|
שיפור בכל הפרטמטרים התפעוליים [צילום: תמונת לוגו]
|
|
|
|
|
המ-לט שבשליטת קרן פימי, מסכמת (יום א, 22.3.15) את שנת 2014, ומדווחת על גידול משמעותי בכל הפרמטרים התפעוליים.
המכירות בשנת 2014 רשמו גידול של כ-13.2 מיליון דולר, עלייה של כ-16% בהשוואה לשנת 2013, והסתכמו בכ-94.9 מיליון דולר. המכירות ברבעון הרביעי של השנה הסתכמו בכ-23.1 מיליון דולר, עלייה של כ-3% בהשוואה למכירות ברבעון הרביעי של 2013. העלייה במכירות הקבוצה בשנת 2014 נובעת בעיקרה מעלייה בביקושים למוצרי החברה בטריטוריות אירופה והמזרח הרחוק.
הרווח הנקי גדל בשנת 2014 בכ-15% בהשוואה לרווח בשנת 2013, והגיע לכ-7.9 מיליון דולר. הרווח התפעולי בשנת 2014 זינק ב 62% ביחס לשנת 2013. שיעור הרווחיות התפעולית המשיך להשתפר גם בשנה זו, והגיע לכ-14% מסך המכירות.
הרווח הגולמי הסתכם בכ-37.6 מיליון דולר (כ-40% מהמכירות) בהשוואה לרווח גולמי של כ-30.8 מיליון דולר (כ-38% מהמכירות) בשנת 2013. ברבעון הרביעי של 2014 הרווח הגולמי הסתכם בכ-9.4 מיליון דולר, (כ-41% מהמכירות), וזאת לעומת רווח גולמי של כ-8.7 מיליון דולר (כ-39% מהמכירות) ברבעון הרביעי של 2013. העלייה בשיעורי הרווח הגולמי ב-2014 נובעת מעלייה בהיקפי הייצור שהותאמו לרמות הביקושים.
המ-לט ממשיכה לייצר תזרים מזומנים משמעותי מפעילות שוטפת, אשר הגיע לכ-15.5 מיליון דולר בשנת 2014, עלייה של כ-24% ביחס לתזרים בשנת 2013.
בשנת 2014 שילמה החברה לבעלי מניותיה דיבידנד בסך של 9.7 מיליון דולר.
החברה מציגה יציבות פיננסית גבוהה: בסוף שנת 2014 ירד היקף החוב של החברה לכ-6.4 מיליון דולר, יחס הון למאזן -68%, יחס שוטף- 2.76.
"המ-לט המשיכה בשנה החולפת לממש את הכיוון האסטרטגי שאותו בנינו, והתפתחה בסגמנטים ספציפיים ובטריטוריות בהן זיהינו גידול בביקושים", מסר אורי אולינר, מנכ"ל המ-לט. "מימוש האסטרגיה הביא להמשך צמיחה במכירות, תוך שיפור בשיעורי הרווחיות. בשנת 2015 אנחנו מתכננים להמשיך חיפוש חברות נוספות ברחבי העולם לרכישה, וזאת על-מנת להגדיל את היצע המוצרים שלנו ואת יכולת המכירה בשווקים ספציפיים", סיכם אולינר.