|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

בג"ץ שולח איתות ברור

נאור: מותר לעיתון להפסיד ולקדם אג'נדה

נמשכה העתירה נגד מה שהוגדר כתעמולת בחירות של ישראל היום לטובת נתניהו מלצר לעותר: אתה מחזיר את הצנזורה עמית: לכלי תקשורת פרטי מותר להציג צד אחד בלבד
05/03/2015  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   בחירות 2015   |   תגובות
"זה חופש העיתונות"

החוק ייפסל
אם חוק ישראל היום יאושר בכנסת, בג"ץ יפסול אותו. זה הרושם הברור העולה מדברי הנשיאה מרים נאור והשופטים חנן מלצר ויצחק עמית. מותר לשלדון אדלסון להפסיד כסף על העיתון, מותר לעיתון פרטי לקדם אג'נדה מסוימת - כך אמרו בצורה ברורה. האמירה הראשונה היא החשובה ביותר, שכן חוק ישראל היום מבקש לאסור על חלוקת חינמון בדיוק לפי מידותיו של עיתון זה. בא בית המשפט העליון ואומר: אי-אפשר להגיד לאדם פרטי מה לעשות בכספו; הוא יכול להחליט בדעה צלולה שהוא מוכן לקדם דעות מסוימות גם במחיר כספי כבד. וזה עוד לפני שהשופטים בכלל דיברו על חופש העיסוק וחופש הביטוי.

בהמלצת בית המשפט העליון, משך (יום ד', 4.3.15) עו"ד שחר בן-מאיר את עתירתו לבג"ץ, בה ביקש לאסור על ישראל היום לפרסם מה שלדעתו מהווה תעמולת בחירות בעד ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

בן-מאיר עתר לבג"ץ לאחר שיו"ר ועדת הבחירות המרכזית, סלים ג'ובראן, דחה את עתירתו בנושא. הנשיאה מרים נאור והשופטים חנן מלצר ויצחק עמית אמרו לכל אורך הדיון, כי מדובר בבקשה לסעד קיצוני שאין לה מקום ושבכל מקרה - היא אינה נופלת בגדרי התעמולה עליה מדבר החוק (האוסר תעמולה ברדיו ובטלוויזיה בלבד חודשיים לפני הבחירות).

נאור התייחסה לטענתו של בן-מאיר נגד חלוקת העיתון בחינם: "אומר פלוני או אלמוני אני רוצה לזרוק כספים ולהפסיד, לשיטתו להשקיע כסף כי האג'נדה הזאת נראית לי. אסור?". לדברי נאור, השאלה האחת והיחידה היא האם תוכן העיתון מהווה "מודעה בתחפושת", ואת זה לא הוכיח בן-מאיר. היא גם העירה, שמדובר בבקשה לסעד בלתי מעשי: "לו יינתן צו החלטי כזה, מכאן ועד הבחירות אנו מוצאים עצמנו בהליכי ביזיון כי אדוני יטען שזו כן תעמולה, לא תעמולה... אם נקבל את התזה הזאת, יו"ר ועדת הבחירות צריך לשבת יום יום ולבדוק אם העיתונות דיווחה אמת. אנה נגיע?".

עמית הסכים עם נאור: "איך אפשר לתת סעד כזה שמחזיר אותנו כל שני וחמישי? אז בית המשפט יתחיל לפקח על כל כתבה שתהיה?". לדבריו, בניגוד לכלי תקשורת ציבורי המחויב באיזון, יכול כלי תקשורת פרטי להציג דעה אחת בלבד. ונאור העירה: "יש הרבה מאוד עיתונים עם אג'נדה".

מלצר אמר: "זה חופש העיתונות. לא חייבים לחיות לפי דעות, אפילו שיפוטיות. עיתון יכול לחשוב מה שהוא חושב, ומי שחושב שנפגע מכך - יכול להגיש תביעת לשון הרע. עיתון מותר לו לכתוב. נניח שיש ראיות שלא באו בפני בית המשפט; הוא יכול לכתוב זאת. הוא גם יכול לכתוב בניגוד לפסק דין". הוא הוסיף: "עד שביטלו את הצנזורה לקח המון שנים, אדוני רוצה להחזיר את זה". מלצר גם נתן להבין, שאינו מאמין לטענתו של בן-מאיר לפיה התכוון מזמן לעסוק בתוכנו של ישראל היום, ורק במקרה נוצרה סמיכות זמנים לבחירות.

מלצר אמר: "נניח שיש עיתון שרוצה לפאר את השלטון, זה גם לגיטימי". נאור: "אנחנו לא מחלקים ציונים עיתונות טובה או עיתונות רעה". מלצר: "היו עיתונים שגינו את השלטון, והיו עיתונים שהיו בעד". עמית: "כל הטיעונים של אדוני אולי טובים למערכה אחרת במקום אחר. אנו כאן במסגרת תעמולת בחירות. של מודעות".

את יו"ר ועדת הבחירות והיועץ המשפטי לממשלה ייצגו עוה"ד אילאיל אמיר-כסיף ויונתן ברמן, את הליכוד ונתניהו ייצג עו"ד אבי הלוי, ואת ישראל היום - עוה"ד דורי קלגסבלד, אמיר שרגא ודון סוסונוב.
בג"ץ 1453/15, שחר בן-מאיר נ' יו"ר ועדת הבחירות המרכזית ואח' / פרוטוקול
מחיקת עתירה נגד מה שהוגדר כתעמולה של ישראל היום לטובת בנימין נתניהו + התייחסות של השופטים לקו של העיתון ולעובדת חלוקתו בחינם

תאריך:  05/03/2015   |   עודכן:  05/03/2015
איתמר לוין
+גלאון: סרטון הליכוד - הומופובי
23:22 05/03/15  |  
יושב-ראש מרצ זהבה גלאון אמרה כי היא מסירה את הכובע בפני ראש הממשלה נתניהו, "שהגיע לשיא חדש של אובדן עשתונות עם הסרטון החדש בכיכובו. היא ציינה כי שמו של החמאסניק בסרטון הוא "אבו-לוטי", שפירושו "הומו". "כי אם כבר חוסר טעם, אז למה לא להשתמש גם בעלבונות הומופוביים על הדרך". יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר כי זו חצייה של קו אדום. ניסנקורן אמר כי מדובר באמירה מעוררת שאט-נפש ואין לה מקום בישראל. "יש לגנות את התופעה, ועל סיעת הליכוד והעומד בראשה להתנצל לפני כל אזרחי המדינה".
+הליכוד: מתנצלים על סרטון הוועדים
23:18 05/03/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בסרטון נראים עובד נמל, עובדת באגף הגבייה ברשות השידור, בעל חברת סלולר לשעבר ואיש חמאס בקבוצת תמיכה, וכולם אומרים "אני כאן בגלל ביבי"
("אני פה בגלל ביבי")
+אדלר: חשוב שתימשך רוטציית הרצוג-לבני
21:17 05/03/15  |  
ראובן אדלר, ראש הקמפיין של המחנה הציוני, אומר כי "אין כל כוונה לבטל את הרוטציה עם לבני". בשיחה עם חדשות10 אמר: "היא לא גורמת לשום נזק וחשוב מאוד שהיא תימשך, לאור בדיקות ומחקרים שעשינו". מוקדם יותר היום בוטלה מסיבת עיתונאים משותפת להרצוג וללבני. סיבת הביטול לא נמסרה.
+מגעים במפלגות בינוניות ליצירת בריתות
20:56 05/03/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במפלגות הבינוניות והקטנות חוששים מהקמת ממשלת אחדות של הליכוד והמחנה הציוני ורוקמים בריתות  ▪  הבריתות שהוצעו: לפיד-כחלון, בנט-כחלון, חרדים-בנט
(כחלון ובנט. יושגו הבנות? [צילום: יוסי אלוני])
+סקר: עלייה ליש עתיד ולש"ס, ירידה לבית היהודי
20:08 05/03/15  |  
סקרי הערוץ הראשון (TNS טלסקר): הליכוד, המחנה הציוני 23 יש עתיד 13 הרשימה המשותפת 12 הבית היהודי 11 ש"ס 8 כולנו, יהדות התורה 7 ישראל ביתנו 6 מרצ, יחד 4. קולות צפים - 10.
+ליצני הפוליטיקה
20:08 05/03/15  |  ציפי לידר   |   לרשימה המלאה
בשולי הכותרות: מה הקשר בין טיסת השוקולד לביבי? תשאלו את בוז'י  ▪  אדל ביטון הי"ד - סיפור של אמונה  ▪  לפיד הכוכב עובד על הציבור  ▪  דוקטור מרצ ומיסטר הייד  ▪  בדיחה לא רק לפורים  ▪  ולקינוח פסוקו
(בנימין ושרה נתניהו. טיסת שוקולד? [צילום: פלאש 90])
+גלאון: מרצ עלולה להיעלם
19:33 05/03/15  |  
יושב-ראש מרצ, זהבה גלאון, אומרת כי האפשרות שמרצ תיעלם מהמפה הפוליטית כי לא תצליח לעבור את אחוז החסימה סבירה. במקרה שכזה, אמרה גלאון, יאבד גוש השמאל ארבעה מנדטים שיעברו לנתניהו ולבנט, ואילו יצחק הרצוג לא יהיה ראש ממשלה. היא אמרה את הדברים במפגש פוליטי עם עו"ד דב ויסגלס במרכז רבין בתל אביב.


+"יחד" הציעה לילדים תשלום עבור תעמולה אסורה
15:23 05/03/15  |  עופר וולפסון   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית סלים ג'ובראן קיבל את עתירתה של גל לאון נגד רשימת "יחד - העם אתנו בראשות אלי ישי"  ▪  הוטלו 4,000 שקל הוצאות על הרשימה
(אלי ישי. הפרות חוזרות [צילום: פלאש 90])
+"יחד" ומרזל השתמשו בצה"ל לתעמולה
14:58 05/03/15  |  עופר וולפסון   |   לרשימה המלאה
בעמוד הפייסבוק הרשמי של ברוך מרזל נעשה שימוש בדמויות חיילי צה"ל לקידום תעמולה  ▪  השופט ג'ובראן קבע כי מדובר בתעמולה אסורה
(מרזל. חרג מהכללים [צילום: פלאש 90])
+בסרט הזה כבר היינו
14:42 05/03/15  |  משה כרמל   |   לרשימה המלאה
הסיפור העיקרי הוא ההתנהלות המופקרת של התקשורת  ▪  הייתה התעלמות מוחלטת והתעקשות של עיתונאים לא לסקר את הנושא למרות שהעירו את תשומת ליבם והם ידעו
(התנהלות מופקרת [צילום: פלאש 90])
+ברוך מרזל - סכנה לדמוקרטיה
13:46 05/03/15  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
הפגיעה הפיזית בחברת הכנסת חנין זועבי זו פעולה בריונית של כנופיה, כשהמנהיג הרוחני של הכנופיה עתיד להכתים את הדמוקרטיה הישראלית
(מרזל. מסוכן [צילום: פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נאור: מותר לעיתון להפסיד ולקדם אג'נדה
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
כבוד לבג״צ
5/03/15 09:39
 
חרדון
5/03/15 10:55
 
תמימות קדושה
5/03/15 11:13
 
אורי פ
5/03/15 12:27
 
הסבר קצר
5/03/15 14:07
 
מ.אלקרייאף
5/03/15 17:03
 
לאורי היקר,
5/03/15 23:50
2
חסרה לו פרנסה
5/03/15 09:52
3
כתריאליבקה הקטנה
5/03/15 16:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2015
קלטת נוספת של הרב עובדיה יוסף עשויה להתפרסם ולהטות את מאזן המנדטים. יאיר שרקי דיווח בחדשות2 כי מקורבי יו"ר מפלגת יחד אלי ישי טוענים כי הגיעה לידיהם קלטת שבה נראה הרב עובדיה יוסף במיטתו בבית החולים, שבועות אחדים לפני שהלך לעולמו, כשהוא מאשר לישי להקים מפלגה חדשה.
04/03/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
ישראל ביתנו רשאית לחלק את הגיליון המיוחד של העיתון "שרלי הבדו", למרות שבית המשפט העליון יקיים דיון נוסף בהרכב מורחב בהיבטים העקרוניים של הסוגיה. כך קובע (יום ד', 4.3.15) המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין.
04/03/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
צהבת, על-פי הרפואה, היא סימן שיכול להתלוות למחלות קשות כגון דלקות כבד קטלניות. על-פי המתרחש בפוליטיקה הישראלית, אפשר לומר במידה גבוהה של ודאות, שהצהבת קיימת אצלנו. הצהבת מלמדת על מחלה קשה - וזו השחיתות, שפשתה בפוליטיקה הישראלית. חלקים נרחבים בציבור תופסים את הפוליטיקאים כמושחתים הדואגים לאינטרסים הפרטיים שלהם, נלחמים על כסאות ורבים מהם חסרי חוט שידרה אידיאולוגי.
04/03/2015  |  דודי אילת  |   מאמרים
מזה שנים, תחילה במערכת הצבאית ולאחר מכן כאזרח, אני מנסה לשכנע את בכירי הבכירים בצה"ל ובכירים במערכת הפוליטית לעשות מעשה. משמע, לראות בחסרונה של האחריות האישית אבן נגף, המונעת משילות ניהוג ויוזמה - אך גם כזו שבקלילות נתן להסירה. את זאת שאבתי כקצין צעיר שפעל תחת מפקדים כמו עמוס ירקוני ואריק ז"ל, שהקרינו אחריות אישית במובנה האמיתי. דהיינו, יוזמה, וביצוע המשימה במיטב. ואכן בזכות חופש הפעולה שבתחומי אחריותי, פיתחתי את סיורי הלילה בצה"ל, ולימים את מה שמכונה "התנפלות", שהיוותה "מנוף על", להדברת הטרור באינטיפדה הראשונה (71/72).
04/03/2015  |  אמציה חן  |   מאמרים
עמרי חיון, מקום רביעי ברשימת עלה ירוק לכנסת, הודיע רשמית על פרישתו מהתמודדות. את מקומו של עומרי יתפוס צח קליין, חוקר בנושא שימוש רפואי בקנאביס ויוצר סרטים.
04/03/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2015  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מלחמת העיתונים  /  מי ומי  
היועמ"ש יבחן דברי מרזל על תקיפת זועבי  /  איציק וולף
היועצת של בל"ד הותקפה במוט של דגל  /  עידן יוסף
כתבי אישום מיידיים נגד הפוגעים בטוהר הבחירות  /  עידן יוסף
אי-אפשר שיבוא פורים פעמיים בשבוע  /  יצחק מאיר
ירחם השם על הציונות הדתית  /  מנחם רהט
פצצה במחלוקת  /  אסתר שניאורסון גרי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il