חברת הוט דיווחה (יום ג', 12.5.15) לבורסה על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2015, מהם עולה כי רשמה רווח נקי ברבעון של כ-29 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 43 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 33%.
סך ההכנסות של הוט ברבעון עמד על 996 מיליון שקל, קיטון של 2% או כ-24 מיליון ש"ח לעומת הכנסות בסך 1.02 מיליארד שקל ברבעון המקביל בשנת 2014. הירידה בתקופה ביחס לאשתקד נובעת בעיקר כתוצאה מאובדן לקוחות החברה במגזר הכבלים המתקזזת בעליה מהכנסות במגזר ה
סלולר.
הרווח התפעולי של החברה עמד על כ-104 מיליון ש"ח לעומת כ-142 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה נובעת בעיקרה מקיטון בהכנסות בסך של כ-24 מיליון ש"ח וגידול בהוצאות תפעול (כולל פחת) בסך של כ-52 מיליון ש"ח, המתקזז בקיטון בהוצאות מכירה ושיווק של כ-10 מיליון ש"ח וקיטון בהוצאות אחרות בסך של כ-22 מיליון ש"ח.
ה-EBITDA הסתכם בכ-431 מיליון ש"ח (כ-43% מההכנסות) לעומת כ-462 מיליון ש"ח (כ-45% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של כ-7%. יצוין כי החל מהרבעון השני לשנת 2014, החברה עדכנה את אופן חישוב ה-EBITDA גם רטרואקטיבית, כך שהוצאות בגין דמי ניהול אינן מנוטרלות מתחשיב ה-EBITDA.
הוצאות הפחת וההפחתות של הקבוצה בכ-320 מיליון ש"ח לעומת כ-292 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-10%. הגידול בפחת בתקופה ביחס לאשתקד נובע בעיקר משינוי אומדן חשבונאי באורך החיים של ציוד הקצה שחל בסוף שנת 2014.
במגזר הכבלים, החברה איבדה במהלך התקופה כ-8,000 לקוחות - בעיקר לקוחות טלוויזיה. עם זאת, שיעור לקוחות הטריפל עלה ב-1% וזאת כחלק ממדיניות החברה להעמקת חבילות הטריפל והשקת מוצרים חדשים.
ההכנסות מסלולר ברבעון הראשון הסתכמו בכ-228 מיליון ש"ח לעומת כ-216 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה נובעת בעיקרה מעלייה במכירת מכשירים המתקזזת בחלקה מירידה בהכנסות משירותי ה-iDEN כתוצאה מירידה במספר מנויי ה-iDEN.
מספר מנויי הוט מובייל נכון לסוף הרבעון עומד על 1.058 מיליון מנויים לעומת סך כ-974 אלף מנויים בסוף 2014. מספר מנויי ה-iDEN ירד בתקופה בכ-15 אלף מנויים במקביל לעלייה במנויי ה-UMTS בסך של כ-99 אלף מנויים.