קבוצת
אלקטרה מוצרי צריכה מסכמת (יום א', 17.5.15) את דוחותיה הכספיים לסיכום הרבעון הראשון של שנת 2015 עם עלייה בהכנסות וברווחים. הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2015 עלו בכ-5.3% לכ-640.6 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של כ-608.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
יצויין, כי העלייה בהכנסות הושפעה מעיתוי חג הפסח ונבעה מגידול של כ-14% במגזר קמעונאות חשמל ומעליה של כ-16% במגזר עשה זאת בעצמך. העלייה קוזזה בחלקה על-ידי מגזר מוצרי צריכה.
הרווח הגולמי של החברה ברבעון הראשון של שנת 2015 עלה לכ-182.4 מיליון שקל (28.5% מההכנסות), עלייה של כ-12.2% בהשוואה לכ-162.5 מיליון שקל (26.7% מההכנסות) ברבעון המקביל בשנת 2014. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נובעת בעיקר מהשיפור במגזר מוצרי צריכה ובמגזר קמעונאות חשמל.
הרווח התפעולי של החברה עלה לכ-12.9 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של כ-10.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. יצויין, כי החברה רשמה גידול ברווח התפעולי בכל מגזרי הפעילות.
החברה רשמה רווח לפני פחת והפחתות (EBITDA) של כ-20.1 מיליון שקל, לעומת EBITDA שלילי של כ-1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה סיימה החברה את הרבעון הראשון של השנה ברווח של כ-6.2 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-3.4 מיליון שקל ברבעון הראשון בשנת 2014.
זאב קלימי, מנכ"ל אלקטרה צריכה: "תוצאות הרבעון הראשון משקפות את הניצנים הראשונים של תוכנית ארגון מחדש שיישמנו בחצי שנה האחרונה בחברה, במטרה להתאים את פעילות החברה לשינויים שעברו השווקים בהם היא פועלת, ולייעול התהליכים בראיה כלל ארגונית. ברבעון זה חזרה החברה להציג עלייה בהכנסות ולגידול ברווח התפעולי של כל מגזרי הפעילות של החברה, ואני מקווה ומאמין, כי החיסכון בהוצאות החברה לכל רוחב הארגון, ימשיך לבוא לידי ביטוי חיובי בתוצאות הכספיות גם בעתיד.