|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
איפה כדאי ללמוד בינה מלאכותית?
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

זוג ישראלים נרצחו בפיגוע בשומרון

ההורים איתם ונעמה הנקין נרצחו מירי לעבר רכב המשפחה לעיני ילדיהם באזור אלון מורה ארבעת הילדים חולצו ללא פגע
01/10/2015  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
זירת הפיגוע [צילום: מג'די מוחמד/AP]
הנרצחים איתם ונעמה הנקין

בין איתמר לאלון מורה ירו (יום ה', 1.10.15) מחבלים לעבר רכב ישראלי. מן הירי נרצחו שני בני זוג, איתם ונעמה הנקין, שהיו בשנות השלושים לחייהם, שהיו בדרכם מפגישת מחזור של ישיבת חצים באיתמר בה למד איתם לביתם בישוב נריה.

ארבעת ילדיהם של בני הזוג ששהו באותה עת ברכב חולצו ממנו ללא פגע. מדובר בילדים בני 9, 7, 4 וארבעה חודשים שנותרו יתומים. שני ילדים נוספים של המשפחה לא שהו באותה עת ברכב.

כוחות צה"ל פתחו בסריקות אחר מבצעי הפיגוע. מחקירה ראשונית עולה כי שני מחבלים הם שירו בבני הזוג, ולפחות אחד מהם ביצע וידוא הריגה ממרחק בו לא הצליחו להבחין בילדים.

איתם הנקין היה חוקר ומרצה, נעמה הנקין הייתה גרפיקאית. ילדיהם הועברו לקרובי משפחתם באיתמר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו השוהה בניו-יורק עודכן בפרטי הפיגוע. בחמאס בירכו על הפיגוע וקראו לבצע פיגועים נוספים. ליד חוורתא התפרעו פלשתינים. ישראלית נפצעה קל מאבן שיודתה לעברה בצומת יצהר.

פאראמדיק מד"א בועז מלכה שהגיע למקום סיפר: "המראה היה קשה מאוד, ראינו רכב במרכז הכביש כשלצידו שכב גבר בשנות השלושים כשהוא עם פציעות בפלג גופו העליון ובתוך הרכב ישבה אישה בשנות השלושים גם היא עם פציעות קשות בפלג גופה העליון, הם היו ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותם במקום".

ראש מועצת השומרון יוסי דגן אמר כי מאז נאומו האנטישמי באו"ם של יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן הועלתה רמת הכוננות, וזו התוצאה.

ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" אמר כי "הידיים שרצחו את זוג ההורים הם של חוליית הרצח הפלשתינית, אבל הפה הוא של אבו מאזן ואנשיו בשורת נאומים וראיונות היום מניו-יורק ועד המוקטעה המאיימים על ישראל בהפרת הסכמי הביטחון. יו"ר אלמגור מאיר אינדור אמר כי "ישראל צריכה להערך למבצע חומת מגן ב', שבו הרש"פ היא אויב, והוסיף כי אל לישראל להרשות לאבו מאזן לחזור למוקטעה.

ולתגובות במערכת הפוליטית:

  • השר אורי אריאל (הבית היהודי): ״האירוע הרצחני שהותיר משפחה יתומה מהוריהם הוא תוצאה והמשך ישיר למסכת השקרים של אבו מאזן אתמול באו״ם. האחריות היא שלו ובאחריותו הבלעדית ועליו לתת את הדין על כך. התשובה לרצח הנורא חייבת להיות סיפוח שטחי c והרחבת ההתיישבות בירושלים ויהודה ושומרון״.

  • סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי (ליכוד): "אבו מאזן מסית והשטח מוסת כך עובד המנגנון הרצחני שמניע את פיגועי הטרור הרצחניים ביהודה ושומרון. אירועים מסוג זה הם עוד הוכחה לכך שפניהם של הפלשתינים לא לשלום אלא לשנאה לא לשיח אלא להסתה ושנאה. אני מחזקת את ידי כוחות הביטחון בחיפוש אחר הרוצחים הארורים".

  • ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ (הבית היהודי): "פיגוע הירי ליד איתמר הוא המשך ישיר של מסע ההסתה השקרי של אבו מאזן, ודם ההרוגים על ידיו. הגיע הזמן שגם אצל רה"מ ייפול האסימון והוא יפסיק לדבר על הקשקוש של שתי מדינות לשני עמים. רק חיסול התקווה למדינה פלשתינית יגדע את הטרור. עלינו להחזיר את ההרתעה לצה״ל באופן מיידי ולהבהיר לפלשתינים שכל מי שפוגע בנו דמו בראשו. בתגובה לגל הטרור על נתניהו לקדם במרץ בנייה ביהודה בשומרון ובירושלים ובכך לחזק את ריבונותנו בארץ האבות. נתניהו ידע להכריז עם ישראל חי בנאומו, הגיע הזמן למעשים״.

  • השר נפתלי בנט (הבית היהודי): ״פקודת הקרב של אבו מאזן יושמה הערב בישראל, והיא אדומה מדם. לעם שמנהיגיו מעודדים רצח, לעולם לא תהיה מדינה, ואת זה צריך להגיד חד וברור. כעת תם עידן הדיבורים, הגיעה עת מעשים״.

  • ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני): "שוב פעם פיגוע נפשע סמוך לבית פוריק שככל הנראה הונדס ובוצע על-ידי תושבי מזרח ירושלים. באשר לראש הממשלה שגדול בדיבורים אך קטן במעשים אני קוראת לו ולשרי בממשלה להפסיק להתרברב ולהתחיל לפעול כן למען מיגור הטרור וחיזוק הביטחון לכלל הישראלים וכן למען הסדר מדיני שלא יאפשר הקמה של מדינה דו-לאומית בה יהודים תמיד יהיו נתונים לסכנת חיים".
  • השרה מירי רגב (ליכוד): "24 שעות אחרי נאומו האלים של רב המרצחים אבו מאזן נרצחו בעל ואישה בישראל. בכל מילה שלו אבו מאזן מעודד רציחתם של יהודים ומתיר את דמם. הוא ירש את דרך הטרור של ערפאת וממשיך את דרכו הפושעת שקוטלת חיי חפים מפשע. זו הוכחה כואבת לכך שישראל חייבת להחריף את צעדיה. בכוונתי לעמוד על כך בישיבת הממשלה הקרובה".
  • ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי): "ארץ ישראל כולה, בראשה הר-הבית מקום בית מקדשנו שייכים לעם ישראל מאז ומעולם ולנצח נצחים ולעולם לא היו ויהיו שייכים לעם של רוצחים. בארץ ישראל בין הים התיכון לירדן תהיה מדינה אחת היא מדינת ישראל. גם הרצח הכפול הנורא של הערב הוא פרי ההסתה של הרשות הפלשתינית והעומד בראשה. בטרור נדע לטפל ביד ברזל, את הארץ נדע ליישב ברוח החזון היהודי ציוני ועם המשפחה אותה אני מכיר היטב נשתתף בצער, נחזק וננחם".
  • ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד): "הרצח המתועב הזה הוא המשך ישיר של מדיניות ההסתה והשקרים של אבו מאזן. אי-אפשר לטעון שאתה מקדם שלום ומצד שני להשלים עם פעולות טרור ורציחת חפים מפשע של זוג הורים שנרצחים אל מול עיני ילדיהם הקטנים. הטרוריסטים השפלים צריכים לדעת שהם אינם חסינים ושהם ישלמו מחיר כבד על מעשיהם".
  • ח"כ אורן חזן (הליכוד): "הפיגוע הוא תוצאת המדיניות של שר האין-ביטחון. אני קורא לו להפשיר תוכנית בנייה ביהודה ובשומרון. דינם של המרצחים הוא מוות".
  • שר הביטחון משה יעלון (ליכוד): "הפיגוע הרצחני הערב הוא המשך ברור להסתה נגד מדינת ישראל ונגד אזרחיה, ולנסיונות החוזרים ונשנים להוציא אל הפועל פיגועים. המלחמה בטרור דורשת מאיתנו נחישות, יד ברזל ואורך רוח. אנו נאבקים באויב צמא דם וחסר מעצורים, ולמרבה הצער גם סופגים אבדות במהלך הדרך. בשעה הזו צה"ל ושירות הביטחון הכללי מנהלים מרדף אחר הרוצחים. נרדוף אחריהם ולא נשקוט עד אשר נניח ידנו על הרוצחים ושולחיהם".

תאריך:  01/10/2015   |   עודכן:  01/10/2015
עידן יוסף
+יעלון: מקווה שפעילותנו תביא לרגיעה
11:23 02/10/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון ביקר במקום הפיגוע בשומרון בלווי צמרת מערכת הביטחון ושמע סקירות מהמפקדים בשטח  ▪  הפגנות מחאה נגד מדיניות הממשלה
(שר הביטחון והרמטכ"ל מקבלים סקירה מהמח"ט שי קלפר [צילום: דיאנה חננשווילי])
+ראש מועצת השומרון יפתח בשביתת שבת
10:43 02/10/15  |  עידן יוסף
ראש מועצת השומרון יוסי דגן הודיע כי מיד לאחר לוויתם של בני הזוג שנרצחו בפיגוע יחל בשביתת שבת מול בית ראש הממשלה. השביתה תימשך גם בשבת ובחג, וזאת עד לשינוי המדיניות. דגן דורש חיזוק הביטחון, הקמת ישוב חדש ואישור תוכניות בנייה ותב"ע לישובים באזור הרצח. הוא קרא לציבור להצטרף אליו.
+דמם הותר
08:32 02/10/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
כאשר טוענים שוב ושוב שההתנחלויות הן בלתי חוקיות, הופכים את תושביהן לכובשים שבהם מותר להילחם בכל האמצעים. הגיע הזמן לשנות את השיח הזה, לאמץ את דוח לוי ולבנות בכל מקום
(בני הזוג הנקין. לא רק הסתה)
+נתניהו: הרוצחים ידעו שהם רוצחים אבא ואימא
00:30 02/10/15  |  
ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בניו-יורק הצהרה קצרה בעניין הפיגוע: "הרוצחים ידעו שהם רוצחים אבא ואימא, הילדים היו שם. ושוב הוכח שההסתה הפלשתינית הפרועה מביאה למעשי טרור ולמעשי רצח כמו זה שראינו הערב. אני עומד לשוחח עכשיו עם שר הביטחון, עם הרמטכ"ל ועם ראש השב"כ על הצעדים שננקוט, לא רק כדי לתפוס את הרוצחים, אלא גם כדי להגביר את הביטחון לכל אזרחי ישראל".
+תינוק נפגע מיידוי אבנים
00:07 02/10/15  |  
תינוק ישראלי נפגע מיידוי אבנים של פלשתינים בציר גלעד. הערב היו כמה תקריות של יידויי אבנים, גם מצד מתנחלים. מתנחלים קיימו משמרות מחאה בכמה מצמתי השומרון.
+צה"ל העלה מל"טים לאוויר
00:03 02/10/15  |  
צה"ל העלה מל"טים לאוויר כדי לסייע באיתור המחבלים. ארבעה חיילי גדודי חי"ר שאמורים היו לצאת לחופשת החג הוקפצו לאזור.
+ארבעה גדודים יגיעו לאזור הפיגוע
23:39 01/10/15  |  
בהערכת מצב עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט הוחלט להביא לאזור הפיגוע ארבעה גדודי צבא, כדי לבצע חסימות שיקשו על מבצעי הפיגוע לברוח. צה"ל מכתר את בית פוריק ועוורתא. המתיישבים מאשימים את שר הביטחון יעלון בכך שההיתר שנתן לפלשתינים לנוע על הציר שנסגר במבצע צוק איתן היא שתרמה לפיגוע.
+"לא נניח שיהיה לאירן נשק גרעיני"
20:03 01/10/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
"ההסכם עם אירן הוא שטר הנישואין בין איסלאם קיצוני ונשק גרעיני"  ▪  קורא לעולם לאכוף בתקיפות את ההסכם ולפעול נגד הטרור האירני  ▪  מצהיר על נכונותו למו"מ מיידי עם הפלשתינים
(נתניהו וספרו של חמנאי [צילום: מן הטלוויזיה])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
זוג ישראלים נרצחו בפיגוע בשומרון
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דניאל143
1/10/15 22:05
 
ועוד התנחלות?
2/10/15 08:31
2
asds23
1/10/15 22:26
3
אהרון שחר
1/10/15 23:32
4
בבינהויו
2/10/15 02:17
5
קורןנאוה טבריה
2/10/15 06:45
6
נובל
2/10/15 07:13
7
עידולי
2/10/15 07:49
8
האדיש
2/10/15 11:16
 
האדיש
2/10/15 12:32
9
שבץ חלובה
3/10/15 16:47
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
דקה ארוכה של שתיקה מכוונת במהלך נאומו (יום ה', 1.10.15) של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעצרת הכללית של האומות המאוחדות בניו-יורק. "אירן מבקשת להשמיד את בני עמי והעולם שותק", אמר נתניהו ונדם.
01/10/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
אתמול חווינו מופע אימים בהתגלמותו, בשפתי העברית - אימים (פחדים) קרובה למילה איומים - כי אדם שמפחד - מאיים.
01/10/2015  |  יחיאל שבי  |   מאמרים
כדאי לקרוא את כל הנאום של אבו מאזן. מדובר בטקסט סמלי המתכתב עם ההיסטוריה של ערביי האזור במאה השנים האחרונות: הם לא אחראים לשום דבר. אכלו להם, שתו להם, הרגו בהם, שיות תמימות שכמותם. הם גם לא סירבו מעולם לשום הצעת שלום. פשוט ככה מהאוויר הגיעו היאהוד והחריבו להם מדינה דמוקרטית ומשגשגת למופת, פלא מוסרי ותרבותי ששכן לו בשלווה מאז בריאת העולם עד ל-1948.
01/10/2015  |  דרור אידר  |   מאמרים
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס, המכונה "מהנדס אוסלו", המשיך אמש בנאומו בעצרת הכללית של האו"ם במדיניות "ההליכה על הסף" ומייד לאחר נאומו הונף בטקס רב משתתפים הדגל הפלשתיני על התורן בבנין האו"ם בניו-יורק.
01/10/2015  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
הוא בא לעצרת האו"מ להציג ברוב חשיבות את הנושא הפלשתיני שכבר נמאס לעולם לעסוק בו... הוא, אבו-מאזן, מנהיג שקרן ומכחיש שואה, תועמלן אנטישמי ואויב ישראל והעם היהודי, קיבל את הכבוד שלו מהמלקקים הקבועים שלו (וביניהם מזכ"ל האו"מ) עם העלאת הדגל שלו ברחבת האו"מ, ואחר-כך, נשא נאומו לחצי אולם ריק, וכהרגלו דבריו היו מלאי פרופגנדה והסתה. כל פעם הוא משכנע אותנו מחדש שאין עם מי לדבר ואין על מה לדבר... צריך לקוות גם שאלו שסבלו בשקט את נאומו האחרון בעצרת האו"מ מבינים זאת.
01/10/2015  |  יהודה דרורי  |   מכתבים/הערות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
החד-ממדיות של תוכנית "עובדה" משקפת רק חלק מהאמת ובכך מחזקת את התחושה בקרב תומכי נתניהו כי עורכי התוכנית לא מעוניינים בהצגת התמונה העובדתית המלאה אלא מעוניינים אך רק באשמתו של ראש ה...
דן מרגלית
דן מרגלית
גדעון סער והציג בעיה קשה, כיצד לאזן בין הצורך באחדות נוכח איומים מזרח תיכוניים רציניים לבין החובה להגן על הדמוקרטיה, ומסקנתו נאמרה בקול צלול כי בנימין נתניהו צריך להתפטר
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
צמיחתו של גאון צבאי: היינץ גודריאן; התרבות הצבאית הפרוסית; פיתוח ה"בליץ קריג" בצבא גרמניה בין שתי מלחמות העולם; חשיבות השילוב בין תיאוריה ופרקטיקה; איך יחיא סינוואר הָמַם את ישראל;...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il