו. הוא ציין שמטרתו של הממשל האירני היא להפיץ בעולם כולו את המהפכה האיסלאמית ומנה את פעולות הטרור שביצעה אירן במישרין ובעקיפין ואשר גבו את חייהם של אלפי אמריקנים.


"אויב אויבי הוא אויבי"


"לפני שנתיים התבקשנו לתת לנשיא רוחאני ולשר החוץ זריף הזדמנות להביא שינוי והתמתנות לאירן. גם כן שינוי, גם כן התמתנות", אמר נתניהו בפרפראזה על אמירה ידועה של וינסטון צ'רצ'יל. "המשטר הזה כולא את מתנגדיו ומוציא להורג יותר מאשר בעבר. זריף החמיא לעימאד מוניר, הטרוריסט שרצח הכי הרבה אמריקנים למעט בן-לאדן. המשטר הזה תמיד יישאר אויב שלכם".

נתניהו התייחס לנסיונה של ארה"ב לגייס את אירן למאבק בדאעש ואמר: "שלא יעבדו עליכם. אירן ודאעש מתחרים על ראשות האיסלאם המיליטנטי. שניהם רוצים ליצור אימפריה מוסלמית באזור ולאחר מכן בעולם, ורק מתחרים מי יוביל אותה. באימפריה הזאת אין מקום לארה"ב ולישראל, לנוצרים וליהודים, לזכויות נשים. במקרה הזה, אויב אויבי הוא אויבי.

"ההבדל הוא שדאעש טובח בגרזנים ולאירן עלול להיות נשק גרעיני בליסטי. להביס את דאעש אך לתת לאירן נשק גרעיני – זה לנצח בקרב ולהפסיד במלחמה. אסור לנו לתת לזה לקרות, אבל זה בדיוק מה שיקרה עם אירן תסכים לעסקה הנדונה כעת. העסקה הזאת לא תבטיח שלאירן לא יהיה נשק גרעיני, אלא שיהיה לה הרבה נשק גרעיני".

נתניהו התייחס למה שהוא רואה כשני מרכיבים גרועים במיוחד בעסקה, אשר – כדבריו – מספיק לעשות גוגל כדי ללמוד על פרטיה. האחד: לאירן תיוותר תשתית גרעינית נרחבת, שכן "אף מתקן גרעיני לא ייהרס, אלפי צנטריפוגות ימשיכו לפעול ואלפי אחרות רק יושבתו". במצב זה, הדגיש, תוכל אירן לפתח נשק גרעיני תוך שנה לפי ההערכה האמריקנית ותוך זמן קצר בהרבה לפי ההערכה הישראלית".


"תוקפנות מחוץ ושגשוג מבית"


אמנם על אירן יוטלו מגבלות ויהיה עליה פיקוח בינלאומי, המשיך נתניהו, "אבל מפקחים מתעדים הפרות ולא מונעים אותן – כפי שקרה בקוריאה הצפונית. אירן כבר הונתה מפקחים בינלאומיים וכבר סילקה אותם. סבא"א אמרה רק אתמול, שאירן עדיין אינה גלויה לגבי התוכנית הצבאית שלה. יש לה מתקנים שהמפקחים לא ידעו עליהם; ייתכן שעכשיו יש לה מתקנים שאנחנו לא יודעים עליהם. אירן הוכיחה שוב ושוב שאי-אפשר לסמוך עליה".

לדברי נתניהו, "הוויתור הזה מותיר סיכון ניכר שאירן תגיע לפצצה על-ידי הפרת ההסכם. הוויתור השני גדול עוד יותר, כי באמצעותו אירן תוכל להגיע לפצצה על-ידי שמירת ההסכם" – הסרת המגבלות על תוכניתה הגרעינית בעוד עשר שנים. "זה נשמע הרבה במונחים פוליטיים, אבל זה כהרף עין בחייה של אומה. חמנאי אמר שאירן רוצה 190,000 צנטריפוגות, וזה יאפשר לה ליצור ארסנל גרעיני שלם בתוך מספר שבועות. ידידי הוותיק ג'ון קרי אמר זאת בשבוע שעבר".

משמעות הדבר, הזהיר נתניהו, היא ש"הספונסר המוביל של טרור בינלאומי יוכל להיות במרחק של שבועות בודדים מארסנל גרעיני – בהסכמה בינלאומית. היא תוכל לשגר את הנשק הזה לכל נקודה על פני כדור הארץ, כולל כל נקודה בארה"ב. לכן העסקה הזאת רעה. היא לא חוסמת את דרכה של אירן לפצצה, אלא סוללת את דרכה של אירן לפצצה".

לדברי נתניהו, הוא אינו מאמין שעסקה כזו תגרום לאירן לשפר את דרכיה, אלא צופה שרק תגדיל את תיאבונה. "אם אירן משפיעה כעת, תחת הסנקציות, על ארבע מדינות [עירק, סוריה, לבנון ותימן] – על כמה תשפיע אחרי שהסנקציות יוסרו? למה שתשתפר אם היא יכולה ליהנות מתוקפנות בחוץ ומשגשוג מבית? את השאלה הזאת שואלים שכניה של ישראל, וחלקם יענו עליה במרוץ לנשק גרעיני משלהם. זה לא ישפר את אירן אלא ירע את המזרח התיכון, יצור מרוץ גרעיני באזור המסוכן ביותר בעולם ויצור פוטנציאל לסיוט גרעיני".


"אנחנו יכולים להגן על עצמנו"


נתניהו קרא לארה"ב לעמוד על כך שהמגבלות על התוכנית הגרעינית יוסרו רק אם אירן תמלא אחרי שלושה תנאים: תפסיק את תוקפנותה במזרח התיכון ובעולם, תחדל לתמוך בטרור הבינלאומי ותפסיק לאיים להשמיד את ישראל. "אם העולם אינו מוכן לדרוש שאירן תשנה את התנהגותה לפני חתימת ההסכם, לפחות שידרוש שתעשה זאת לאחר חתימת ההסכם, ואם לא תשנה – המגבלות לא יוסרו. אם אירן רוצה יחס כמו למדינה נורמלית, שתתנהג כמו מדינה נורמלית", הוסיף נתניהו.

נתניהו גם דחה את האמירה לפיה לא ניתן למנוע מאירן להמשיך את הפיתוח הגרעיני, בציינו שכשם שטייס אינו יכול לטוס בלא מטוס – אירן לא תוכל לפתח נשק גרעיני בלא צנטריפוגות ואורניום מועשר. לדבריו, אפשר להחזיר את תוכנית הגרעין של אירן זמן רב לאחור על-ידי המשך הסנקציות, שהן אפקטיביות במיוחד לאור ירידת מחירי הנפט. "אם אירן תאיים לעזוב את שולחן המו"מ – תחשפו את הבלוף שלהם. הם צריכים את העסקה הרבה יותר מכם", טען באומרו שהמשטר בטהרן פגיע.

"במשך שנה אומרים לנו שהעדר עסקה גרוע יותר מאשר עסקה רעה. ובכן, זו עסקה רעה, רעה מאוד, ועדיף בלעדיה. כעת אומרים לנו שהחלופה היחידה לעסקה הרעה הזאת היא מלחמה. זה לא נכון. החלופה היא עסקה הרבה יותר טובה, שלא מותירה את אירן עם תשתית כזו. לישראל יש עניין, יותר מאשר לכל מדינה אחרת, בעסקה טובה שמסירה את האיום בדרכי שלום", המשיך נתניהו.

"אנחנו צריכים לבחור בין עסקה רעה שתוביל לאירן גרעינית ומזרח תיכון גרעיני ועלולה להוביל למלחמה, לבין עסקה טובה בהרבה שלא תאיים על העולם. הדרך הקשה יותר היא זו שהולכים בה פחות", אמר נתניהו, "אך היא זו שתוביל לשלום".

לדברי נתניהו, "להתייצב מול אירן זה לא קל; מעולם לא היה קל להתייצב מול משטרים חשוכים ומדכאים". הוא ציין את נוכחותו באולם של אלי ויזל ופנה אליו: "הלוואי שיכולתי להבטיח לך שלקחי ההיסטוריה נלמדו. אני יכול רק להפציר במנהיגי העולם שלא לחזור על טעויות העבר, לא להקריב את העתיד למען ההווה.

"אני יכול להבטיח לך", המשיך נתניהו בפנותו לשומעיו דרך ויזל, "שנגרמו הימים בהם היהודים ניצבו פסיביים בפני איומי השמדה! לראשונה מזה 100 דורות אנחנו יכולים להגן על עצמנו. לכן, כראש ממשלת ישראל, אני יכול להבטיח לכם עוד משהו: גם אם ישראל תצטרך להתייצב לבדה – היא תתייצב. אבל אני יודע שישראל אינה ניצבת לבדה: אמריקה ניצבת לצד ישראל, אתם ניצבים לצד ישראל". נתניהו סיים בצטטו בעברית ובאנגלית את דברי משה, שתמונתו חקוקה על קיר אולם בית הנבחרים: "חזקו ואמצו, אל תיראו ואל תערצו מפניהם".

בנימין נתניהו בקונגרס, 3.3.2015 / נאום
נאומו של בנימין נתניהו בקונגרס האמריקני בנושא אירן, 3.3.15 - תמלול באנגלית
בנימין נתניהו בקונגרס, 3.3.2015 / תרגום נאום
תרגום נאומו של בנימין נתניהו בקונגרס האמריקני בנושא אירן, 3.3.15

תאריך:  03/03/2015   |   עודכן:  04/03/2015
איתמר לוין
+"בגין אמר שאנחנו לא רפובליקת
בננות. מה הבעיה להגיד את זה?"
09:02 04/03/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אל מול תכתיבים אמריקניים, מזכיר השר לשעבר משה ארנס, היו כבר מנהיגים שעמדו במציאות קשה הרבה יותר עבור ישראל  ▪  "מה שאמור לעמוד לנגד עיניו של מנהיג ישראלי הוא אך ורק האינטרסים הישראלים"  ▪  "מניעי המתקפה על הנאום בקונגרס - פוליטיזציה וחוסר הבנה"
(ארנס. לחצי העבר היו קשים יותר [צילום: פלאש 90])
+פצצה במחלוקת
08:25 04/03/15  |  אסתר שניאורסון גרי   |   לרשימה המלאה
כמה דיו ואנרגיה ביזבזו בקריאת תגר על "נאום נתניהו שבמחלוקת"; האייתולות באירן לא היו צריכים לנקוף אצבע, או לדבר כנגד הנאום מילה אחת, לפי שהתברכו בבגתנים ותרשים שיושבים בכל תחנות הטלוויזיה והרדיו בישראל ואצל מוזס בבוז'יתון
(נתניהו נואם בקונגרס [צילום: פלאש 90])
+מגילת אסתר אקטואלית מתמיד
07:47 04/03/15  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה
זכיתי להיות ברגע היסטורי, שבו הודיע ראש ממשלת ישראל לעולם, שגם אם העם היהודי יישאר לבדו, הוא יילחם ולא ישתוק יותר, כי הפעם אנחנו יכולים להגן על עצמנו. רגע מכונן. מגילת אסתר ופורים התערבו עם האקטואליה הדוחקת
שם את האמת על השולחן. רה"מ נתניהו [צילום: AP]
+ממשל אובמה מציג: צביעות והיסטריה
20:17 03/03/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בניגוד לדבריו של "גורם בכיר בבית הלבן", נתניהו כן הציע בנאומו חלופות להסכם שמגבשת ארה"ב עם אירן: להמשיך את הסנקציות, לא להיבהל מהאיומים האירניים ולהציב תנאים עתידיים  ▪  התגובות של הממשל לנאום מלמדות שכנראה אכן מדובר בהסכם כניעה
(בצורה מדודה ומרומזת [צילום: AP])
+אובמה: נתניהו לא הציע אלטרנטיבה
19:18 03/03/15  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
הנשיא האמריקני טען כי בנאומו של נתניהו בפני הקונגרס לא נשמעה אף לא אלטרנטיבה ברורה אחת להסכם הגרעין  ▪  גורם בבית הלבן: רק מילים, ללא מעשים
(אובמה, הערב. קראתי את התמליל)
+שידור חי: נתניהו נואם בקונגרס
18:09 03/03/15  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
צפו בשידור חי מן הקונגרס האמריקני, שם נואם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, על הסכנה שנשקפת מתוכנית הגרעין האירנית ומהסכם הגרעין המתגבש בין מדינות המערב לבין אירן
נתניהו התקבל בתשואות רמות
הודה על תמיכת אובמה בישראל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"לא להסיר מאירן את המגבלות בעוד עשור"
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מ.ל
3/03/15 22:57
2
אהוד פרלסמן
4/03/15 00:14
3
צבע הכסף
4/03/15 01:25
4
קורןנאוה טבריה
4/03/15 03:43
5
9 בסולם
4/03/15 04:15
6
תקשורת הזויה
4/03/15 06:32
7
עטרה שגב קלימי
4/03/15 06:59
8
ראובן גרפיט
4/03/15 07:43
9
איציקT
4/03/15 08:02
10
tאזרחי עוטף עזה
4/03/15 08:36
11
לא לדבר לעשות!
4/03/15 08:46
12
ישע
4/03/15 08:56
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הגרעין האירני
הנשיא האמריקני, ברק אובמה, הגיב על נאום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בקונגרס האמריקני ואמר כי קרא את תמליל נאומו של נתניהו וכי ראש ממשלת ישראל לא הציג בנאום אלטרנטיבה להסכם הגרעין שהוא מבקש להוביל.
03/03/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
צפו בשידור חי מן הקונגרס האמריקני, שם נואם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, על הסכנה שנשקפת מתוכנית הגרעין האירנית ומהסכם הגרעין המתגבש בין מדינות המערב לבין אירן
03/03/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה יצא לוושינגטון בשליחות כולנו, והליכתו לכותל ערב עלייתו למטוס הוסיפה ממד דרמטי הולם. נתניהו כינה את נסיעתו 'גורלית', והוא עשה אותה לכזאת. הוא הניח על כף המאזניים את הנכס היקר מפז של יחסינו המיוחדים עם ארה"ב, ובכך לקח על עצמו הימור מסוכן. מצד שני, הפצצה האירנית כמוה כמזימת המן להשמיד, להרוג ולאבד את כל היהודים. בפינה הזאת התנגדתי להימור של נתניהו, מפני שהוא אינו דומה להימור שמרדכי כפה על אסתר, לבוא אל המלך מבלי להיקרא ולהסתכן, שמא לא יושיט את שרביט הזהב. מפני ששם, מוות בטוח כבר נגזר על היהודים, הפור כבר נפל, ומה עוד היה להפסיד?
03/03/2015  |  אליקים העצני  |   מאמרים
למרות הסערה שפרצה בארה"ב בהקשר להופעתו מעוררת המחלוקת של נתניהו בקונגרס האמריקני, הרושם הוא שהאירנים מרוצים מאוד, כיוון שבסופו של דבר תתממש תוכניתם וכנראה תהיה להם פצצת אטום. אבל האמת היא שהם לא סתם מרוצים. הם מרוצים מאוד, כי בכל הדיונים האינסופיים עם נציגי המעצמות, איש מעולם לא דיבר איתם, לטענתם, על כך שעליהם להפסיק מיידית את מאמציהם החשאיים להגיע ליכולת לייצר פצצת מימן, שהיא נשק גרעיני בעל עוצמות הגדולות מאות מונים מהנשק האטומי.
03/03/2015  |  עמי דור-און  |   מאמרים
גבירותיי ורבותיי היקרים!, היום מדברים אמת. האמת היא, שמעולם לא הייתה תמיכת האומה האמריקנית בישראל גדולה יותר. מאז ומעולם תהיה ברית בין האומות המאמינות באלוהים, ומקדשות את התנ"ך הקדוש.
03/03/2015  |  משה חסדאי  |   מאמרים
חדשות נוספות ברשת  
טעימה וקלה להכנה: מתכון לעוגת שוקולד סופלה כשרה לפסח
19/04/2024  |  12:19  |  בחדרי חרדים   |   חני לוין
צפו: הרב יהודה דרעי בדרשה לשבת הגדול ופסח
19/04/2024  |  12:19  |  בחדרי חרדים   |   ליפא גינסברגר
כשר לפסח: מתכון לקציצות קבב קטנות וטעימות
19/04/2024  |  12:19  |  בחדרי חרדים   |   חני לוין
אורי מילשטיין
איתמר לוין
איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il