חברת דירות מגדל האופרה ניהול הגישה (22.3.15) לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסך 4.4 מיליון שקל נגד חברת מפעלי גרוזה-קשפיצקי.
בתביעה נאמר, כי עד מאי 2014 פעלה התובעת כחברת הניהול של אגף המגורים במגדל האופרה בתל אביב. בעלת השליטה בתובעת היא חברת אדרי-אל ניהול נכסים, ואילו הנתבעת מחזיקה ביתרת המניות (37.5%).
ביולי 2012 הגישו הנתבעת ו-51 דיירים נוספים עתירה לבית המשפט בתל אביב, להצהיר שהם ביטלו כדין את הסכם הניהול, ועתירתם התקבלה. לטענת התובעת, עתירה זו לא הייתה יכולה להיות מוגשת לולא הייתה הנתבעת מצטרפת אליה, ולולא הפרה זו את חובותיה כלפיה - לא היה איש יכול לבטל את הסכם הניהול, והתובעת הייתה יכולה להוסיף ולנהל את הדירות שנים רבות.
לנוכח העובדה שפעילות זו הייתה היחידה של התובעת, היא חדלה לפעול בשל ביטול ההסכם עימה. בתביעה נטען, כי הנתבעת יזמה את המהלך והסיתה את הדיירים נגד התובעת ללא כל הצדקה, ומבלי שהועלתה טענה כלשהי על-ידי מי מהדיירים בגין שירותי הניהול שהעניקה. לדברי התובעת, מהלך זה היה חלק מהמאבק בין גרוזה-קשפיצקי לבין חברת אדרי-אל.
לאור זאת, מבקשת התובעת לחייב את הנתבעת לפצות אותה על אובדן רווחיה משירותי הניהול במשך עשר שנים, בסך 3.4 מיליון שקל; לשלם לה חוב בגין דמי ניהול על הדירות שבבעלותה (42 מתוך 110) בסך 380,000 שקל; ולשלם את חובם של הדיירים בסך 440,000 שקל. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד שי רובינשטיין וטרם הוגש כתב הגנה.
במקביל, מבקשת (22.3.15) גרוזה-קשפיצקי מבית משפט השלום בתל אביב להורות לחברת הניהול להמשיך לפתוח את שערי המגדל בשעה 7 בבוקר, לטובת העובדים והמטופלים במרפאת שירותי בריאות כללית, כפי שהיה נהוג ב-22 השנים האחרונות. לדבריה, פתיחת המגדל בשעה זו היא חלק מתנאי השכירות של הכללית המפעילה את המרפאה בקומה הראשונה של המרכז המסחרי.
לדברי גרוזה-קשפיצקי, באמצעות עוה"ד גדיאל בלושטיין ועידו פרישתא, חברת הניהול פעלה מאחורי גבה ופנתה לשוכריה על-מנת לשכנעם להמשיך את הסכם הניהול עימה שביטלה גרוזה-קשפיצקי. משראתה שמאמציה לא עלו יפה וכי אין סיכוי שהשוכרים יסכימו לבקשתה, היא החלה להציק להם. במסגרת זו, הודיעה חברת הניהול בתחילת החודש לכללית, כי תפתח את שערי המגדל רק בשעה 8. טרם הוגשה תגובת חברת הניהול.