|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

חשיפה ב-News1 / חומרי החקירה (חלק ה')

ע"י: שתו ויסקי, ערן זרק שם, <br>רונאל היה חושב איך להגיע אליו <br>

העוזרת האישית של פישר שהפכה לעדת מדינה מספרת כיצד עבדה תעשיית הסחר במידע הסודי העידה ששי ברס היה הראשון ששילם תמורת המידע - עשרות אלפי יורו שהתחלקו בין פישר ומלכה, וגם היא קיבלה קצת
02/07/2015  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   פרשת רונאל פישר   |   תגובות
פישר. "דרך צד שלישי" [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

מלכה וע"י התחבקו והתנשקו
ב-4.5.15 כתבה חוקרת מח"ש, שרית עדיקא: "היום בתום הודעתה של ע"י שאלתי אותה אם היא רוצה לפגוש בערן למספר רגעים, כי הוא ביקש מראש הצוות לומר לה שלום. ע"י השיבה בחיוב. אפשרתי לשניים להיפגש בנוכחותי ובחלק מהזמן בנוכחות החוקר אלון [שפיצר]. השניים נתנו נשיקה וחיבוק לשלום. ערן הרגיע את ע"י ואמר לה שהכל בסדר ושהוא היה עושה אותו הדבר במקומה ושהוא לא כועס עליה. השניים החליפו עוד מספר רגעים של חולין ונפרדו לשלום".

"ערן ורונאל היו נפגשים, יושבים בערב במשרד, ערן היה מגיע, שותים ויסקי, ערן היה זורק שם, רונאל היה מנסה להבין לחשוב והיה אומר לעצמו: 'איך מגיעים לבן אדם, איך מגיעים לבן אדם', ואני חושבת מאוד מהר לעשות חיבורים בין אנשים ולכן היה [לי] חלק בשיחות האלו". כך פעלו ערן מלכה ורונאל פישר לפי עדותה של ע"י, העוזרת האישית של פישר שהפכה לעדת מדינה.

ב-30.4.15 העידה ע"י לראשונה על תעשיית הסחר במידע סודי שפיתחו מלכה ופישר ועל הפרשות השונות שמצאו את דרכן לכתב האישום בין השניים. היה זה לאחר שנשברה בחקירתה ובלחצו של אביה הסכימה לחתום על הסכם עדת מדינה (ראו ידיעה נפרדת). חומרי החקירה הנחשפים ב-News1 כוללים את עדויותיה של ע"י.

"מה בקצה הגלגל?" "הכסף"
מלכה. סיפור מסגרת [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

אותה חקירה הסתיימה ב-2:03 לפנות בוקר, שכן חוקרי מח"ש ידעו שפרקליטתה דאז של ע"י – מירב משען ממשרדו של פישר – ואחרים מן המשרד מחכים מחוץ למשרדי היחידה בניסיון להניא אותה מלשתף פעולה. "או עכשיו או אף פעם", אמר סגן ראש מח"ש וראש צוות החקירה, משה סעדה, בנוגע למועד קיום החקירה

"אני אספר לכם בול מה היה. ערן ורונאל היו נפגשים, יושבים בערב במשרד, ערן היה מגיע, שותים ויסקי, ערן היה זורק שם, רונאל היה מנסה להבין לחשוב והיה אומר לעצמו: 'איך מגיעים לבן אדם, איך מגיעים לבן אדם', ואני חושבת מאוד מהר לעשות חיבורים בין אנשים ולכן היה [לי] חלק בשיחות האלו. יש את האדם שצריך להיחקר, את זה אנחנו יודעים מערן, ואז מדברים איך להגיע אליו, כי אתה לא פונה לבן אדם ישירות אלא דרך צד שלישי, הצד השלישי מפנה את הבן אדם ההוא אלינו".

שאלה: "לאיזו מטרה הוא מפנה?".

תשובה: "שילוו אותו בחקירה, שיכינו אותו".

שאלה: "מהו החלק של כל אחד בסיטואציה?".

תשובה: "ערן מביא את החומר המשטרתי, או את הסיפור מסגרת על הבן אדם. רונאל דואג לייעוץ המשפטי ואני מתאמת את הפגישות כדי להניע את הגלגל".

שאלה: "מה בקצה הגלגל?".

תשובה: "הכסף".

שאלה: "איך החלוקה?".

תשובה: "בערך חצי חצי, ואני מדי פעם גם זרקו לי קצת".

שאלה: "כמה היו זורקים לך?".

תשובה: "2,000 או 1,000 אירו או דולר. לשאלתכם, אף פעם לא כסף ישראלי".

ע"י העידה, כי השתתפה בכעשרה מפגשים כאלו, אותם כינתה "סיעורי מוחות". "זו ישיבה חברית, זורקים איזה שם והכל קורה כלאחר יד". לעיתים פישר היה אומר לה למחרת בבוקר: "עזבי, לא בא לי על זה".

לדברי ע"י, "לא ראיתי אף פעם שברונו [שטיין] בתוך הבלגן הזה, לא חושפים בפניו את העניינים האלו. לשאלתך, ערן לא סיפר לי על שברונו נותן מידע. לא ערן ולא רונאל". עוד אמרה, כי לא היו אנשי משטרה נוספים שמסרו לפישר מידע סודי.

אותה חקירה הסתיימה ב-2:03 לפנות בוקר, שכן חוקרי מח"ש ידעו שפרקליטתה דאז של ע"י – מירב משען ממשרדו של פישר – ואחרים מן המשרד מחכים מחוץ למשרדי היחידה בניסיון להניא אותה מלשתף פעולה. "או עכשיו או אף פעם", אמר סגן ראש מח"ש וראש צוות החקירה, משה סעדה, בנוגע למועד קיום החקירה.

לא לעבור על הכלל האתי
ברס. המקרה הראשון [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

מאוחר יותר באותו ערב, בערך בשעה 10, ישבו פישר, מלכה וע"י במשרדו של פישר "ואז הייתה חלוקה של כסף. אני חושבת שרונאל ספר את הכסף ונתן לערן חצי ואז ערן ורונאל לקחו כל אחד קצת ונתנו לי, אני חושבת שערן העביר לי את הכסף, הוא בא אלי לספה ואמר: קחי, זה שלך. אמרתי לו: זה לא בסדר. ואז הוא אמר לי: זה בסדר. לקחתי את הכסף. אני חושבת שזה היה 1,000 אירו"

ב-3.5.15 סיפרה ע"י על קבלת הכסף מהאחים אביב ויוסף נחמיאס:

שאלה: "דיברו על כסף?".

תשובה: "דיברו על כסף. אני לא זוכרת מה היו הסכומים".

שאלה: "דרך מי התבצע התשלום של האחים נחמיאס?".

תשובה: "דרך רונאל".

שאלה: "את קיבלת משהו מזה?".

תשובה: "כן, קיבלתי, אני לא זוכרת כמה".

שאלה: "מה עם ערן, הוא קיבל משהו בעקבות המידע שהעביר לרונאל?".

תשובה: "כן, אני לא זוכרת כמה".

שאלה: "איך את יודעת שהוא קיבל?".

תשובה: "כי הייתי נוכחת בחדר".

שאלה: "איך זה בוצע?".

תשובה: "זה היה במשרד של רונאל, אני לא זוכרת מי מהם ספר את הכסף והתחלקו חצי חצי וערן נתן גם לי משהו. אני לא זוכרת את הסכומים".

שאלה: "איך את יודעת שהם התחלקו חצי חצי?".

תשובה: "אל תתפסי אותי אם זה היה חצי חצי. אני לא זוכרת את הסכומים, ככה שאני לא יכולה להגיד".

שאלה: "זה היה סכום גדול, הייתה חבילה קטנה של כסף, גדולה?".

החוקרת רשמה: "החשודה מסמנת לי עם האצבעות כמות בינונית של חבילת כסף".

ע"י הסבירה, שכאשר קיבל פישר מידע ממלכה, הוא לא היה פונה ישירות ללקוח הפוטנציאלי אלא דרך אדם שלישי (כמו ששלח את יאיר ביטון לקובי כחלון), כדי שלא לעבור על הכלל האתי האוסר שידול לקוחות.

פרשת שי ברס הייתה המקרה הראשון בה עבר כסף, העידה ע"י. הקשר עם ברס נמשך כשנה וחצי, on and off כדבריה. פישר נפגש עם ברס, ולאחר הפגישה אמר לע"י ש"תכף מע"צ יהיו לקוחות של המשרד". לאחר מכן נפגשו שוב פישר וברס, וע"י הכינה את פישר לפגישה בעזרת כמה עמודים ששלח מלכה בתיבת המייל alfonio7 ששימשה להעברת החומר הסודי.

מאוחר יותר באותו ערב, בערך בשעה 10, ישבו פישר, מלכה וע"י במשרדו של פישר "ואז הייתה חלוקה של כסף. אני חושבת שרונאל ספר את הכסף ונתן לערן חצי ואז ערן ורונאל לקחו כל אחד קצת ונתנו לי, אני חושבת שערן העביר לי את הכסף, הוא בא אלי לספה ואמר: קחי, זה שלך. אמרתי לו: זה לא בסדר. ואז הוא אמר לי: זה בסדר. לקחתי את הכסף. אני חושבת שזה היה 1,000 אירו". בהשערה גסה העריכה ע"י, כי מלכה ופישר קיבלו 50,000-20,000 אירו יורו [מלכה העיד שכל אחד קיבל 32,000 אירו].

ע"י הוסיפה: "בגלל שהרגשתי לא נוח עם העניין של הכסף, היו פעמים שגם הייתי אומרת לרונאל: עזוב, שמור את הכסף אצלך, אני אקח אותו כשאצטרך... לא יכולה להסביר למה לא לקחתי".


תאריך:  02/07/2015   |   עודכן:  02/07/2015
איתמר לוין
+התנהלות רשלנית בחקירת פרשיות פישר
11:13 02/07/15  |  חיים שטנגר   |   לרשימה המלאה
בכל הכבוד הראוי, למחלקה המשפטית של היחידה לחקירת שוטרים וליחידה לחקירת שוטרים, דומה, כי התנהלותם של שני גופים אלה, הינה התנהגות של מי שגררו רגליים והגישו, לכאורה, על כורחם ושלא ברצונם, כתב-האישום המשולב נגד הנאשמים, בחיפזון יתר ובדיעבד, כפי שהתברר, לאחר מכן באופן בלתי מושלם וחסר
(רונאל פישר. טרם מוצו כלל הליכי החקירה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+"הרגשתי כמו שאתה יושב עם השטן"
08:12 02/07/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המסעדן ארז מוסצ'ו העביר לרועי בר את הצעתו של פישר לסגור את התיק נגדו תמורת 2 מיליון דולר, ולאחר מכן התחנן שפישר יסייע לבר
("יש לו הרבה כסף" [צילום: עדי ארד])
+"דוד אמרה לי: את תתמוטטי ותגמרי את זה"
08:11 02/07/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ע"י טוענת שרות דוד הציעה לה להתמוטט בחקירתה  ▪  דוד: זה היה סוג של בדיחה אחרי שבחקירתה הראשונה ע"י צעקה "אבא אבא"  ▪  מיכל פישר: איש לא הציע לע"י לברוח מהארץ
(דוד. "עשתה הכל להרגיע אותי" [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias   אורי כרמל / Uri Carmel   אילון מכלוף / Eylon  Machluf   איתן פלג / Eitan Peleg   אלון חסן / Alon  Hassan   אסף גולן / Assaf Golan   ברונו שטיין / Bruno Shtein   ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO    דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen   חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich   יאיר ביטון / Yair Biton   יאיר  גולן / Yair Golan   יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass   יוסף נחמיאס   יורם ברק / Yoram Barak   יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth   יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger   ירון בארי / Yaron Be'eri   ליאורה נהון / Liora Nahon    ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar   משה סובל / Moshe Sobel   משה סעדה / Moshe Saadda   נועם עוזיאל / Noam Uziel   נחשון שוחט / Nahshon Shohat   נסים מרום / Nissim Marom   ע"י   עדי כרמלי / Adi Carmeli   עופר ברטל / Ofer Bartal   עפר נמרודי / Ofer Nimrodi   ערן מלכה / Eran  Malka   קובי כחלון / kobe kahlon   קרן אלטמן / Keren Altman   רון שפירא / Ron Shapira   רונאל פישר / Ronel Fiaher   רונן יצחק / Ronen Yitzhak   רועי בר / Roee Bar   רות דוד / Ruth David-Blum   רמי דואני / Rami Douani   שי ברס / Shay Baras   ששון חי / Sasson Hay 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ע"י: שתו ויסקי, ערן זרק שם, רונאל היה חושב איך להגיע אליו
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מיכל מירושלים
2/07/15 09:48
 
דוד צימרמן
2/07/15 10:50
 
מיכל מירושלים
2/07/15 13:04
 
רועה העצים
2/07/15 13:22
 
דגדג
2/07/15 15:27
2
אפשרי
2/07/15 13:12
3
אפילו מתגמד
2/07/15 15:59
4
דן ה
2/07/15 17:38
 
חבר של פישר
2/07/15 21:55
5
היהודי הנצחי
3/07/15 00:08
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת רונאל פישר
ערן מלכה מסר בעדויותיו, לאחר שנחתם עימו הסדר הטיעון, מידע המפליל לכאורה כמעט את כל הנאשמים האחרים בפרשה ובראשם רונאל פישר ורות דוד. מלכה מסר בין היתר מידע על מכירת מידע מסווג נוסף לזה המופיע בכתב האישום הקיים.
01/07/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
מנכ"ל נתיבי ישראל לשעבר, שי ברס, ביקש להיעזר בקשריו של רונאל פישר עם ניצב ברונו שטיין כדי לקדם אינטרסים של החברה. כך מגלה חומר החקירה הנחשף ב-News1. עדותו של ברס גם חושפת כיצד העלים מהרשויות 200,000 דולר שהחזיק במזומן בביתו - בעודו משמש כמנכ"ל חברות ממשלתיות גדולות (נתיבי איילון ולאחר מכן נתיבי ישראל).
01/07/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
חילופי הווטסאפים בין רונאל פישר ליאיר ביטון חושפים את עומק הקשר והידידות ביניהם. תמלילי התכתובות מצויים בחומר החקירה בפרשה, הנחשף ב-News1. ביטון היה הגדול שבלקוחותיו של פישר, והחברות שבבעלותו שילמו לו עד 100,000 שקל בחודש. במקביל שימשה עו"ד רות דוד כדירקטורית חיצונית בחברת ב.יאיר.
01/07/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
"לגבי יאיר ביטון לא סיפרתי הכל. אני ידעתי מרונאל שיש לו אינפורמציה בקשה לחקירה הסמויה שהתנהלה נגד יאיר. לא ידעתי מהו מקור המידע". כך סיפרה עו"ד רות דוד בחקירתה ב-10.5.15, הראשונה בה חשפה את שהתרחש בפרשת רונאל פישר. יצוין עם זאת, כי חוקרי מח"ש חושדים כעת - בעקבות המידע הנוסף שמסר ערן מלכה - שדוד הייתה מעורבת גם בסחר במידע החסוי ובעסקות השוחד שאפפו אותו.
01/07/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
"הבנתי שיש לי בעיה, ויש לי בעיה עם מישהו שעובד עם המשטרה, תופר תיקים וגוזר קופונים איתה". כך שחזר אלון חסן, מי שהביא לפיצוץ פרשת פישר, מתי הגיע למסקנה שרונאל פישר מרמה אותו. חסן סיפר זאת בעדותו ב-30.6.14, ימים אחדים לפני שביצע את תרגיל העוקץ בסיומו נעצר פישר.
30/06/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il