|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

אלה הח"כים שמקבלים במה ברשות השידור <br>

מנתונים שהגיעו ל"גלובס" עולה כי בשנתיים וחצי האחרונות הופיע בערוץ 1 השר אופיר אקוניס 54 פעמים - הרבה יותר מכל פוליטיקאי אחר בינתיים בקול ישראל: הרצוג, יחימוביץ' וגלאון הם המרואיינים העיקריים
11/08/2015  |   globes globes   |   חדשות   |   תגובות
מאת: לי-אור אברבך  |    |  גלובס  |  תגובות
אקוניס. הנתונים נחשפים [צילום: פלאש 90]

במהלך הישיבה של הוועדה המיוחדת שהוקמה לטובת תיקון חוק רשות השידור, בראשותו של צחי הנגבי, התייחס השר אופיר אקוניס לשידורי רשות השידור ולמה שהוא כינה "העצמאות" ו"האג'נדות" שלהן, כשהוא אינו מסתיר את חוסר שביעות הרצון שלו.

"אני שומע בימים האחרונים תזה שאנשים הכניסו לעצמם שאנחנו מביאים את תיקוני החקיקה כדי להשתלט על השידור הציבורי", אמר אקוניס בדיון, "זה הבל והבלים. אפשר לשמוע חלק מתוכניות רשות השידור ואת העצמאות והאג'נדות שלהם. אפשר לראות על מה אני מדבר. משום מה כשאני אומר איזון, פורצת פה בהלה".

ההנחה היא שאקוניס דיבר על תוכניות קול ישראל. על-פי נתונים שהגיעו לידי "גלובס", עולה כי אקוניס עצמו, כמו גם פוליטיקאים מהימין, פופולריים הרבה פחות מעמיתיהם משמאל ברשת האקטואליה הציבורית, רשת ב'.

הנתונים בולטים הרבה יותר לאור העובדה שבערוץ 1, השר הממונה מטעמו של ראש הממשלה על רשות השידור הוא כוכב של ממש. מנתונים שסיפקה רשות השידור לבקשת תנועת "הצלחה" עולה כי מאז ינואר 2013 ועד למאי 2015 הופיע השר אקוניס באולפני ערוץ 1 לא פחות מ-54 פעמים - מספר גבוה לאין-שיעור מיתר הפוליטיקאים. לשם השוואה - ח"כ שלי יחימוביץ', השנייה אחריו בכמות ההופעות, הופיעה בערוץ 1 רק 38 פעמים באותה תקופה.

ביוני השנה, לאחר סיקור הצבעה שנערכה בתנועת הליכוד, התלוננה תנועת "הצלחה" בפני נציב קבילות הציבור ברשות השידור, דדי מרקוביץ'. על-פי התלונה, רק שני בכירים מהליכוד נראו מצביעים בבחירות - ראש הממשלה בנימין נתניהו ואקוניס עצמו. כמו-כן, רואיין אקוניס כשהגיע למצעד הגאווה, ואף דווח בשידור על פגישתו עם עובדי רשות השידור.

"תלונתך נבדקה ונמצאה מוצדקת", כתב לו מרקוביץ' בחזרה. "ניתן היה להימנע מההופעות של השר אופיר אקוניס, הן בטלוויזיה והן ברדיו, ולו רק בשל מראית-עין. בימים שבהם נמצאת רשות השידור תחת פירוק, ראוי ומצופה מעיתונאי רשות השידור להפעיל שיקול-דעת מוקפד בכל מה שקשור בהופעותיו של השר הממונה על המסך וברדיו".

מאז תשובה זו של הנציב, אקוניס לא הוזמן יותר לשידורי ערוץ 1 כלל. אך לא רק התלונה הגיעה אז, אלא שבחודשיים האחרונים הורעו היחסים בין עובדי רשות השידור לשר אקוניס, שהיה תקוותם הגדולה. ברשות השידור זעמו על השר הקודם שהיה אמון עליהם, השר גלעד ארדן, על-רקע העובדה שהניח בפני הכנסת את החוק לסגירת רשות השידור ופתיחה של גוף אחר תחתיה.

במשך שנתיים וחצי, מאז ינואר 2013 ועד עתה, הופיע ארדן בערוץ 1 בסך-הכול 3 פעמים. בכל אותה תקופה, אקוניס היה מתנגד קולני לחוק ומי שהתייצב לצד העובדים נגד חברו לסיעה. הוא גם נחשב למועמד טבעי להפוך לשר התקשורת ולשר הממונה על הרשות, וכשקיבל לידיו את המשימות מידי ראש הממשלה (שממשיך להחזיק בתיקים), ברשות השידור נשמו אנחת רווחה.

אקוניס פתח את משרתו החדשה ברגל ימין, מבחינת אנשי רשות השידור, כשערך מפגשים רחבי-היקף וחמים עם העובדים. אך מרגע שהגיש את התיקון לחוק תאגיד השידור הציבורי, שלא מבטל את הסגירה ובעיני עובדי ערוץ 1 אף מערער את מקור פרנסתם, העובדה שהוא השר הממונה שבה להפריע, ונראה שהוא נכחד לחלוטין מהמסך של השידור הציבורי.

"באופן כללי הנתונים מראים, כפי שאף נקבע על-ידי נציב תלונות הציבור של רשות השידור, כי סיקורו של השר אקוניס בשידורי הטלוויזיה של הרשות ככל הנראה אינו ענייני ומושפע משיקולים זרים", אומר אלעד מן, היועץ המשפטי של תנועת "הצלחה".

לדבריו, "ככל הנראה מדובר בהעדפות של גורמי מקצוע מסוימים ברשות מטעמים לא מקצועיים, ומהרצון לכוון לטובתו של גורם פוליטי זה או אחר. בכלל לא אתפלא אם הקשר לעובדה שהוא היה ממתנגדי חוק תאגיד השידור הציבורי לא מקרי, והדברים מדברים בעד עצמם, גם בהיבטים האלה".


פוליטיקאים ספציפיים

יש להתייחס בזהירות לנתונים שהגיעו לידינו, בכל הקשור לקביעת עמדה נחרצת באשר לאיזון, אשר אקוניס קבע בעצמו כי הוא נעדר. הנתונים שהתבקשו נוגעים רק לשורה ספציפית של פוליטיקאים מימין ומשמאל, ולא לכל 120 חברי הכנסת. כמו-כן, הנתונים מתייחסים רק לאירוח בפועל - באולפן או מעל גלי האתר - ואינם מתייחסים לציטוט של הפוליטיקאים, הקלטתם בתוך כתבות או דיווח על מעשיהם.

כמו-כן, אין התייחסות כלל לנטייתם של המגישים או לאופן שבו הקשו על המרואיין. כך, לשם הדגמה, ייתכן שפוליטיקאי מן השמאל יתראיין וייתקל בראיון לא אוהד ואגרסיבי. כמו-כן, יש לציין כי פוליטיקאים מסוימים ובראשם ראש הממשלה גזרו על עצמם שתיקה לאורך זמן רב.

ועדיין, אין להתעלם מהנוכחות הבולטת שמקבלים אנשי השמאל בקול ישראל. כך למשל ח"כ יצחק הרצוג (המחנה הציוני) הוא אלוף הראיונות החיים ברשת ב', עם לא פחות מ-137 הופעות בשנתיים וחצי האחרונות - תקופה שכללה את מבצע צוק איתן ומערכת בחירות. שנייה לו היא יו"ר מרצ זהבה גלאון עם 129 הופעות, ואחריה, ח"כ שלי יחימוביץ' מהמחנה הציוני.

איש הימין הפופולרי ביותר על הקו של רשת הוא האיש של ראש הממשלה למשימות הסברה מיוחדת ולמתן תגובות, השר יובל שטייניץ מהליכוד, עם 110 השמעות.

גם כאן ארדן יובש - רק 62 השמעות בכמעט 3 שנים, פחות מאיתן כבל, יו"ר ועדת הכלכלה (82). אקוניס מסתפק ב-72 מופעים.

מעניין לציין את ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), שעמדה בראש הוועדה שניסחה את חוק תאגיד השידור הציבורי החדש בכנסת הקודמת. במאי 2014, עם התחלת פעולת הוועדה, אלהרר הופיעה פעמיים בערוץ 1 ופעם נוספת בקול ישראל. מרגע שהתקדמו הדיונים, היה לאלהרר קשה הרבה יותר לחזור ולהישמע, עד לכנסת הנוכחית.

לעומת זאת, כאמור בערוץ 1, הימין נוכח יותר, באופן בלתי פרופורציוני בעיקר בזכות נוכחותו התדירה של אקוניס. ועדיין, כמו יחימוביץ', גם זהבה גלאון מתארחת רבות יחסית לפוליטיקאים אחרים בערוץ 1. היא מחזיקה בלא פחות מ-28 הופעות על המסך, אך מיעוטן המופגן הוא בתקופת הבחירות - אז היא מופיעה רק 3 פעמים.

עם זאת, שתי פוליטיקאיות אחרות זוכות לפופולריות בערוץ 1, והן השרה מירי רגב עם 30 הופעות ונוכחות מוגברת בתקופת מערכת הבחירות; והשרה גילה גמליאל עם 27 מופעים. שתי השרות, יש לציין, נחשבו לאורך תקופה כמועמדות פוטנציאליות להחזקת תיק התקשורת.

אוהד יחזקאלי, יועץ התקשורת של השר אקוניס, מסר: "אין לנו שום כוונה להתנצל על שהשר אקוניס הוא מרואיין מבוקש בכל ערוצי הטלוויזיה. מיום קבלת האחריות על רשות השידור קבע לעצמו השר סייגים בכל הקשור להופעותיו בטלוויזיה ובקול ישראל. כך, לא התראיין השר אקוניס בערוץ הראשון אף לא פעם אחת, והתראיין פעם אחת בלבד בקול ישראל.

"לעניין זהותם הפוליטית של המרואיינים ברשות השידור אל מול שידורי קול ישראל, נציין כי השר הציב יעד שעל פיו תאגיד השידור הישראלי, שעל-פי הצעת החוק שמוביל השר יחל בשידוריו ב-31 במארס 2016, ישקף את כלל הדעות, הזרמים, התרבויות והעמדות בחברה הישראלית, ויקפיד על איזון בשידוריו".

מרשות השידור נמסר: "היות שהנתונים מתייחסים לתקופה של 3 שנים, שבחלקה הגדול כיהנה הנהלה אחרת ברשות השידור, נוכל להתייחס רק לתקופת הכהונה של ההנהלה הנוכחית, דהיינו בשנה האחרונה. בשנה האחרונה נשמר איזון מוחלט בשידורי הרדיו והטלוויזיה לכל אורכם של השידורים, ולא ניתנה עדיפות כלשהי לאדם זה או אחר או לצד זה או אחר במפה הפוליטית הישראלית. יש הקפדה יתרה על שידורים מקצועיים מאוזנים וללא משוא-פנים".

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  11/08/2015   |   עודכן:  11/08/2015
לי-אור אברבך
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אלה הח"כים שמקבלים במה ברשות השידור
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חוקרים ביבמ איתרו פרצת אבטחה חמורה במערכת ההפעלה אנדרואיד. הפרצה חושפת 55% ממשתמשי המערכת לאפשרות השתלטות על המכשיר שלהם, באמצעות העלאת רמת ההרשאות של אפליקציה זדונית, עד למצב בו היא חושפת את המערכת לניהול על-ידי פורצים. בדומה לפרצה במערכת ההפעלה עצמה, זוהו גם פרצות מקבילות בערכות פיתוח תוכנה (SDK) לסביבת אנדרואיד, המוצעות על-ידי צדדים שלישיים.
11/08/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
עיריית ירושלים באמצעות חברת "עדן", החברה לפיתוח מרכז ירושלים, משיקה תחרות יוצאת דופן ופונה לכלל הציבור להגיש רעיונות לפיתוח מרחב בריכת ממילא וגן "הארי ווילף" (גן העצמאות) ההיסטוריים שבמרכז העיר ירושלים אשר מכילים בתוכם אלמנטי מים על-מנת לשמור על הקו ההיסטורי של המקום.
11/08/2015  |  מירב ארד  |   חדשות
מתחילת השנה, לממשלה נרשם גירעון בפעילותה התקציבית בסך 700 מיליון שקלים לעומת גירעון גדול פי 10 - של 7 מיליארד שקלים - בתקופה המקבילה אשתקד. כך עולה (יום ג', 11.8.15) מנתוני משרד האוצר לביצוע התקציב והכנסות המדינה ממסים. הגירעון המצטבר ב-12 החודשים האחרונים (אוגוסט 2014-יולי 2015) ירד ל-2.1% בלבד מהתוצר בהשוואה ל-2.6% בחודש הקודם.
11/08/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
אלביט מערכות, הנסחרת בבורסת תל אביב ובבורסת נאדס"ק, דיווחה (יום ג', 11.8.15) על תוצאות פעילותה ברבעון השני של 2015.
11/08/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
לקראת תחילת עבודות הקמת תחנת הרכבת התת-קרקעית בקרליבך. מהלילה (יום ד', 12.8.15) ועד יום חמישי, יחולו שינויים זמניים בהסדרי התנועה, באזור קרליבך, בשעות הלילה, שישפיעו על קווי התחבורה הציבורית, העוברים ברחוב קרליבך וברחובות הסמוכים אליו.
11/08/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
הם יוצאים אט אט מהמאורות האפלות באקדמיה בהן הושמו ומשתפים בתחושות המחנק האקדמי, הפחד מלהתבטא נגד הזרם, החרדה מאימת הפיטורים
שמחה סיאני
שמחה סיאני
איך נפלת גיבור? איך נפלת עידו, אך לא בידיים ריקות    השארת אחריך ידיים מלאות במורשת קרב ואהבה למולדת, עם הטוב והפחות טוב שבה    בית חם הותרת אחריך אישה וצאצאים שיאהבו את הבריות ואת ה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il