חברת דן הפסיקה בשבת האחרונה את פעילות מוקד המידע ושירות הלקוחות שלה, בעקבות פעילות משפטית שניהלה מולה בנושא התנועה למדינה יהודית. לאחרונה פנה עו"ד אורי ישראל פז, מנהל פרויקטים בתנועה, אל מנכ"ל חברת דן
שמואל רפאלי בדרישה להפסיק את הפעילות של מוקד מידע ושירות לקוחות בשבת - בניגוד לחוק שעות עבודה ומנוחה.
בפנייה למנכ"ל דן נטען כי הזכות למנוחה שבועית מעוגנת בשורה של חוקים ומקורות משפט, והיא באה לשרת תכלית סוציאלית ודתית. עוזר מנכ"ל חברת דן, אלון אלמן, השיב לפז כי מוקד המידע האנושי של חברת האוטובוסים אכן פועל בשבת משום שהחברה חתומה על הסכם מול
משרד התחבורה לפיו עליה להפעיל את המוקד בכל ימי מתן שירותי התחבורה הציבורית החל משעה לפני תחילת מתן השירותים. "הפנייה מעלה בעייתיות מסוימת בשעה שלפני צאת השבת שנוצרה כתוצאה מכניסת של שעון הקיץ בחודש שעבר", הודה אלמן.
מנגד, טען עו"ד פז כי "אף אם משרד התחבורה אישר או הורה לדן להפעיל את מוקד המידע עוד לפני יציאת השבת, האישור של משרד התחבורה אינו אוטומטי, ונדרש לכך היתר ממשרד הכלכלה. בהמשך לכך, פנתה התנועה למדינה יהודית בתלונה נגד דן אל ראש תחום כלי אכיפה ודיני עבודה במשרד הכלכלה. בעקבות התלונה, הופסקה פעילותו של המוקד בשבת ונוסעים שהתקשרו לפני צאת השבת הושמעה הודעה מוקלטת בה נאמר כי המוקד סגור.
לדברי פז, "על חברת דן להחיל את אי-הפעילות בשבת גם ביחס לנהגים וליתר העובדים היהודיים שלה. החוק אוסר העסקת עובדים אלה ללא קבלת היתר מראש ממשרד הכלכלה, כמתחייב לפי חוק שעות עבודה ומנוחה".
בתנועה למדינה יהודית מציינים לשבח את מוקד המידע של אגד, הסגור בשבת, אך מציינים כי חברות תחבורה ציבורית אחרות עדיין מפעילות מוקד שירות ומידע בשבת, חלקן באמצעות עובדים לא-יהודים כפי שמתיר החוק. עם זאת, "חלק מהחברות עדיין חורגות מהוראות החוק, ואנו נפעל-כנגדן באמצעי חוק מתאימים", אומרים בתנועה למדינה יהודית.