|
בכל יום מתרחשים חיובי-יתר בכרטיסי הרב-קו בכל חברות התחבורה הציבורית. רוב הנוסעים אפילו אינם מודעים לכך. מי שכן מודע לתקלה הוא משרד התחבורה, שאינו דואג להחזיר לנוסעים את הכסף שנגנב מהם, ואלה שמתלוננים מתבקשים להגיע למרכז שירות. תארו לעצמכם שעל כל חיוב שגוי בכרטיס האשראי שלכם הייתם נדרשים לסור למשרדי חברת כרטיס האשראי. משרד התחבורה צריך להריץ תוכנה שתאתר את כל החיובים השגויים ותזכה אוטומטית מרחוק את הלקוחות שכספם נגנב.
▪ עידן יוסף
|
|
|
|
התקלה במערכת הכרטוס, שגרמה בשבוע שעבר לחיוב כפול בחלק מהנסיעות במרחב ירושלים תוקנה. בחברת
אגד תעבורה מבהירים, כי בכוונת החברה לפצות כל נוסע, ומבקשים מנוסעים שחויבו פעמיים בר-קו וטרם התלוננו, ליצור קשר עם החברה בטלפון כוכבית 3133.
במסגרת הרפורמה בתחבורה ציבורית יכולים הנוסעים לעבור בין חברות האוטובוסים והרכבת הקלה במשך 90 דקות במרחב ירושלים, ללא חיוב נוסף. אולם מתלונות שהגיעו בשבוע שעבר למוקד שירות הלקוחות של אגד תעבורה עולה כי נרשמו מאות מקרים בהם הנסיעה הראשונה לא תועדה באופן טכני, דבר שגרר חיוב אוטומטי נוסף בחלק מהמקרים.
תוכנה לאבחון תקלות, שהותקנה במערכת הכרטוס, חשפה כי הגורם לתקלה הוא עידכון גרסה שבוצע לאחרונה בכל מערכות הכרטוס של כלל מפעילי התחבורה הציבורית במרחב ירושלים. עם גילוי מקור התקלה אותחלו כל מערכות הכרטוס באוטובוסים של אגד תעבורה במרחב הבירה ומאז לא נרשם תיעוד חוזר של התקלה. ל-News1 נודע כי בוצעו כאלף חיובי יתר של כרטיסים.
באגד תעבורה נערכים כעת למאמץ של איתור מספרי כרטיסי הרב-קו של נוסעים אשר חויבו פעמיים, על-מנת לאפשר לנוסעים לקבל חזרה את כספם. תקלה דומה שאירעה בפברואר עדיין נמצאת בהליכי פיצוי מול הלקוחות.
"אנחנו מתנצלים על התקלה ומצרים על חוסר הנוחות שהיא גרמה למקצת הנוסעים", אמר מנכ"ל אגד תעבורה
גדעון מזרחי. "בשלב זה אנו מתחקרים את האירוע על-מנת שנוכל לקדם את תהליך הפיצוי לנוסעים ולהפיק את הלקחים הדרושים על-מנת להקל על ציבור הנוסעים במידה ותקלה מסוג זה תשנה בעתיד".