|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
מזוז. "הדבר נכון" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90] ארבל. "לברר במינימום" [צילום: איציק וולף]

חשיפה: העדויות בפני גולדברג בנושא הביקורת על הפרקליטות

מני מזוז תמך בביקורת פרטנית; <br>ארבל: חובה לתאם עם הפרקליטים

רובינשטיין: בראש הנציבות צריך לעמוד מישהו שמכיר את עבודת הפרקליטות שטרית: היוזמה להקמת הנציבות הייתה כנראה של ארגוני פשע וינוגרד: בלי ביקורת פרטנית לא תהיה ביקורת ראויה לדור: תמכתי בהקמת הנציבות רק אחרי שהפסדתי במאבק נגדה
19/10/2015  |   איתמר לוין   |   חדשות   |   משמר המשפט   |   תגובות
רובינשטיין. "רק במקרים חריגים" [צילום: איציק וולף]

ארד-איילון. ההליך האתי לא מתאים

לדור. לסגור את הנציבות [צילום: יוסי זליגר]

כשר. הציע ביקורת פנים [צילום: פלאש 90]

גרוסמן. סיפרה על מקרה של שיבוש

סדבון. למה הפרקליטים צועקים [צילום: בוצ'צ'ו]

"נציבות הביקורת צריכה להיות כפופה ליועהמ"ש"
איתמר לוין
פרקליט המדינה התנגד בתוקף לביקורת פרטנית, אלא במקרים נדירים עליהם יחליט היועץ המשפטי * הזהיר: התהליך יכול חלילה להרוג את הפרקליטים
לרשימה המלאה

הפרקליטים ביקשו לבטל את נציבות הביקורת
איתמר לוין
בהופעתם בפני גולדברג לא הסתפקו נציגי הפרקליטים בדרישה להימנע מביקורת פרטנית * הזהירו: קיומה של הנציבות יחליש את המערכת, יהפוך אותה לגוף הססני וביורוקרטי ויפגע באמון הציבור
לרשימה המלאה

"בניגוד לטענות: סניגורים לא מתלוננים בנציבות על פרקליטים"
איתמר לוין
גרסטל הציגה נתונים שהפריכו את חששות הפרקליטים מפני שימוש בנציבות ככלי להלך עליהם אימים * טוענה: הפרקליטים חוששים מגוף אפקטיבי עם נוכחות ולא רוצים שיגעו בהם
לרשימה המלאה

היו פרסומים מגמתיים
לאורך פעילותו של השופט בדימוס אליעזר גולדברג בבדיקת סוגיית נציבות הביקורת על הפרקליטות, פורסמו בצורה מגמתית קטעים מתוך עדויות שנשמעו בפניו. הפרסומים הללו, רובם ככולם, נעשו בידי עיתונאים המקורבים לארגון הפרקליטים ותאמו את עמדותיו של הארגון. אנחנו מפרסמים את הפרוטוקולים במלואם. עיון בהם מלמד, בין היתר, כיצד היה מי שפרסם חלק מן הדברים בצורה מוטית ואף כזאת שהוציאה אותם מהקשרם.

גולדברג - עירני ביותר
היה מי שניסה לטעון שאליעזר גולדברג לא מתאים למשימה של בדיקת הנציבות, ובעיקר הצביעו על גילו - 84 בחודש מאי האחרון. הפרוטוקולים מלמדים, שגולדברג היה עירני ביותר, שם לב לכל מילה ואפילו לכל עת, מיקד את הדיון בנושאים המרכזיים וזכר את כל הפרטים הרלוונטיים.

שופט בית המשפט העליון והיועץ המשפטי לממשלה לשעבר, מני מזוז, תומך בביקורת פרטנית על הפרקליטים בידי נציבות הביקורת, וסבור שאת הביקורת המערכתית צריך לבצע משרד מבקר המדינה. מזוז אמר זאת לשופט בדימוס אליעזר גולדברג, ודבריו במלואם מתפרסמים לראשונה ב-News1, כחלק מכל הפרוטוקולים של האישים שהופיעו בפני גולדברג.

מזוז הוסיף, שהוא יזם בזמנו הקמה של יחידת ביקורת פנים, בה רצה שיהיו שניים-שלושה עובדים, כדי לבדוק תלונות פרטניות. עוד סיפר, כי קיבל פנייה להופיע בפני הצוות שבחן את רעיון הקמת הנציבות, אך סירב: "אני חשבתי שלא יהיה נכון להתנגד לרעיון של הקמת גוף הביקורת, משתי סיבות: הראשונה, הדבר נכון לגופו של עניין. השנייה, מדובר למעשה ברכבת שיצאה מן התחנה".

המשנה לנשיאה אליקים רובינשטיין, שהיה גם הוא היועץ המשפטי לממשלה, הביע תמיכה בביקורת מערכתית והתנגד לביקורת פרטנית למעט במקרים חריגים, מחשש שהדבר ישמש לניגוח נגד פרקליטים. בתשובה לשאלתו של גולדברג, אמר רובינשטיין כי מוטב שהנציבות תפעל על-פי חוק בדומה לגופים דומים, והוסיף שמן הראוי שהנציב יהיה "מישהו שמכיר את עבודת הפרקליטות".

הופעה מביכה של אופיר-תום

השופטת בדימוס עדנה ארבל, שהייתה פרקליטת המדינה, התמקדה בהתנגדות לביקורת הפרטנית וטענה: "יש לברר תלונות במינימום אחרי סינון". עוד אמרה ארבל, כי חשוב מאוד שיהיה תיאום בין הפרקליטים [המתנגדים בתוקף לעצם קיומה של הנציבות] לבין נציבות הביקורת, כי "אם לא יהיה תיאום ושיתוף פעולה, לא יהיה פיקוח ולא יהיה כלום".

הופעתה של השופטת בדימוס ברכה אופיר-תום הייתה מביכה, כאשר היא העלתה טענות נגד פעילות הנציבות אבל התברר שאין בהן מן האמת. כך למשל אמרה אופיר-תום שהחלטות הנציבות בתלונות פרטניות מתפרסמות ושלנציבות יש סמכות להעניש פרקליטים ותובעים. היא גם ציירה תמונה קודרת ביותר, לפיה הפרקליטים "מובסים, מרגישים מושפלים, מוכים, התדמית שלהם בציבור היא לא כמו שהייתה, לא זוכרת תדמית כזו, יורים בהם בליסטראות מכל כיוונים" - אך בתשובה לשאלתו של גולדברג הודתה שהדברים מוגזמים.

עו"ד דרור ארד-איילון, שהיה יו"ר ועדת האתיקה הארצית בלשכה, דחה את טענת הפרקליטים כאילו די באכיפה האתית. לדבריו, אנשים חוששים להתלונן על הפרקליטות בשל הכוח שבידה, והמנגנון האתי ככלל אינו מתאים לטיפול בהתנהגות יום-יומית שאינה מהווה עבירה אתית. המערכת "לא קשובה לביקורת גם כשהיא באה מבית המשפט. היא עושה דברים קשים", טען ארד-איילון.

"ההתנגדות מביעה חולשה"

מנהל בתי המשפט לשעבר, משה גל, אמר שההתנגדות להקמת הנציבות מזכירה לו את זו שהייתה כאשר הוקמה נציבות תלונות הציבור על שופטים. "אני דווקא חושב שהביקורת תחזק את הפרקליטות ולא תחליש אותה, ואני סבור כי ההתנגדות של הפרקליטות מביעה עמדה של חולשה ולא של עוצמה", טען.

עו"ד יעל גרוסמן סיפרה על מקרה בו לדעתה עורכת דין מפרקליטות מיסוי וכלכלה שיבשה הליכים, בכך שהכינה עד והכניסה לפיו גירסה שלא עלתה בחקירתו במשטרה. לדבריה, היא רצתה באותו מקרה להתלונן על הפרקליטה, אך כאשר התיק הסתיים והלקוח נשלח לכלא - לא עשתה דבר. לעומת זאת, "התחושה שאם יש גוף אוביקטיבי כמו הנציבות, את כותבת מכתב והם בודקים". לדעתה, לא יהיו תלונות שווא נגד פרקליטים והנציבות תדע לזהות כאלו.

נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב לשעבר, אליהו וינוגרד, אמר: "אנחנו חושבים שצריך שיהיה גוף ייחודי שעוסק בנושא של ביקורת על הפרקליטים. מניסיון אישי ומעדות אישית אני חושב שהביקורת הפרטנית שמסורה לגרסטל, יחד עם הביקורת המערכתית - שתי ביקורות אלה חשוב שימשיכו להיות בידיה. אם נטול את הביקורת הפרטנית מידי גרסטל, זה נוטל את העוקץ מביקורת אמיתית שראוי שתיעשה ביחס לפרקליטים".

מבקשים סיוע מחברי כנסת

עוד מתברר מתוך הפרוטוקולים, כי את ההצעה להקים גוף ביקורת פנימית שיטפל רק בפרקליטות - אותה אימץ גולדברג - העלה פרופ' אסא כשר. הוא גם הציע שלפרקליטות יהיה דובר משלה, אשר יתן הסברים ממשיים ומפורטים לפעילותה, במקום מה שתיאר כתגובות לקוניות ונדירות שמפרסם כיום דובר משרד המשפטים.

פרקליט המדינה לשעבר, משה לדור, קרא לסגור את נציבות הביקורת ולהתמקד בביקורת שיערוך משרד מבקר המדינה. "אסור להנציח גוף שייעודו הנתפס בעיני הציבור הוא כאכסניה לקליטת תלונות מהציבור", אמר. הוא טען, כי הנציבות תתקשה מאוד להבחין בין פעילות במסגרת שיקול הדעת המקצועי, אותה אינה בודקת, לבין התנהגות אחרת של הפרקליט, והזהיר שקיומה ימנע מפרקליטים להפעיל את שיקול דעתם. כאשר עימת אותו גולדברג עם דבריו בכנסת בזכות הקמת הנציבות, אמר לדור, כי התבטא כך לאחר שהפסיד במאבק נגד הקמתה.

ראש אגף החקירות לשעבר, יוסי סדבון, העיר שהתובעים המשטרתיים לא הרימו קול זעקה נגד הקמת הנציבות, למרות שהם אחראים ל-90% מהתיקים הפליליים. לפרקליטים יש ועד מיליטנטי, הוסיף, ומנסיונו הוא יודע שייתכן שהצעקה נובעת מבעיה אמיתית - אך ייתכן שגם ש"שהם רוצים לשמור על הטריטוריה שלהם ושחס וחלילה לא יפגעו להם באופן שבו הם חיים עד עצם היום הזה". עוד אמר סדבון, כי ידוע לו שארגון הפרקליטים מבקש סיוע מחברי כנסת, ובעיניו מדובר ב"מעשה שלא ייעשה".

שר המשפטים לשעבר, מאיר שטרית, אמר שנציבות התלונות על שופטים הוקמה משום שאין גוף אחר המבקר אותם, בניגוד לפרקליטים הנתונים לביקורתם של גופים רבים. הוא טען, כי נראה שהיוזמה להקמת הנציבות הייתה "של אנשים בעלי אינטרסים המעוניינים שהפרקליטים ייפגעו ויחששו בזמן עבודתם, כל ראשי ארגוני הפשע, כל אלה שעוברים עבירות פליליות שמחים שהפרקליטים יחששו". שטרית אמר שנפגש עם ארגון הפרקליטים, אך לא עם הנציבה הילה גרסטל.
ישיבה עם השופט בדימוס ברכה אופיר-תום / פרוטוקול
הופעתה של השופטת בדימוס ברכה אופיר-תום בפני השופט בדימוס אליעזר גולדברג בנושא נציבות הביקורת על הפרקליטות
ישיבה עם השופטת בדימוס עדנה ארבל / פרוטוקול
הופעתה של השופטת בדימוס עדנה ארבל בפני השופט בדימוס אליעזר גולדברג בנושא נציבות הביקורת על הפרקליטות
ישיבה עם עו"ד דרור ארד-אילון / פרוטוקול
הופעתו של עו"ד דרור ארד-אילון בפני השופט בדימוס אליעזר גולדברג בנושא נציבות הביקורת על הפרקליטות
ישיבה עם השופט בדימוס משה גל / פרוטוקול
הופעתו של השופט בדימוס בפני השופט בדימוס אליעזר גולדברג בנושא נציבות הביקורת על הפרקליטות
ישיבה עם עו"ד יעל גרוסמן / פרוטוקול
הופעתה של עו"ד יעל גרוסמן בפני השופט בדימוס אליעזר גולדברג בנושא נציבות הביקורת על הפרקליטות
ישיבה עם עו"ד שרית דנה / פרוטוקול
הופעתה של עו"ד שרית דנה בפני השופט בדימוס אליעזר גולדברג בנושא נציבות הביקורת על הפרקליטות
ישיבה עם השופט בדימוס אליהו וינוגרד / פרוטוקול
הופעתם של השופט בדימוס אליהו וינוגרד ועוה"ד שני תאני ונעמה זר-כבוד בפני השופט בדימוס אליעזר גולדברג בנושא נציבות הביקורת על הפרקליטות
ישיבה עם אלי זהר / פרוטוקול
הופעתו של עו"ד אלי זהר בפני השופט בדימוס אליעזר גולדברג בנוגע לנציבות הביקורת על הפרקליטות
ישיבה עם פרופ' אסא כשר / פרוטוקול
הופעתו של פרופ' אסא כשר בפני השופט בדימוס אליעזר גולדברג בנושא נציבות הביקורת על הפרקליטות
ישיבה עם עו"ד משה לדור / פרוטוקול
הופעתו של עו"ד משה לדור בפני השופט בדימוס אליעזר גולדברג בנושא נציבות הביקורת על הפרקליטות
ישיבה עם עו"ד יהושע למברגר / פרוטוקול
הופעתו של עו"ד יהושע למברגר בפני השופט בדימוס אליעזר גולדברג בנושא נציבות הביקורת על הפרקליטות
ישיבה עם השופט מני מזוז / פרוטוקול
הופעתו של השופט מני מזוז בפני השופט בדימוס אליעזר גולדברג בנושא נציבות הביקורת על הפרקליטות
ישיבה עם עו"ד יוסי סדבון / פרוטוקול
הופעתו של ניצב בדימוס יוסי סדבון בפני השופט בדימוס אליעזר גולדברג בנושא נציבות הביקורת על הפרקליטות
ישיבה עם השר לשעבר מאיר שטרית / פרוטוקול
הופעתו של שר המשפטים לשעבר, מאיר שטרית, בפני השופט בדימוס אליעזר גולדברג בנושא נציבות הביקורת על הפרקליטות
ישיבה עם פרופ' נטע זיו וד"ר לימור זר -גוטמן / פרוטוקול
הופעתן של פרופ' נטע זיו וד"ר לימור זר -גוטמן בפני השופט בדימוס אליעזר גולדברג בנוגע לנציבות הביקורת על הפרקליטות
ישיבה עם נציגות הלשכה המשפטית של משרד הרווחה / פרוטוקול
הופעתן של עוה"ד בתיה ארטמן, רינת וייגלר, ליאורה אברמוביץ ומיכל ברגר בפני השופט בדימוס אליעזר גולדברג בנוגע לנציבות הביקורת על הפרקליטות
ישיבה עם אריאל פלג / פרוטוקול
הופעתו של המבקר הפנימי אריאל פלג בפני השופט בדימוס אליעזר גולדברג בנוגע לנציבות הביקורת על הפרקליטות
ישיבה עם התנועה לאיכות השלטון / פרוטוקול
הופעתם של עוה"ד אליעד שרגא, צרויה מידד-לוזון ויעל נגר בפני השופט בדימוס אליעזר גולדברג בנוגע לנציבות הביקורת על הפרקליטות

תאריך:  19/10/2015   |   עודכן:  19/10/2015
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מני מזוז תמך בביקורת פרטנית; ארבל: חובה לתאם עם הפרקליטים
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ל.ר.
19/10/15 18:57
2
כבש 44
19/10/15 19:07
3
הילה גרסטל תפארת
19/10/15 19:40
4
החמור שעושה מו
19/10/15 19:49
5
היהודי הניצחי
19/10/15 20:06
6
מזוז בושה
19/10/15 20:41
7
עזוב
19/10/15 20:57
8
מרק_טווין
19/10/15 21:44
9
וייזוסי
20/10/15 05:34
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משמר המשפט
סוכן הביטוח ציון שגב קלימי טוען (13.10.15), כי סחבת בת 13 שנים במתן פסק דין בתביעה שהגיש נגד הפניקס לעיכוב הליכי הוצאה לפועל נגדו, עלול לעלות לו 3 מיליון שקל - גובה ריבית הפיגורים בו מבקשת הפניקס לחייב אותו בגין שנות ניהול התיק.
18/10/2015  |  יצחק דנון  |   חדשות
הפרקליטות אינה יכולה לעשות שימוש לצרכיה במסמכים שהגישו לה חשודים במהלך השימוע. אם ברצונה להשתמש במסמכים אלו כחומר תביעה, עליה לבצע השלמת חקירה, לתפוס אותה בעצמה ולבחון אותם לעומק. כך קובעת (25.9.15) שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, דניאלה שריזלי, המותחת ביקורת על התנהגותה ותפישותיה של פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) כפי שעלו בפניה.
18/10/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
סגן נשיא בית המשפט לתעבורה בפתח תקוה, שוקי צימרמן, תיקן והחמיר גזר דין בניגוד לחוק בתי המשפט ובניגוד לפסיקה. כך קובעת (27.9.15) שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, נגה אהד.
15/10/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
"אם ייקבע שנציבות הביקורת על הפרקליטות מיותרת וגורמת יותר נזק מאשר תועלת - אניח את המפתחות ואלך. אחרי שנה וחצי בתפקיד, אני משוכנעת שיש לה תפקיד חשוב מאוד". כך אומרת (יום ד', 14.10.15) נציבת הביקורת, הילה גרסטל, בכנס באוניברסיטת חיפה. לדבריה, עצם נוכחותה של הנציבות מביאה להסתכלות פנימה ולשינויים ותיקונים בגופים המבוקרים.
14/10/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
בדבר העתיד להתגלות - קבעו לנו חז"ל כלל משפטי-מסחרי הגיוני - אדם לא משקר. למשל: אם תשאלו אותי האם אני דובר צרפתית, לא אענה בחיוב משום שתוכלו לגלות בתוך עשר שניות שאני לא אומר את האמת. אבל אם חז"ל היו מכירים את עוה"ד אורית סון ואחוה ברמן, ייתכן שהם היו חושבים שוב על הכלל הזה.
14/10/2015  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il