|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

חשיפה ב-News1 / חומרי החקירה (חלק שני)

פישר סירב לענות על השאלות ולחתום על הודעותיו <br>

האשים את חוקרי מח"ש בסילוף במזיד של דבריו, בהפרת זכות ההיוועצות ובניהול חקירה נקמנית נגדו טען שאינו יודע כמה שילמו לו האחים נחמיאס הכחיש שקיבל מידע ממלכה: "יש בינינו מידור תוקפני"
29/06/2015  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   פרשת רונאל פישר   |   תגובות
מלכה. "מאוד ישר" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

ההצעה לשוקי פורר
ראש עיריית רחובות לשעבר, שוקי פורר, העיד ביולי שעבר, כי לקראת בחירות 2008 הייתה כוונה של הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד אביו, והיה לו אינטרס שהוא יוגש אחריהן. ביום שישי אחה"צ רונאל זימן את פורר ואת אביו לפגישה בבית קפה סגור בבית יבמ, ודיבר על דחיית הגשת כתב האישום.

"הוא אמר לנו שהוא מכיר את משה לדור אבל לא ברמה כזאת שהוא 'הולך לזיין איתו' אבל יש לו חבר טוב, שכהגדרתו, 'הוא הולך לזיין עם לדור'. השיחה גלשה ולא הועלה הנושא הכספי, בסוף מתישהו רונאל זרק שהוא יצטרך לשלם לאותו החבר, הוא אמר סכום שאני לא זוכר במדויק, 70,000 דולר או 100,000 דולר. ככה נגמרה השיחה, ההצעה הזו, אמרנו לו ששמענו. זה היה נשמע לנו מאוד כמו פנטזיה שלא עשתה שום היגיון".

פורר נשאל מדוע לא פנה לרשויות והשיב, כי הוא חשב שפישר רוצה לשדך להם מאכער ולא היה בטוח שזה פלילי. לדבריו, הוא מאוד מחבב את פישר שבאמת רצה לעזור להם, ולא רצה לסבך אותו בחשדות שלו.

עו"ד רונאל פישר סירב להשיב על רוב שאלותיהם של חוקרי מח"ש בחודשים האחרונים, העלה טענות כלפי דרכי פעילותם ואף נמנע מלחתום על הודעותיו הנחשפות ב-News1.

ב-30.4.15, יום לאחר שנעצר בשנית, טען פישר שהאזהרה שהושמעה באוזניו אינה ברורה ואינה חוקית. "ביקשתי להיפגש עם עורכי דיני ובמח"ש מונעים זאת ממני בסיפורים שלא מחזיקים מים אפילו בקובה", אמר לחוקרים. בשל כך, הוסיף, הוא שומר על זכות השתיקה ומסרב לחתום.

פישר אמר לחוקר: "בניגוד למה שאמרת אני מאוד רוצה להשיב על השאלות שלך, זה אינטרס שלי להשיב וחוץ מתרגיל חקירתי שנועד למנוע ממני להשיב, אין במה שאתם עושים כלום". הוא האשים את החוקרים ב"ניצול לרעה שלכם את המניעה של זכות ההיוועצות כדי לא לאפשר לי להזים את השאלות שאתם שואלים ויש להניח שאתם מבינים היטב כמה חשוב לי להזים".

פישר הוסיף בכתב יד מעל לאחת התשובות המוקלדות: "תיעוד לא נכון במזיד. זו לא כל התשובה שלי". הוא הטיח בחוקרים: "איזה כיף לכם שאתם יכולים להטיח לא מה שנטען להיות העובדות, אלא את המסקנות ולבנות תרגיל חקירה שבו אני בכלל לא יכול לענות על זה". ולבסוף רשם בתחתית התמליל: "לא מאשר את כל ההודעה. חסר תיעוד רב, והתיעוד הקיים לקוי. לא מסוגל לזכור מה ואיך גם בגלל אורכה של החקירה, גם בגלל חוסר שינה וגם בגלל מצב אוביקטיבי".

ב-3.5.15 נחקר פישר גם בידי נציגת רשות המיסים נחקר גם בידי נציגת רשות המיסים על נכסיו והניהול הכספי של משרדו. הוא כתב בגדול לרוחב העמוד הראשון של החקירה: "בדיחה", וסירב לחתום בנימוק שדבריו לא נכתבו. פישר טען שאינו יודע כמה שילמו לו האחים אביב ויוסף נחמיאס, משום שלא טיפל בגביית התשלומים במשרדו: "הידיעה שלי על הצורה של התשלום היא הפחותה ביותר מבין כל האנשים", אמר.

לדברי פישר, עורך דינו, פרופ' רון שפירא, הורה לו לשתוק בנושאים הקשורים לחקירת מח"ש. "שמעתי ממח"ש המון שאלות מקוממות שבשקר יסודן", אמר. "במקרה מבלי משים מצאתי את עצמי נבעת מההמצאות שעולות מהשאלות שנשאלתי במהלך החקירות הקודמות וציינתי כבר אז שזה שקר מוחלט, מה שלא הופך את שאר העניינים שבהם שתקתי לאמת, פשוט נמאס לי מהשקרים שעולים מהשאלות".

ב-5.5.15 סירב פישר לענות על השאלות, בנימוק שחוקרי מח"ש דחו את בקשתו להיפגש עם שלושת עורכי דינו יחדיו. גם למחרת שמר על זכות השתיקה, וסירב לחתום על האזהרה בטענה שלא הבין אותה; "אין לי מה לומר", השיב לחוקריו.

"אני לא בחיים שכאלה"
ברכה. "ייצגתי, להבדיל ממייצג" [צילום: פלאש 90]

"אנחנו מיודדים. הוא איש מאוד ישר, מתנהג מאוד פורמלי בכל הקשור למשטרה, לכן אני מעריץ אותו. איש מאוד חכם, אכפת לו מאוד מהמשטרה. אדם מאוד מקפיד בגלל שאני סניגור שאני לא אדע דברים. הוא אפילו קצת מגזים אבל אני מבין אותו, אני לא כועס עליו שהוא כזה פורמלי"

ביולי 2014, מיד לאחר מעצרו, נקט פישר בגישה תוקפנית כלפי חוקרי מח"ש. בחקירתו הראשונה, ב-3.7.14, הוא נשאל האם ייצג קציני משטרה בכירים ללא תשלום. פישר נתן לראשונה את התשובה עליה חזר פעמים רבות בימים הבאים: "אני סבור שהשאלה לא לגיטימית והיא פותחת מסע דיג של מח"ש שיש בו גם פן אישי כנגדי לאור מאבקים קשים שלי עם מח"ש שהגיעו עד כדי תלונה במשטרה על חוקרים במח"ש. אין בשאלה שנשאלה קשר למעצר ולחיפושים שנערכו במשרדי".

בהמשך השתמש בביטוי שגם הוא עתיד להיות שגור על לשונו: "אני חושב שהשאלה לא נוגעת לחקירה אלא מסע דיג, אני לא בתוכנית חיים שכאלה ולכן אני חושב שאני לא צריך להשיב עליה. אם יש שאלה לגבי קשר אסור או פלילי עם מאן דהוא, כמובן אשיב על זה".

ב-6.7.14 התייחס פישר לקשריו עם ערן מלכה: "אני הכרתי את פקד מלכה בחקירה שאני הבאתי את החומר למשטרה מלקוח [יהושע לובינסקי]. אני חושב דרך נצ"מ [אבי] נוימן ואחר כך התיידדנו, הוא עו"ד גם, ואפילו נסענו פעם לחו"ל, פעם אחת, לאירופה משהו, אני אזכר עוד שנייה, וזהו. אנחנו מיודדים. הוא איש מאוד ישר, מתנהג מאוד פורמלי בכל הקשור למשטרה, לכן אני מעריץ אותו. איש מאוד חכם, אכפת לו מאוד מהמשטרה. אדם מאוד מקפיד בגלל שאני סניגור שאני לא אדע דברים. הוא אפילו קצת מגזים אבל אני מבין אותו, אני לא כועס עליו שהוא כזה פורמלי".

פישר טען באותה חקירה: "יש [בינינו] מידור תוקפני בקטע של המשטרה, אנחנו לא מדברים על חקירות. גם אם יש חקירה שאני לא קשור אליה בשום צורה. גם במקרים שמוציאים שוטרים מלהב ושמים אותם במקומות אחרים, גם על זה לא מדברים... בזמן שאני העו"ד של תנ"צ ברכה אני מייצג את וורסמן יו"ר ועד המורים שנחקר ביאח"ה. אתה מעלה על דעתך שאני אעז לנשום לידו בעניין הזה?! אין דבר כזה שנדבר על דבר כזה".

קודם לכן ניסו החוקרים, ללא הצלחה, ללמוד על קשריו של פישר עם שני קצינים בכירים.

שאלה: "האם אתה מייצג את הקצין אפי ברכה?".

תשובה: "כבר נשאלתי והשבתי שייצגתי להבדיל ממייצג וזה הופיע בכל התקשורת".

שאלה: "האם אתה גבית שכר טירחה מאפי ברכה?".

תשובה: "האם ישנה טענה שתנ"צ ברכה מעורב בדרך כלשהי בחשד כלפי בנושא של מר חסן?".

שאלה: "האם אתה מייצג או ייצגת את ממ"ז [מפקד מחוז] מרכז, ברונו שטיין?".

תשובה: "כבר נשאלתי ועניתי מה שעניתי".

"הוא לא מתכוון לחשוף מקורות"
שיחה בכניסה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

חוקר מח"ש דניאל אלבז תיעד שיחה שלו עם פישר בכניסה לבניין מח"ש ב-4.7.14. "השיחה התנהלה באופן כללי על קשריו עם אנשי משטרה ומידע אשר מגיע מהם אם במתכוון ואם באקראי. לדבריו הנושא הנ"ל אינו קיים אצלו ואין לו ידיעה אודות שוטר אשר במזיד מעביר מידע. לדבריו יש לו קשרים רבים עם אנשי משטרה ואף במהלך עבודתו כעיתונאי היו לו מקורות מתוך המשטרה שהיו בעלי אינטרסים. שוחחתי איתו אודות תנאי מעצרו והוא לא היה מעוניין לשוחח על כך. כמו-כן היו לו מחשבות אודות משפחתו וילדיו ואמר שלמעשה אין להם צורך בו ועדיף שלא יהיה".

השניים שוחחו שוב ב-6.7.14 בחדר החקירות. "סיפרתי לו שאני רושם זכ"ד על שיחות עם עצורים. בשלב זה הבנתי שלא ניתן לשוחח עם רונאל פישר בשל הערות שלדעתי לא היו במקום... במהלך השיחה שאלתי אם הוא בקשר ספציפי עם שוטר שמעביר לו מידע. הוא מסר שאם אני מתכוון למקורות שוטרים שהיו לו כאשר היה עיתונאי, אז הוא לא מתכוון לחשוף את המקורות שלו".

"יכולות זה גם קשרים"
לדור. לא זקוק לתיווך [צילום: יוסי זליגר]

"ביום שבו מח"ש הדליף לתקשורת חומר חקירה בדמות סרטון שלי בתום פגישה עם מר חסן, מח"ש איבד את הזכות המוסרית שלו להפנות אלי שאלה כלשהי אי-פעם אלא רק אל עצמו, מדוע מח"ש בוחר לנהוג בחיית אדם כנגדי על-מנת שאהיה לבוז ולמשיסה בעיני הבריות עוד אני בחקירה ואמור להיות בחזקת חף מפשע"

ב-10.7.14 עימתו החוקרים את פישר עם טענתו של ראש עיריית רחובות לשעבר, שוקי פורר, ולפיה אמר לו שביכולתו להביא לדחיית כתב אישום נגד אביו תמורת רבבות דולרים (ראו מסגרת). פישר השיב: "אם אכן מר פורר ובנו פנו אלי כדי שאייצג את מר פורר בנוגע לכתב האישום שעתיד להיות מוגש כנגדו, אכן לא מן הנמנע שיכולתי להוביל מהלכים משמעותיים כתוצאה מהיכולות שלי, מהטיעונים שלי, מהתובנות שלי, כדי לנסות ולמנוע הגשת כתב אישום בכלל או במועד כלשהו".

שאלה: "ומה עם יכולותיך בעניין קשרים? זה גם אופציה?".

פישר: "אף פעם לא טענתי שאני נטול קשרים ואפילו קשרים חשובים מאוד. לשאלתך, יכולות זה גם קשרים. לא רק, גם".

שאלה: "למה אתה מתעלם מהסיפא של הדברים על-אודות דרישתך לכ-100,000 דולר תמורת הפעלת קשרים מול [פרקליט המדינה דאז, משה] לדור כדי שהתיק יידחה?".

תשובה: "פרט חשוב בו נזכרתי הוא שעל-מנת להגיע אל עו"ד לדור ולשכנע אותו לקבל החלטה מסוימת בתחום סמכותו לא היה לי צורך בשום תיווך, יכולתי לפנות אליו בעצמי. ויעיד מאמר שפרסמתי בפומבי במסגרתו הבעתי את תמיכתי במינויו לפרקליט המדינה, וזאת בשעה שהיו לו מתנגדים בפרסומים שהיו נגדו. כלומר, הכל ידעו את תמיכתי בו... ביחס לשאלה, כמובן שאין לי דרך לזכור כמה שכר טירחה ביקשתי אם בכלל, אבל כל סכום שביקשתי, אם אכן ביקשתי, אני עומד מאחוריו ב-101%".

בתחילת אותה חקירה שוב תקף פישר את חוקריו: "ביום שבו מח"ש הדליף לתקשורת חומר חקירה בדמות סרטון שלי בתום פגישה עם מר חסן [מעצרו לאחר העברת מזוודת הכסף], מח"ש איבד את הזכות המוסרית שלו להפנות אלי שאלה כלשהי אי-פעם אלא רק אל עצמו, מדוע מח"ש בוחר לנהוג בחיית אדם כנגדי על-מנת שאהיה לבוז ולמשיסה בעיני הבריות עוד אני בחקירה ואמור להיות בחזקת חף מפשע, פשוט עצוב ומצער וראוי שהמינימום שיקרה הוא שמח"ש יורה על פתיחה של חקירה או בדיקה פנימית במסגרתה מי שעשה את המעשה יימצא". הוא לא חתם על ההודעה והחוקר הסביר מדוע: "לדבריו לא מסוגל לקרוא".

תאריך:  29/06/2015   |   עודכן:  29/06/2015
איתמר לוין
+פישר: אחתום על כל מסמך שתגידו בתנאי שאמות
08:14 29/06/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
פונה לבית החולים במהלך שתיים מן החקירות  ▪  בחקירותיו באוקטובר-נובמבר שעבר טען פישר שמעשיהם של החוקרים אינם חוקיים  ▪  "לא קיבלתי מידע משום שוטר; מאנשי שלטון כן קיבלתי מידע לפעמים"
(טענות נגד החוקרים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+המחזור הרשום של משרד פישר:
21.29 מיליון ש"ח בשנתיים וחצי
08:13 29/06/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מחזור שכר הטירחה הממוצע: 580,000 שקל לחודש, ללא מע"מ  ▪  בין הלקוחות: ארקדי גאידמק, גלעד ארדן, דנקנר השקעות, עופר אחזקות, עיריית ירושלים, הליכוד והטלוויזיה החינוכית  ▪  יאיר ביטון שילם לפישר עד 100,000 שקל בחודש
(פישר. ארדן היה לקוח שלו [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias   אורי כרמל / Uri Carmel   אילון מכלוף / Eylon  Machluf   איתן פלג / Eitan Peleg   אלון חסן / Alon  Hassan   אסף גולן / Assaf Golan   ברונו שטיין / Bruno Shtein   ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO    דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen   חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich   יאיר ביטון / Yair Biton   יאיר  גולן / Yair Golan   יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass   יוסף נחמיאס   יורם ברק / Yoram Barak   יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth   יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger   ירון בארי / Yaron Be'eri   ליאורה נהון / Liora Nahon    ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar   משה לדור   משה סובל / Moshe Sobel   משה סעדה / Moshe Saadda   נועם עוזיאל / Noam Uziel   נחשון שוחט / Nahshon Shohat   נסים מרום / Nissim Marom   ע"י   עדי כרמלי / Adi Carmeli   עופר ברטל / Ofer Bartal   עפר נמרודי / Ofer Nimrodi   ערן מלכה / Eran  Malka   קובי כחלון / kobe kahlon   קרן אלטמן / Keren Altman   רון שפירא / Ron Shapira   רון שפירא / Ron Shapira   רונאל פישר / Ronel Fiaher   רונן יצחק / Ronen Yitzhak   רועי בר / Roee Bar   רות דוד / Ruth David-Blum   רמי דואני / Rami Douani   שי ברס / Shay Baras   ששון חי / Sasson Hay 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פישר סירב לענות על השאלות ולחתום על הודעותיו
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת רונאל פישר
רונאל פישר טען מספר פעמים בחקירותיו שהוא חש ברע ובשניים מהמקרים אף פונה לבית החולים, אך לא נמצא דבר. כך מגלה חומר החקירה הנחשף ב-News1.
29/06/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
מחזורו הרשום של משרד עורכי הדין בראשותו של רונאל פישר הסתכם ב-21.29 מיליון שקל בין ינואר 2012 ליולי 2014 (מועד מעצרו של פישר, שהביא לחיסול המשרד). כך מגלים חומרי החקירה בפרשה, הנחשפים ב-News1.
29/06/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
כל יום שחולף מביא גילויים חדשים במה שניתן לכנות כבר בלשון רבים: "פרשיות עו"ד רונאל פישר". לפי חשדות שהועלו נגד עו"ד רונאל פישר - ויודגש היטב כי עניין לנו בחשדות, שטרם הוכחו, אם בכלל שלא מצאו ביטויים בכתב-האישום המתוקן והמשותף שהוגש נגד פרקליטת מחוז תל אביב (פלילי), לשעבר, עו"ד רות דוד-בלום; עו"ד רונאל פישר ורפ"ק ערן מלכה, עו"ד, החשיד ערן מלכה את רונאל פישר - בחקירתו במחלקה לחקירות שוטרים - בכך שהוא השקה אותו לשוכרה וניצל מצב דברים זה, כדי להשיג שיתוף פעולה עברייני, לכאורה, עמו, כמו-גם בניסיון להציע לעו"ד יעקב וינרוט לנצל "קשריו הטובים", שפישר טען לקיומם, עם שופט בית המשפט המחוזי המכהן, בתל אביב-יפו, גלעד נויטל, כדי להביא להקלה בעניינו הפלילי של עו"ד יעקב וינרוט שעניינו התברר בכתב-איום שהוגש נגדו, בפני שופט מחוזי זה.
28/06/2015  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
ערן מלכה רמז בחקירתו ב-6.5.15, כי עו"ד רות דוד הייתה מעורבת גם בסחר שניהל רונאל פישר במידע חסוי, ולא רק בשיבוש הליכים כפי שנטען בכתב האישום נגדה. כך מלמדים חומרי החקירה הנחשפים ב-News1.
28/06/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
חוקרי מח"ש חששו, שערן מלכה מנסה לפגוע בעצמו ביום מעצרו ב-29.4.15. כך מגלים חומרי החקירה הנחשפים ב-News1.
28/06/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il