|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

חשיפה ב-News1 / חומרי החקירה (חלק ה')

"הרגשתי כמו שאתה יושב עם השטן" <br>

המסעדן ארז מוסצ'ו העביר לרועי בר את הצעתו של פישר לסגור את התיק נגדו תמורת 2 מיליון דולר, ולאחר מכן התחנן שפישר יסייע לבר
02/07/2015  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   פרשת רונאל פישר   |   תגובות
"יש לו הרבה כסף" [צילום: עדי ארד]

הזכיר את ברכה ויצחקי
אילון מכלוף אמר על פישר בחקירתו ב-21.7.14: "הוא דיבר שהוא מייצג הרבה שוטרים ובקשר עם הרבה שוטרים. הוא הזכיר את אפי ברכה ומני יצחקי. לאחרונה אני יודע מהתקשורת מי זה אפי ברכה ומני יצחקי, ועוד שוטרים שלדבריו ייצג אותם. לדבריו משם מגיע לו מידע ומההיכרות שלו עם השוטרים. לא משהו נקודתי שהצלחתי להבין".

גם ערן מלכה הזכיר את יצחקי, כפי שכתבה החוקרת הדרה וילק ב-25.11.14: "במהלך חקירתו של ערן מלכה ציין בפני, כי למיטב ידיעתו מני יצחקי ורונאל פישר הינם חברים ואף יוצאים לדוג ביחד ושאנחנו יכולים לברר את טיב הקשרים ביניהם, אך הוסיף כי הוא אינו חושב שלמני יצחקי הייתה מעורבות בעניין ההצעה של יאיר ביטון לכחלון לגביה נחקר, וזאת מאחר שהרבה אנשים ידעו שכחלון אמור להיחקר והוא לא תולה חשד בעניין זה במני יצחקי.

"לאחר שיצאנו מהחדר אמר לי ערן, כי בזמנו דיווח לשחר חמדי בעניין התנהלותו של מני יצחקי בפרשה של כחלון, ולאחר שיצחקי מונה לראש אח"מ ביקש לא להמשיך בבדיקה מאחר שחשש להתייצב בפני ראש אח"מ. ערן אמר כי הוא משוכנע שישנם מזכרים במח"ש בעניין זה".


"הרגשתי כמו שאתה יושב עם השטן" - הגדיר בעלי מסעדת הסוהו בראשון לציון, ארז מוסצ'ו, את פגישתו עם רונאל פישר, בה ניסה לשכנע אותו לסייע לעו"ד רועי בר. מוסצ'ו היה האיש דרכו ניסה פישר להעביר לבר את הצעתו להביא לסגירת התיק נגדו תמורת 2 מיליון דולר.

ב-8.7.14 העיד מוסצ'ו, כי פישר הזמין אותו אליו ביוני 2013 וסיפר לו שמתנהלת חקירה נגד בר. "ואז הוא אמר לי: 'הוא יישב בפנים. אם אתה רוצה לעזור לו, מיליון וחצי דולר שתיים אני פותר לו את העניין', כאילו יש לו מהלכים והוא יכול לסגור את העניין". אחרי כמה ימים בא בר לברית של בנו מוסצ'ו, הלה סיפר לו על כך ובר אמר שהכל שטויות.

לאחר מעצרו של בר, הלך מוסצ'ו למשרדו של פישר ב-12 בלילה "וביקשתי ממנו כמו שיחוס על חייו של רועי. ישבנו שתינו ויסקי ורונאל כל הזמן ניסה למשוך אותי לכיוון של הכסף... אני הרגשתי, ניסיתי לדבר על ליבו והרגשתי כמו - סליחה על הביטוי - שאתה יושב עם השטן. למחרת שלחתי לרונאל 12 בקבוקי יין, אולי הוא יגלה איזה שהוא אנושיות, כי בהסתכלות אתה אומר: אם יש לבן אדם כוח לעשות כאלה דברים, כאילו הוא יכול לפתוח בחקירה, לסגור חקירה. [זו הייתה] ההתרשמות שלי מהדיבורים שלו".

על הסכום שביקש פישר, אמר מוסצ'ו: "וואלה, נשמע לי דמיוני, אבל זה מה שהוא ביקש. הוא אמר לי: 'זה בן אדם עשיר, יש לו הרבה כסף'. המשפחה של אשתו עשירים מאוד".

עו"ד ליאור אפשטיין, פרקליטו של מוסצ'ו, חיזק את דברי מרשו בעדות שמסר למחרת: "בצורה ברורה ומובהקת הלקוח שלי מסר לי כי עורך דינו לשעבר [פישר] ושייצג אותו בחקירה פלילית, פנה אליו בהצעת תשלום סכומי הון במזומנים בכדי למנוע מעצר והריסת השם הציבורי של עו"ד אחר [רועי בר] שאיננו מצוי בחוגי משפט פלילי ועולם החקירות".


"נתתי לו מתוכם 5,000 שקל"


ביולי 2014 עסקו החוקרים גם בעניינו של אילון מכלוף, בעלי מטמנת אשפה באשקלון, שלפי הנטען - גם ממנו ביקש פישר תשלום. מכלוף העיד, שפישר ייצג אותו בסוף 2013 כאשר המשרד להגנת הסביבה הודיע שבכוונתו לסגור את המטמנה. מכלוף השיג מכתבי המלצה מיורם שפר, הממונה על איכות הסביבה בעיריית אשקלון, ומאורי טל מהמשרד להגנת הסביבה. בשיחה עם פישר הוא התרברב שהיה גם מוכן לשלם במידת הצורך תמורת המכתבים, אם כי הדגיש בפני חוקריו שלא עשה זאת.

הדברים נתנו לפישר רעיון: במוצאי שבת 16.11.13 זימן פישר את מכלוף למשרדו במגדלי בס"ר בבני ברק. "הוא אמר שיש לו מישהו שאנחנו צריכים להעביר לו כסף ובתמורה יהיה לנו מידע על תיקי חקירה שמתנהלים נגדי בלה"ב. שאלתי בכמה כסף מדובר והוא אמר: בשלב ראשון תן כמה שאתה רוצה ותבדוק את המידע שנקבל. היה לי בכיס 6,000 שקלים, נתתי לו מתוכם 5,000 שקל".

פישר אמר למכלוף שהוא ייעצר יומיים מאוחר יותר בחשד למתן שוחד לשפר וטל. מכלוף בילה את הלילה שבין יום ראשון ליום שני במלון רויאל ביץ' בתל אביב, כדי שהחוקרים לא ימצאו אותו בביתו. ביום שני בשמונה בבוקר הוא התקשר לאשתו, היא אמרה שלא קרה שום דבר חריג "והבנתי שבעצם רונאל עבד עלי".

ואולם, כעבור זמן קצר התקשר למכלוף בלש מיחידת לה"ב וביקש ממנו שיגיע לביתו. בבית היו שוטרים נוספים שצעקו על אשתו, סיפר, ומכיוון שידע שהוא חף מפשע - חזר הביתה. כל השלושה נעצרו ושוחררו באותו יום או למחרת. לדברי מכלוף, פישר אמר לו שמקור המידע הוא שוטר בלה"ב שמקבל את הכסף שמסר לו.


תאריך:  02/07/2015   |   עודכן:  02/07/2015
איתמר לוין
+התנהלות רשלנית בחקירת פרשיות פישר
11:13 02/07/15  |  חיים שטנגר   |   לרשימה המלאה
בכל הכבוד הראוי, למחלקה המשפטית של היחידה לחקירת שוטרים וליחידה לחקירת שוטרים, דומה, כי התנהלותם של שני גופים אלה, הינה התנהגות של מי שגררו רגליים והגישו, לכאורה, על כורחם ושלא ברצונם, כתב-האישום המשולב נגד הנאשמים, בחיפזון יתר ובדיעבד, כפי שהתברר, לאחר מכן באופן בלתי מושלם וחסר
(רונאל פישר. טרם מוצו כלל הליכי החקירה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90])
+"דוד אמרה לי: את תתמוטטי ותגמרי את זה"
08:11 02/07/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ע"י טוענת שרות דוד הציעה לה להתמוטט בחקירתה  ▪  דוד: זה היה סוג של בדיחה אחרי שבחקירתה הראשונה ע"י צעקה "אבא אבא"  ▪  מיכל פישר: איש לא הציע לע"י לברוח מהארץ
(דוד. "עשתה הכל להרגיע אותי" [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90])
+ע"י: שתו ויסקי, ערן זרק שם,
רונאל היה חושב איך להגיע אליו
08:03 02/07/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
העוזרת האישית של פישר שהפכה לעדת מדינה מספרת כיצד עבדה תעשיית הסחר במידע הסודי  ▪  העידה ששי ברס היה הראשון ששילם תמורת המידע - עשרות אלפי יורו שהתחלקו בין פישר ומלכה, וגם היא קיבלה קצת
(פישר. "דרך צד שלישי" [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias   אורי כרמל / Uri Carmel   אילון מכלוף / Eylon  Machluf   איתן פלג / Eitan Peleg   אלון חסן / Alon  Hassan   אסף גולן / Assaf Golan   ברונו שטיין / Bruno Shtein   ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO    דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen   חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich   יאיר ביטון / Yair Biton   יאיר  גולן / Yair Golan   יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass   יורם ברק / Yoram Barak   יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth   יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger   ירון בארי / Yaron Be'eri   ליאור אפשטיין   ליאורה נהון / Liora Nahon    ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar   משה סובל / Moshe Sobel   משה סעדה / Moshe Saadda   נועם עוזיאל / Noam Uziel   נחשון שוחט / Nahshon Shohat   נסים מרום / Nissim Marom   ע"י   עדי כרמלי / Adi Carmeli   עופר ברטל / Ofer Bartal   עפר נמרודי / Ofer Nimrodi   ערן מלכה / Eran  Malka   קובי כחלון / kobe kahlon   קרן אלטמן / Keren Altman   רון שפירא / Ron Shapira   רונאל פישר / Ronel Fiaher   רונן יצחק / Ronen Yitzhak   רועי בר / Roee Bar   רות דוד / Ruth David-Blum   רמי דואני / Rami Douani   שי ברס / Shay Baras   שקל ושות', משרד עורכי דין / Shekel & Co, Law Office   ששון חי / Sasson Hay 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"הרגשתי כמו שאתה יושב עם השטן"
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ירושלמית
2/07/15 11:42
2
עובדיה
2/07/15 17:08
3
עובד עירייה
2/07/15 17:29
4
מוצמו
2/07/15 17:59
5
מעורבת
2/07/15 20:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת רונאל פישר
"היא אמרה לי בחצי צחוק: 'את תתנהגי כמו שאת יודעת, מתמוטטת'. אני אמרתי לה שאני אסע לחו"ל, אמרתי לכולם שאני רוצה לנסוע לחו"ל, כי אני לא אעמוד בזה שוב, הכוונה לחקירות. ואז בשביל להרגיע אותי היא אמרה לי בחצי צחוק: 'את תתמוטטי או משהו כזה ותגמרי את זה כי זה סה"כ סיפור של יום' - משהו כזה. שאלתי אותה 'רותי, אני אעצר'. היא אמרה לי שאני לא אעצר ושאני אהיה רגועה. היא עשתה הכל כדי להרגיע אותי".
02/07/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
"ערן ורונאל היו נפגשים, יושבים בערב במשרד, ערן היה מגיע, שותים ויסקי, ערן היה זורק שם, רונאל היה מנסה להבין לחשוב והיה אומר לעצמו: 'איך מגיעים לבן אדם, איך מגיעים לבן אדם', ואני חושבת מאוד מהר לעשות חיבורים בין אנשים ולכן היה [לי] חלק בשיחות האלו". כך פעלו ערן מלכה ורונאל פישר לפי עדותה של ע"י, העוזרת האישית של פישר שהפכה לעדת מדינה.
02/07/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
ערן מלכה מסר בעדויותיו, לאחר שנחתם עימו הסדר הטיעון, מידע המפליל לכאורה כמעט את כל הנאשמים האחרים בפרשה ובראשם רונאל פישר ורות דוד. מלכה מסר בין היתר מידע על מכירת מידע מסווג נוסף לזה המופיע בכתב האישום הקיים.
01/07/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
מנכ"ל נתיבי ישראל לשעבר, שי ברס, ביקש להיעזר בקשריו של רונאל פישר עם ניצב ברונו שטיין כדי לקדם אינטרסים של החברה. כך מגלה חומר החקירה הנחשף ב-News1. עדותו של ברס גם חושפת כיצד העלים מהרשויות 200,000 דולר שהחזיק במזומן בביתו - בעודו משמש כמנכ"ל חברות ממשלתיות גדולות (נתיבי איילון ולאחר מכן נתיבי ישראל).
01/07/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
חילופי הווטסאפים בין רונאל פישר ליאיר ביטון חושפים את עומק הקשר והידידות ביניהם. תמלילי התכתובות מצויים בחומר החקירה בפרשה, הנחשף ב-News1. ביטון היה הגדול שבלקוחותיו של פישר, והחברות שבבעלותו שילמו לו עד 100,000 שקל בחודש. במקביל שימשה עו"ד רות דוד כדירקטורית חיצונית בחברת ב.יאיר.
01/07/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il