|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
סגלוביץ'. לא ידע על הפגישות [צילום: איציק וולף] אגמי. קיבלה פרטים מטעים [צילום: מן הטלוויזיה] ברכה. שלוש פגישות אישיות עם נותן השוחד

פרשת השוחד באשדוד / גילויים חדשים:

במטרה לסייע לקבלן בפרשת השוחד: <br>ברכה הונה גם את סגלוביץ' וזיוה אגמי

תנ"צ אפרים ברכה ספסר במידע המוכמן על החקירה בפרשת השוחד בעיריית אשדוד הוא הדליף לקבלן בכיר מידע וגרם לשיבוש חמור של החקירה ברכה פעל מתחת לאפם של זיוה אגמי ויואב סגלוביץ' וניצל לרעה את אמונם בו סגלוביץ': אני לא מאמין שברכה עשה את המיוחס לו; אם אכן נפגש אישית עם הקבלן החשוד - הוא עבריין
26/05/2015  |   יואב יצחק   |   חדשות   |   פרשת ברכה   |   תגובות
1. ברכה הדליף לקבלן על המעצר שתוכנן; 2. לאחר מכן מנע מעצרו עם שובו מחו"ל; 3. נפגש עם הקבלן ותדרך לקראת החקירה
יואב יצחק
גילויים חדשים ומדאיגים בפרשת השוחד בעיריית אשדוד הנחשפים לראשונה ב-News1 מצביעים על עבירות הפשע שביצע תנ"צ אפרים ברכה * הקצין הבכיר נפגש ב-2012 עם אחד החשודים המרכזיים, קבלן בכיר ומוכר, הדליף לו על המעצרים שתוכננו ואיפשר לו להימלט לחו"ל * לאחר שחלה רגיעה חזר החשוד לישראל וזכה לשתי פגישות עם ברכה, בהן קיבל ממנו תדרוך לקראת חקירתו שלא באזהרה * פשע מאורגן בכמה שלבים
לרשימה המלאה

ואף-על-פי-כן: וינשטיין וניצן מסרבים להורות על חקירה
המידע שאותו חשפנו ב-News1, המצביע על ספסרות מצד תנ"צ אפרים ברכה במידע מוכמן וחשאי מחדרי החקירות, הפתיע מאוד את היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ואת פרקליט המדינה, שי ניצן. למרות זאת, הם ממשיכים בשלהם - חיפוי מוחלט, תוך הימנעות מחקירה או למצער, בדיקה ראשונית.

הח"מ הפנה אל וינשטיין ואל ניצן את השאלה שלהלן:

מדוע לא תורו לחקור לאלתר את תנ"צ אפרים ברכה בחשד להדלפת מידע מוקדם לקבלן מוכר באשדוד ולשיבוש מהלכי חקירה ומשפט.

התשובה שהתקבלה:

"כידוע, כל אדם שיש בידיו מידע המעלה חשד לפלילים נגד שוטר יכול להגיש תלונה למח"ש והתלונה תבחן, על יסוד העובדות המבססות אותה, כמקובל".

הנה-כי-כן: היועמ"ש ופרקליט המדינה משחקים 'ראש קטן'. משל מדובר בדרישה טורדנית שיתערבו בסכסוך שכנים. העובדה שהדין הפלילי מחייב אותם לבצע בדיקות ו/או חקירות כדי להגיע לחקר האמת, גם בלא תלונה שתוגש על-ידי מתלונן בעל עניין, לא מזיזה להם, כנראה. למרבה הצער, הם פועלים משל הם מצויים תחת איום אישי, וכאילו הם חוששים להורות על חקירת אפרים ברכה.

תנ"צ אפרים ברכה הונה את ראש אגף החקירות דאז, יואב סגלוביץ', ואת ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה דאז, זיוה אגמי, ומסר להם פרטים מטעים, דבר שאפשר לו לשבש ולהתערב ב-2012, בלא שיעורר חשד, באופן דורסני ומושחת, בחקירה המסועפת בפרשת השוחד בעיריית אשדוד - חקירה שהתקיימה ביחידה הארצית לחקירות הונאה, בראשה עמדה אז זיוה אגמי. כך נודע ל-News1.

ברכה קיים שלוש פגישות לפחות עם הקבלן החשוד. הפרטים המוכמנים, כמו גם זהות המשתתפים האחרים, שמורים בשלב זה בידי הח"מ, על-מנת שלא לסכל חקירה ומיצוי הדין עם ברכה - אם וכאשר יאלצו היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ופרקליט המדינה שי ניצן, להורות על חקירתו של ברכה.

תנ"צ ברכה, המכהן כיום כראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, כיהן ב-2012 בתפקיד ראש חטיבת החקירות באגף החקירות והמודיעין במשטרה. המדובר בתפקיד מטה, בכפיפות לראש אגף החקירות (אז, סגלוביץ'). בתפקידו הוא היה משמש כיד ימינו של ראש אגף החקירות במשטרה בניתוב חקירות ליחידות, אך לא היה מורשה לקבוע מי העדים שיזומנו ואלו פעולות חקירה בדיוק יבוצעו.

תנ"צ ברכה עקף את המערכת

ברגיל, באותו תפקיד ברכה לא היה מורשה ליטול חלק פעיל בפעולות החקירה השוטפות (כמו גם בחקירה בפרשת עיריית אשדוד) הנעשות על-ידי היחידות החוקרות ו/או לקבל החלטות מהותיות הנוגעות לחקירות המתנהלות ביחידות השונות. עם זאת, ברכה היה שותף לדיונים ולדיווחים שנמסרו. מכן שליטתו בזרימת המידע והספסרות במידע. המבנה הפרסונלי המשטרתי נועד למדר בין עבודת המטה לבין פעולות החקירות. אך ברכה, כמו ברכה, עשה שימוש מושחת במידע וקלקל לחוקרים ביחידות השונות.

אלא שברכה עקף את המערכת, לצרכיו שלו, ולמטרותיו האישיות המושחתות: לסייע לקבלן הבכיר מאשדוד, המקורב מאוד אליו, להיחלץ מאימת הדין. הקבלן שנחשד במתן שוחד בהיקף כספי גדול הנאמד במאות אלפי ש"ח לסגן ראש העיר אשדוד, עמרם כנפו, זכה לטיפולו ולהגנתו האישית של ברכה. כשנשאל כיצד יוכל למנוע חקירתו של הקבלן וחקירתו באזהרה אמר ברכה: "אני אגיד שהוא מקור מודיעיני שלי בחקירה זו..." (בסופו של דבר הקבלן נחקר באזהרה, ב"חקירה רכה", י.י).

כפי שחשפנו כאן, ברכה ביצע סדרה של פעולות כדי להשיג את מטרותיו:

1. ברכה הדליף לקבלן על המעצר שתוכנן, ואפשר את יציאתו מהארץ לפני המעצרים;
2. לאחר מכן ועד שובו של הקבלן לארץ, מנע ברכה את מעצרו;
3. בהמשך נפגש ברכה עם הקבלן פעמיים נוספות ותדרך אותו לקראת החקירה;
4. ראש צוות החקירה, רפ"ק יעל הראל, קיבלה הוראה: להימנע ממעצרו של הקבלן. בחלוף זמן נוסף קיבלה הנחיה: לעצור החקירה. השלמת החקירה בוצעה רק לאחר פניות חוזרות ונשנות מצד כמה גורמים, ולאחר שפרשת רונאל פישר החלה לצוף, ובסופו של דבר יצא הקבלן בלא כלום.


תנ"צ ברכה נמנע מרישום מזכרים

ל-News1 נודע, כי סגלוביץ' ואגמי לא ידעו מאומה על פגישותיו האישיות של ברכה עם הקבלן החשוד, על מעורבותו האישית העמוקה בפרשה זו ועל ניסיון הטיוח והכיסוי. ברכה לא רשם מזכרים על פגישותיו האמיתיות והחשאיות עם הקבלן וכן עם בנו של הקבלן, ובשום שלב לא דיווח גם על טובות ההנאה שקיבל, אם אכן קיבל.

סגלוביץ', שהתבקש על-ידי News1 להשיב האם ידע על הפגישות של ברכה עם הקבלן החשוד, אמר שהוא לא ידע, ואם הן אכן התקיימו - הרי שברכה עבריין. סגלוביץ' גונן על ברכה ואמר שהוא לא מאמין שהלה עשה את המיוחס לו.

כפי שמסרנו כאן: בידי הח"מ מידע רב נוסף בפרשה חמורה זו. אנו נעדכן את הגולשים ב-News1 בכפוף להתפתחויות ולאירועים המתרחשים מאחורי הקלעים.

תאריך:  26/05/2015   |   עודכן:  27/05/2015
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias   אורי כרמל / Uri Carmel   אילון מכלוף / Eylon  Machluf   איתן פלג / Eitan Peleg   אלון חסן / Alon  Hassan   אסף גולן / Assaf Golan   אפרים ברכה   ברונו שטיין / Bruno Shtein   ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO    דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen   חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich   יאיר ביטון / Yair Biton   יאיר  גולן / Yair Golan   יהודה וינשטיין   יואב יצחק / Yoav Yitzhak   יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass   יורם ברק / Yoram Barak   יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth   יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger   ירון בארי / Yaron Be'eri   ליאורה נהון / Liora Nahon    ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar   משה סובל / Moshe Sobel   משה סעדה / Moshe Saadda   נועם עוזיאל / Noam Uziel   נחשון שוחט / Nahshon Shohat   נסים מרום / Nissim Marom   ע"י   עדי כרמלי / Adi Carmeli   עופר ברטל / Ofer Bartal   עפר נמרודי / Ofer Nimrodi   ערן מלכה / Eran  Malka   קובי כחלון / kobe kahlon   קרן אלטמן / Keren Altman   רון שפירא / Ron Shapira   רונאל פישר / Ronel Fiaher   רונן יצחק / Ronen Yitzhak   רועי בר / Roee Bar   רות דוד / Ruth David-Blum   רמי דואני / Rami Douani   שי ברס / Shay Baras   שי ניצן / Shai Nitzan    ששון חי / Sasson Hay 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
במטרה לסייע לקבלן בפרשת השוחד: ברכה הונה גם את סגלוביץ' וזיוה אגמי
תגובות  [ 21 ] מוצגות   [ 21 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישר
26/05/15 19:49
 
ש. שאול
26/05/15 20:04
 
דן ה
27/05/15 02:11
 
במיטב המוסדות של
26/05/15 20:21
 
אזרחית שאיכפת לה
27/05/15 00:25
 
א.הובר
27/05/15 01:57
2
סגלוביץ בין הבודד
26/05/15 20:56
3
אהרון שחר
26/05/15 21:07
4
יוסי סמאנה בג"ץ
26/05/15 21:09
5
מיכל מירושלים
26/05/15 22:36
6
חרד
26/05/15 22:56
7
מייק
26/05/15 22:58
8
שוטר
26/05/15 23:10
9
יונה דוידי
27/05/15 00:48
10
אברהם מבית דגן
27/05/15 00:51
11
ניצן הדר
27/05/15 01:05
12
אחמד סלים מוסטפה
27/05/15 05:17
13
מייק
27/05/15 06:29
14
אורי יהודה
27/05/15 08:53
15
אהרון שחר
27/05/15 09:26
16
BOBY
27/05/15 13:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת ברכה
ביום 22.05.15 חשפנו ב-News1 את חלקו של תנ"צ אפרים ברכה, בעת שכיהן בתפקיד ראש חטיבת חקירות באגף החקירות והמודיעין במשטרה, בשיבוש חמור של הליכי חקירה ומשפט בחקירת פרשת השחיתות בעיריית אשדוד. ברכה הדליף לכמה גורמים מידע מוקדם על החקירה הסמויה ועל התוכנית לעצור את החשודים, דבר שאיפשר לחלק מהם להשמיד ראיות. כמו-כן חשפנו כיצד ניסו עו"ד רונאל פישר ומו"ל "השבוע באשדוד", מנחם גלילי, לתפור תיק לראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, וכיצד סייעו ברכה ואנשיו לשמור על גלילי ולהדוף ואף לגנוז תלונות שהוגשו נגדו. עתה אנו חושפים גילויים חדשים בפרשה מתגלגלת זו, ובראשם: כיצד עצרו-עיכבו את המשך החקירה בפרשה האמורה נגד בכירים בעיריית אשדוד, בהתאם לאינטרסים של רונאל פישר ומנחם גלילי.
23/05/2015  |  יואב יצחק  |   תחקירים
חשיפה ב-News1: עו"ד רונאל פישר, יחד עם שותפו לפעולות, מנחם גלילי, שהוא הבעלים של המגזין "השבוע באשדוד", ניסו לסחוט את ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, כדי למנוע את היבחרו לראשות העיר אשדוד, ובמקביל - לפגוע כמעט בכל הזדמנות בשורה של גורמים הנמנים עם יריביו של גלילי, ובראשם איש העסקים ג'קי בן-זקן. פישר שימש בחלק מהתקופה כיועץ משפטי של השבועון, וכן ייצג באופן פרטי את ראש יאח"ה תת-ניצב אפרים ברכה בענייניו הפרטיים.
22/05/2015  |  יואב יצחק  |   תחקירים
רב-פקד ערן מלכה, אחד הנאשמים המרכזיים בפרשת רונאל פישר, ימסור "עדות ניקיון" במסגרתה יגלה את כל הידוע לו על עבירות פליליות שביצעו קצינים בכירים. כמו-כן הוא ימסור ראיות חפציות שיתמכו בעדותו. בתמורה לכך, ובאם תאומת עדותו, הוא יזכה להסדר טיעון שימתיק את עונשו הצפוי, המוערך, בלא הסדר, בכ-8-6 שנות מאסר.
19/05/2015  |  יואב יצחק  |   חדשות
רב-פקד ערן מלכה, נגדו הוגש כתב אישום בפרשת רונאל פישר, מחזיק מידע בעייתי נגד תת-ניצב אפרים ברכה, נגד ניצב (בדימ.) ברונו שטיין ונגד קצין משטרה נוסף בדרגת ניצב. כך נודע ל-News1.
17/05/2015  |  יואב יצחק  |   חדשות
עו"ד רות דוד-בלום, שקשרה קשרי שוחד עם עו"ד רונאל פישר, פעלה - בעת שכיהנה כפרקליטת מחוז תל אביב (פלילי) - כדי לטייח תלונות ו/או תיקי חקירה הנוגעים לראש העיר רמת השרון, יצחק רוכברגר, שיוצג או טופל, מאחורי הקלעים, על-ידי עו"ד פישר. כך נודע ל-News1.
07/05/2015  |  יואב יצחק  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il